Goeden Dag Topic


Status
Niet open voor verdere reacties.
Mogge. T is weer een mooie dag om rond 12u aan het weekend te beginnen.
 
Goedemorgen allemaal


Dat dus. En als ik zie wat ze uithalen op de openbare weg houd ik meermaals mijn hart vast.

Ik doelde ook op deze stepjes met minderjarigen.

Hier zie ik regelmatig een groepje kinderen tegen het verkeer in op zo’n step en dan ook nog eens op de rijbaan slingerend. En toen het nog eerder donkerder was, zelfs zonder licht. Ging soms maar net goed.

Ik vermoed dat geen verzekering de schade dekt na een ongeval met zo’n ding. Je zal als tweede partij maar blijvend letsel hebben en bv je werk niet meer kunnen doen.

Ik kan r met mijn hoofd ook niet bij dat ouders dit toestaan.
Aangezien je dit soort dingen zo bij de lidl aangeschaft hebt was het een beetje een rage geworden bij mensen met lage inkomens en veel spaargeld 😜
 
Leuke video Don en hier zijn de jonge spechten deze week ook uitgevlogen. Ze zingen niet meer voor me als ik om 05.00 ga wandelen.
 
Aangezien je dit soort dingen zo bij de lidl aangeschaft hebt was het een beetje een rage geworden bij mensen met lage inkomens en veel spaargeld 😜
Zoals ik vanmorgen begreep heb je in dit geval veel spaargeld wel nodig ;-)
 
Tijd kan verschillende dingen betekenen. Je hebt de klok die zo goed als op een vaste snelheid beweegt. (dichter bij de kern van de aarde lopen klokken sneller) maar je hebt ook tijd als een perspectie. Een moment opname. Zo kan een dag een moment opname zijn, of een middag. En die kan snel voorbij gaan en langzaam. Omdat bijvoorbeeld vogels hun "processorsnelheid" sneller gaat in de hersenen dan van de mens. Horen ze en ervaren ze ook alles in slowmotion heb ik begrepen. Ik snap het niet helemaal. Maargoed de tijd kan sneller gaan en zelfs stil staan. In een zwart gat bijvoorbeeld. Waar het middelste punt de singulariteit de tijd volledig stil staat.
Tijd kan niet sneller gaan, wel langzamer zodra je eigen bewogen snelheid de lichtsnelheid benaderd. Einsteins algemene relativiteitstheorie. E=MC2 was de speciale relativiteistheorie ofwel Energie is gelijk aan massa maal de lichtsnelheid in het kwadraad. Dat is zoals Einstein het bedacht. Wanneer je er lang over nadenkt begrijp je er geen barst meer van. Maar om Einstein toch tegen te spreken laten we we de tijd vliegen! Wij zeggen dan ook liever, de tijd vliegt. Pas op, bij het ontijdig bukken heb je een wekker voor je kop. :):);)
 
Wij hebben wel voertuigen die snel gaan maar niet te snel. Gezien onze leeftijd moet e.e.a. te overzien zijn. We houden het dus op een fiets met een batterij onder de drager en een auto waar trouwens ook een batterij inzien hoewel hij dan weer niet als een elektrisch voertuig wordt gezien. Mijn groet daarentegen blijft niet elektrisch maar handmatig ingevoerd: Goedemiddag allemaal.
 
Even een mededeling voor de wat oudere leden onder ons die Stefan wellicht hebben gekend:

 
Middag Albert en ik moet bekennen dat het lid mij ook niet veel zegt hoor wat Stefan had in 2013 voor het laatst gepost maar kwam nog wel online. De oudere garde kent hem wellicht nog.
 
Middag Albert en ik moet bekennen dat het lid mij ook niet veel zegt hoor wat Stefan had in 2013 voor het laatst gepost maar kwam nog wel online. De oudere garde kent hem wellicht nog.
Tja, ik ben vanaf 2009 lid, dus zou het kunnen zijn dat ik posts heb gezien ooit.
 
Onderhoud aan de Lido klaar. Vanavond wel even foto posten want ik ben behoorlijk tekeer gegaan met de planten…
 
Middag Albert en ik moet bekennen dat het lid mij ook niet veel zegt hoor wat Stefan had in 2013 voor het laatst gepost maar kwam nog wel online. De oudere garde kent hem wellicht nog.
Dat is dan voor mijn tijd want destijds was ik niet erg actief hier.

Wat vreselijk jong is hij overleden zeg. Sterkte voor de nabestaanden.
 
Even een mededeling voor de wat oudere leden onder ons die Stefan wellicht hebben gekend:

Destijds kenden wij iemand uit België die plantenvoedsel kon leveren. Maar ik dacht dat deze meneer waar wij ook nooit meer iets van gehoord hebben Stefan Simons heette? Of zit ik er nu naast? Hij schreef post onder de naam Backplay. Maar dat zal toch niet de hier beschreven persoon zijn, toch?
 
Ja die ken ik vrij goed of beter gezegd kende want sinds 2017 was die zomaar weg en op mn berichten heeft ie nooit meer gereageerd dus wat er met Stefan is gebeurt dat weet ik niet.
Hij werkte bij een lfs en had een voedingslijn inderdaad.
Maar dat is niet dit lid hoor want de overleden Stefan heeft vanaf 2013 niet meer gepost.
 
Tijd kan niet sneller gaan, wel langzamer zodra je eigen bewogen snelheid de lichtsnelheid benaderd. Einsteins algemene relativiteitstheorie. E=MC2 was de speciale relativiteistheorie ofwel Energie is gelijk aan massa maal de lichtsnelheid in het kwadraad. Dat is zoals Einstein het bedacht. Wanneer je er lang over nadenkt begrijp je er geen barst meer van. Maar om Einstein toch tegen te spreken laten we we de tijd vliegen! Wij zeggen dan ook liever, de tijd vliegt. Pas op, bij het ontijdig bukken heb je een wekker voor je kop. :):);)
Tijd gaat sneller wanneer je in beweging bent. En tijd gaat sneller bij grote massas. Massa buigt de tijd en ruimte 😁
 
Tijd gaat sneller wanneer je in beweging bent. En tijd gaat sneller bij grote massas. Massa buigt de tijd en ruimte 😁
De tijd gaat langzamer wanneer je je sneller beweegt. En staat zelfs stil voor je wanneer je de lichtsnelheid evenaart. We praten dan wel over gigantische snelheden.

Schermopname (181).png
 
Ik snapte al niet waarom ik als ik naar frits ga altijd al om 10 uur thuis ben terwijl ik ook om 10 uur wegga maar ja dit verklaart alles:ROFLMAO:
Niemand weet of de tijd van links naar rechts net zo snel is als van rechts naar links. Dat is niet na te meten. 😜
 
Alvast een fijne avond voor een ieder.

En het is weer weekend!
 
Avond allemaal,

nog 30 graden bij mij achter dus ik blijf nog even binnen met alles potjedicht.
 
En toen was het stil in het GMT. Ja GMT, zal het voor mij ook blijven denk ik. Dat goededagtopic vind ik maar niks 🙃

Truste voor wie dit vanavond nog leest en het bedoe gaat zoeken.
 
Zo, hele dag druk geweest en lekker door gewerkt.
Goedenacht allemaal, temperatuur is nu wat aangenamer 13 tot 18 graden en goed om in te werken.
Nu ff plat, vanmiddag weer druk, wordt de modelbaan opgehaald.
Daarna kamer weer opruimen, muren verven en de bejaardecave geschikt maken voor wat bakken/bakjes met garnalen en visjes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan