Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Want de verkiezing van een president en alles wat er omheen hangt is zoveel goedkoper? Plus, kijkend naar wat Nederland kiest bij verkiezingen zou ik er niet blind vanuit gaan dat je met een verkozen president beter af bent.

Ik vind ons koningshuis niet ideaal, maar verre te verkiezen boven het alternatief.
Het gaat niet altijd om het geld. Maar dat iemand door geboorte een bepaalde functie krijgt zonder dat we kijken of de persoon er geschikt voor is? Een feodaal systeem waarbij mensen rechten en gunsten worden toegekend in een op die basis gelaagde maatschappij ,eeuwen gelden ontstaan waarvan je je kan afvragen of niet allang is achterhaald of zou moeten zijn? En waarbij ook telkens weer blijkt dat die mensen die dergelijke plaatsen krijgen toebedeelt soms nauwelijks begrijpen hoe de echte wereld werkt gezien hun gedragingen en uitspraken?

Overigens gelden deze gedachten gangen ook vaak in "hogere" kringen in onze, al eerder genoemde, gelaagde maatschappij waar men elkaar met graagte lucratieve baantjes toespeelt. Maar dat is weer een ander verhaal.
 
Laatst bewerkt:
Middag, leuk dagje gehad in Ouwehand, paar regendruppels en toen we naar huis reden begon het wat meer te regenen.
 
Middag Albert.
 
Nou laat ik gelijk iedereen alvast een fijne avond toewensen.
 
Middag John.. heb maar ff een “paar” foto’s van het uitje in het juiste topic gezet. kunnen jullie meegenieten,
 
Middag Ben en ik denk zelf dat die hele functie van Koning de prullenbak in kan en dat scheelt een hoop geld.
Dat klopt niet, dan krijg je van die snuiters net als Trump. En die kosten nog veel meer geld.

Plus ik denk dat je met steeds dezelfde persoon gedurende een langere periode, veel meer voor elkaar kunt krijgen met andere landen.
De contacten zijn dan meer persoonlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Drup
Goedenavond.
Goedemorgen.

Hier een dag met een aantal kleine klusjes.

Paar plintjes aanbrengen. Hier en daar nog een streepje kit.
Misschien nog een likje verf hier en daar.
Cube ververssen. En evt nog wat in de tuin.
Nou, er gaat best wel wat tijd in zitten merk ik.
Want van wat ik van plan was, is nog steeds niets alles gedaan.

Ik heb wel een hoop netjes gekit. En heb plinten aangebracht in de logeerkamer en de woonkamer.
Vanavond de cube nog maar even verversen.
Ik ben wel nog even met de auto door de wasstraat gedaan. Dus morgen met een schone auto schoonmoeders ophalen.

De rest schuift door naar een volgende keer. Loopt niet weg, die klusjes.
 
Dat klopt niet, dan krijg je van die snuiters net als Trump. En die kosten nog veel meer geld.

Plus ik denk dat je met steeds dezelfde persoon gedurende een langere periode, veel meer voor elkaar kunt krijgen met andere landen.
De contacten zijn dan meer persoonlijk.
Dat kan alleen wanneer je die kiest.... Dus daar ben je dus zelf bij. Onze leiders door geboorte kunnen ook raar zijn maar die krijg je, of je nu wilt of niet. Daarnaast denk ik dat je mensen niet gedurende langere tijd op het pluche moet laten zitten. Dan gaan deze lieden mensen naast hun zetten die dezelfde mening zijn toegedaan, ja knikkers dus. Nu onze regering is gevallen blijkt dat er plotseling weer mogelijkheden zijn. Misschien ook sprake van iemand die te lang zat?
 
Dat kan alleen wanneer je die kiest.... Dus daar ben je dus zelf bij. Onze leiders door geboorte kunnen ook raar zijn maar die krijg je, of je nu wilt of niet...
Nou, doorgaans krijg je die snuiters door de keuze van een ander.
Net als die 4x Rutte.
Heb ik niet op gestemd hoor. Dus daarom houd ik al helemaal niet van gekozen leiders.
 
Nou, doorgaans krijg je die snuiters door de keuze van een ander.
Net als die 4x Rutte.
Heb ik niet op gestemd hoor. Dus daarom houd ik al helemaal niet van gekozen leiders.
Poetin? Of misschien toch een type als Xi Jinping. In Noord-Korea zit ook nog wel een mannetje. Verder hebben we er, als je liever geestelijken hebt, nog wel een paar in Iran zitten. Maar al met al geloof ik niet echt dat je dat wilt.
 
