Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moge Jaap en Nicole. Nou ik vindt dat hier best veel honden lopen maar ik sta zelden in de poep moet ik zeggen. Zakjes heb ik niet eens in huis en hier zie ik op 1 bewoner na ook niemand ermee lopen en controle zie ik al helemaal nooit.
Als ze vragen heeft u zakjes bij u dan zeg ik ja mn broekzakken natuurlijk:DD
Zolang de katten maar vrij kunnen en mogen kakken ga ik niks opruimen hoor want er lopen hier vele malen meer katten dan honden.
In principe loop ik ook nooit in het gras en met een lijn van 5 meter hoeft dat dan ook niet. Sky doet het altijd netjes in het gras en dan vindt ik het prima.

Hee John, ik vind dit inderdaad ronduit belachelijk (kosten-baten) maar ook niet haalbaar.
Nee maar goed ze bedenken weer eens wat he. Binnenkort zie je daar de vacature voor stontzoeker:DD:DD
Zie je het al voor je dat ze mensen zoeken die de hele dag poep willen zoeken of dat de Boa s als ze poep zien liggen dat moeten opruimen?
O nee, die nemen dan met een stokje alleen een monster en laten de drol liggen denk ik🤣🤣.
Straks wordt het nog verboden om op straat een scheet te laten:pp:pp
 
Ik woon in het midden van 3 wijken zeg maar. waar 3 wijken samen komen. En dat zijn 3 hele hondenrijke wijken. Plus dat mensen die naar het bos gaan hier "allemaal" langs komen.

Kattenpoep genoeg hier 🙁

Hier naast een straat waar op 100 meter minimaal 7 buitenkatten lopen. Als ik dan hoor dat een van katten bij een vriendin op de tuinstoelkussens poept, kan ik me echt boos maken. Los ervan wat ze allemaal vindt als ze in de tuin werkt.

Of dat ik steeds moet kijken waar die ene kat zit die honden aanvalt. Blijkbaar mag een kat dat. Maar ojee als andersom de hond het doet heheh.

Maar tja, zolang we honden en katten als huisdier houden zal de discussie over loslopen en poep wel blijven duren.
 
Ik denk niet dat we de honden en katten zover krijgen dat ze op een toilet gaan zitten:DD

Middag allemaal.
 
OK, wat komt bovenstaande video extreem groot in beeld op mijn PC? Is dat bij jullie ook?
 
Ja die valt groot uit Nicole maar is zo zelfs voor mij goed zichtbaar:DD
 
En voor de koning niet te vergeten.
Die mocht de mijne voor een keer lenen en was er zo tevreden over dat ie fluisterde dat ie zelf er ook een gaat halen bij de Action:DD:DD
 
Ik heb het nergens over gedogen volgens mij maar soms krijg ik de indruk dat dit alles volgens bepaalde mensen van de laatste tijd is en dat is bepaald niet zo. Voetbalrellen had je ook 40 jaar geleden al en ik heb het aan den lijve meegemaakt en moest hard rennen om de stenen te ontlopen. Hier ging de Z side op de viaduct de bus opwachten en die dan bekogelen met stenen.


Toch een andere sport en daar heb je geen harde kern. Dat heb je ook niet bij de motorsport. Waarom niet dat weet ik niet maar het is wel opvallend eigenlijk.

Zoals ik al eerder zei zitten de problemen vaak bij dezelfde clubs en bij bv een club als Telstar of Helmond Sport gebeurt het weinig tot nooit.
Maar John, omdat iets vroeger ook al gebeurde betekend dit gewoon dat het toen ook al fout was! En we er dus al een te lange tijd niets tegen doen. Wanneer je morgen naar Appie gaat en merkt dat je geliefde snacks er niet zijn en wanneer blijkt dat ze de volgende dag, nee laten we zeggen de hele week niet op voorraad zijn. Denk je dat je er mee wegkomt dat wanneer je de boel sloopt vanwege je dan opgedane frustratie? Ik weet wel zeker dat je moet dokken! En dat, vind ik, moet ook gelden voor de zichzelf noemende supporters die aan vernieling doen. Oh, en dat er geen harde kern bij andere sporten is? Dat pleit dan voor die sporten. Het hebben van een harde kern is dus kennelijk geen pluspunt!
 
