Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Avond allemaal. Leuk Tour etappe met een aantal valpartijen maar ja het was daar nog natter dan hier.
 
In de christelijke traditie is de zondag de eerste dag van de week. Op deze rustdag vieren christenen de verrijzenis van Jezus Christus.
In België en Nederland geldt tegenwoordig volgens ISO 8601 en NEN 2772 officieel de maandag als de eerste dag. Ook om praktische redenen staan in agenda's vaak de zaterdag en zondag samen aan het einde van een week. In het woordenboek van de Académie française gold in 1878 de zondag nog als eerste dag.

Goedendag allemaal op deze tweede(?), euhh... eerst(?) dag van week.
Ik ben dan ook meer het type van ISO en NEN normen. En iupac naamgeving.
Ik zie geloof dan ook meer als een soort van regelgeving om mensen in het gareel te houden, toen wetten en regelgeving nog niet genormaliseerd waren.
Met andere woorden hopeloos achterhaald en niet meer van deze tijd.

Ik zie ook dat de essentie van ieder geloof dan ook exact hetzelfde is. Maar dat ze onderling het heilige licht niet in elkaar ogen gunnen.
En dat kan ik dan weer niet bevatten.

Maar goed, dit is slechts hoe ik er tegen aan kijk.
En ik vind het allemaal best wat ze willen geloven. Alleen vind ik dat je als gelovige ook open moet staan, dat een ander iets anders gelooft.
 
Maar goed, dit is slechts hoe ik er tegen aan kijk.
En ik vind het allemaal best wat ze willen geloven. Alleen vind ik dat je als gelovige ook open moet staan, dat een ander iets anders gelooft.
en dat is dan ook andersom te verwachten natuurlijk Toch? Ook open staan voor het geloof van een ander.. zolang het niet wordt opgedrongen. Respect voor elkaar.

al denk ik wel dat het, bij de meesten, wel wat anders is tov de jaren 70/80 qua ‘in het gareel houden’. Alles is wat losser geworden. Al zijn er altijd nog wel excessen zoals in de zgn Biblebelt en Zwarte kousen gebeuren.
 
Tja ik vindt dat je een ieder vrij moet laten in zijn of haar keuzes ongeacht waar het over gaat. Maar in de huidige maatschappij is die vrijheid minder dan vroeger want je hoeft maar even anders te denken en je Facebook loopt vol en doorgaans niet met complimenten.
De mensen kunnen minder van elkaar verdragen en hebben veel langere tenen dan in de jaren 80.
 
Goedemiddag,
wij hadden wel flinke stortbuien.

Toen ik tussen de buien door de honden uit wilde laten, had ik nog geen 200 meter gelopen toen me weer een hoosbui op mijn kop viel.
Ik wist niet dat een pup zo kon krijsen omdat ze kletsnat werd 😱. Leek wel alsof ze onder een auto lag, jemig! 😆
Dat klopt Nicole. Veel pittige buien.
En er ging zelfs een onweer alarmering af.
 
Dat klopt Nicole. Veel pittige buien.
En er ging zelfs een onweer alarmering af.
T zou hier ook code geel zijn. Nou een paar spetters hebben we gehad, en iets meer wind dan normaal. Eindje verderop, bij mn zusje in Hardenberg is de bui gevallen.
 
en dat is dan ook andersom te verwachten natuurlijk Toch? Ook open staan voor het geloof van een ander.. zolang het niet wordt opgedrongen. Respect voor elkaar.

al denk ik wel dat het, bij de meesten, wel wat anders is tov de jaren 70/80 qua ‘in het gareel houden’. Alles is wat losser geworden. Al zijn er altijd nog wel excessen zoals in de zgn Biblebelt en Zwarte kousen gebeuren.
Met dat gareel houden heb ik het eerder ook over de begin jaren van de telling.
Voordat wet en regelgeving zijn intrede maakte.
Het was een vorm van mensen een gelijke richting geven.
 
T zou hier ook code geel zijn. Nou een paar spetters hebben we gehad, en iets meer wind dan normaal. Eindje verderop, bij mn zusje in Hardenberg is de bui gevallen.
Bij mij op het werk begint er letterlijk een door een omroep instalatie te tetteren.
Maar ja. Op Chemelot staan ook hoge fabrieken en operators die daar boven werken.
 
Avond, heb ik eindelijk zonnepaneeltjes vandaag gekregen, schijnt het zonnetje niet....🙁😆
 
Avond, heb ik eindelijk zonnepaneeltjes vandaag gekregen, schijnt het zonnetje niet....🙁😆
Ik dacht dat jij het zonnetje was😉
 
  • Leuk
Waarderingen: Lex
Tja.
 

Bijlagen

  • Afbeelding van WhatsApp op 2023-07-24 om 21.08.14.jpg
    Afbeelding van WhatsApp op 2023-07-24 om 21.08.14.jpg
    102.1 KB · Weergaven: 38
Moge Annemarie en Marcel.
 
Ook goedemorgen.
 
Moge Tom en Corne.
 
Goede morgen vanuit een ☀️ Andijk
:koffie:
 
Ook ik wil je een goedemorgen, en natuurlijk ook de rest van de dag toewensen. Dat kan nog net!
 
Middag allemaal.
 
Goedemiddag,

is het mijn PC of het forum. Er zit vertraging in wat ik typ, ik typ wel snel met 10 vingers blind maar op het scherm loopt het achter. Scrollen gaat ook schokkerig en de balk met Nwe berichten reageert ook traag, blijft soms halverwege de pagina hangen, tijdens het scrollen dan.
 
Sssmiddags. Lekker zonnig weer, wel een frisse wind dus de jas moest er wel even bij aan op de fiets zojuist.
 
Ik test het nu uit maar ik merk niets Nicole.

Middag overigens.
 
Middag Albert.
 
Goedemiddag,

is het mijn PC of het forum. Er zit vertraging in wat ik typ, ik typ wel snel met 10 vingers blind maar op het scherm loopt het achter. Scrollen gaat ook schokkerig en de balk met Nwe berichten reageert ook traag, blijft soms halverwege de pagina hangen, tijdens het scrollen dan.
Nou ik merk geen haperingen aan deze kant.
 
middag John en Nicole. Hier het filter van de heet water kraan vervangen. Moet 1x per jaar gebeuren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      jessicapilon: moge
      Terug
      Bovenaan