Poetin? Of misschien toch een type als Xi Jinping. In Noord-Korea zit ook nog wel een mannetje. Verder hebben we er, als je liever geestelijken hebt, nog wel een paar in Iran zitten. Maar al met al geloof ik niet echt dat je dat wilt.
Dat is weer het andere uiterste, dat wil ik ook niet.
Maar ik denk dat de huidige politieke inrichting met een vooraf akkoord wel op zijn einde is.
Het volk kiest. En daar komt een afspiegeling uit. En om dan steeds maar met de 3 grootse het land te besturen vind ik ook kortzichtig.
Je laat dan een heleboel andere stemmers vallen.
 
Poetin? Of misschien toch een type als Xi Jinping. In Noord-Korea zit ook nog wel een mannetje. Verder hebben we er, als je liever geestelijken hebt, nog wel een paar in Iran zitten. Maar al met al geloof ik niet echt dat je dat wilt.

Misschien niet je beste voorbeelden. 2 van de 3 zijn gekozen leiders.

Bovendien kan je het besturen van het land niet vergelijken met de voornamelijk ceremoniele functie die de koning nu nog heeft.
 
Misschien niet je beste voorbeelden. 2 van de 3 zijn gekozen leiders.

Bovendien kan je het besturen van het land niet vergelijken met de voornamelijk ceremoniele functie die de koning nu nog heeft.
Die 2 zijn aanvankelijk redelijk "vrij" gekozen. Voor zover er in die land sowieso al sprake was van vrije verkiezingen. Maar de latere keren zeker niet meer. Poetin heeft gezorgd dat hij altijd aan kan blijven. Xi Jinping zit al voor de derde termijn van 5 jaar op z'n plek. En zal zich zeker weer laten "herkiezen" waarbij ik die keuze ook weer duidelijk tussen haakjes zet. Het besturen van het land heb ik trouwens niet vergeleken met de functie van de koning. Overigens mocht je denken dat ik een felle tegenstander ben van het koninklijk huis, nee, dat is niet zo. Maar als er gevraagd zou worden in bijvoorbeeld een referendum of wij een koninkrijk zouden moeten blijven dan denk ik niet dat ik daar positief over zou stemmen. Maar wakker ervan liggen doe ik ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Moge Annemarie.
 
Goedemorgen op deze nattige zondagochtend. Grijze massa drijft over en het miezert wat.
 
Moge Albert en hier ook een natte boel.
 
Goedemorgen.

Hier is het ook grijs en het miezert.
 
Goede morgen vanuit een vochtig Andijk
:koffie:
 
Moge Jaap en hier ook nog regen. Dus dan maar wat dames voetbal kijken maar behalve dat de dames flink kunnen schreeuwen en gillen is het geen hoogstaande pot voetbal.
 
Goedemorgen. Vind ik net een garnaal onder de eetkamertafel.
Ze krijgen toch echt genoeg te eten maar ik ben bang dat er wel meerdere garnalen het 45 liter bakje hebben verlaten.
Eens gaan nadenken hoe we dat kunnen voorkomen.
Ik had er 21 gekocht maar zien er regelmatig maar een stuk of 12.
Natuurlijk verstoppen ze zich maar ga nu toch ernstig het vermoeden krijgen dat er een aantal zijn ontsnapt.
 
Moge Tom en dat doen ze volgens mij niet zomaar. Zou wel kijken of alle waterwaarden goed zijn.
 
Moggel JW.

Nou dat voetbal is ook maar een matig en pover potje.
 
Moguh John,
Het is eerder een potje wk balverlies en geniepige overtredingen maken. Desalniettemin hoop ik dat de meiden toch de overwinning kunnen binnenslepen:juggle:
O, o, o, wat zijn we weer positief.
Men vergelijkt het teveel met de mannen die overigens dikwijls spelen dat het niet om aan te gluren is. :DD
 
O, o, o, wat zijn we weer positief.
Men vergelijkt het teveel met de mannen die overigens dikwijls spelen dat het niet om aan te gluren is. :DD
Haha Tom maar dit was slecht hoor met veel balverlies maar ja de dames zijn ook geen elftal dat dit keer kampioen kan worden. Portugal staat 21 of 24 ste op de ranglijst maar goed het toernooi is net begonnen.

Het is hier weer droog dus ik zeg middag allemaal.
 
O, o, o, wat zijn we weer positief.
Men vergelijkt het teveel met de mannen die overigens dikwijls spelen dat het niet om aan te gluren is. :DD
O, o, o 🤣 Mannenvoetbal en vrouwenvoetbal zijn sowieso niet te vergelijken, beiden spelen in een ander universum. Niet te vergelijken. Daarbij spelen veel mannen regelmatig als mietjes met al dat overdreven theater zodra hun veter geraakt wordt. Zou een hoop schelen als ze daarvoor eens geel gingen trekken:DD
 
  • Leuk
Waarderingen: iTom
Status
Niet open voor verdere reacties.
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Chat Bot: Ice78 has left the room.
      Terug
      Bovenaan