Er zijn veel belangrijke problemen in ons land maar sommige politici houden zich liever bezig met flutzaken zoals onderstaan stukje laat zien.
Straks kunnen ze bij de gemeente een hondenpoepverzamelaar aanstellen die de hele dag drollen gaat rapen. Tjonge belachelijk en waar gaat dit heen.
Moet zeggen dat in een hondendrol stappen vies is maar zolang dat netjes in het gras is zie ik er weinig problemen in. Opruimplicht als het op de stoep ligt vindt ik dan ook normaal maar ik ga geen drol staan oprapen als het netjes in het gras ligt hoor.

Maar... wanneer ligt een drol "netjes" in het gras? 🙂🙂😉
 
Goedemiddag, werkdag afgelopen.

Straks om 2u ff richting een Bromelia, en andere planten kweker voor terraria in Uelsen.
paar blikvangertjes zien te scoren voor lege plekken.
 
Maar John, omdat iets vroeger ook al gebeurde betekend dit gewoon dat het toen ook al fout was
Ja natuurlijk maar ik wilde er alleen mee aangeven dat het van alle tijd is maar dat het vooral de laatste tijd veel in het nieuws is en mede door de social media. Neemt niet weg dat het altijd kwalijk is geweest en natuurlijk niet mocht. Maar ja in de 40 jaar is er weinig aan gebeurt inderdaad.

Maar... wanneer ligt een drol "netjes" in het gras? 🙂🙂😉
Sky let daarbij altijd goed op. Het is de bedoeling dat rond de drol het aantal grassprieten ongeveer gelijk is verdeeld en dat er geen grassprieten dubbel zijn geknakt:DD😉
Mocht je behoefte aan een foto hebben dan moet je dat even laten weten natuurlijk:pp
 
Ja natuurlijk maar ik wilde er alleen mee aangeven dat het van alle tijd is maar dat het vooral de laatste tijd veel in het nieuws is en mede door de social media. Neemt niet weg dat het altijd kwalijk is geweest en natuurlijk niet mocht. Maar ja in de 40 jaar is er weinig aan gebeurt inderdaad.


Sky let daarbij altijd goed op. Het is de bedoeling dat rond de drol het aantal grassprieten ongeveer gelijk is verdeeld en dat er geen grassprieten dubbel zijn geknakt:DD😉
Mocht je behoefte aan een foto hebben dan moet je dat even laten weten natuurlijk:pp
Het beestje is getraind in het figuur poepen. Toch knap van het dier! 🙂🙂🙂
 
Middag.

We zijn in dit land extreem goed in allerhande regeltjes bedenken.
Maar het handhaven van die regeltjes zijn we geen meester in.
Alleen al het verhogen van de straffen, is al zinloos. In de hoop dat we ons aan die regeltjes gaan houden.

Het gaat al fundamenteel mis bij het niet handhaven van die regels.

Daarnaast zijn normen en waarden en rekening houden met elkaar zover vervaagd. Dat de grotschilderingen in Lascaux in vergelijk nog haarscherp zijn.
 
Denk toch dat het heel erg op de mentaliteit aan komt vd dierenbezitters. Hier zie ik hondenuitlaatstroken en zelfs daar ruimen de meeste mensen de poep vd hond nog op.
 
Het beestje is getraind in het figuur poepen. Toch knap van het dier! 🙂🙂🙂
Dat heeft ie van zn baasje denk ik🤣🤣

Denk toch dat het heel erg op de mentaliteit aan komt vd dierenbezitters. Hier zie ik hondenuitlaatstroken en zelfs daar ruimen de meeste mensen de poep vd hond nog op.
Ja dat is in een stad vaak wel anders denk ik Albert. Hier staan ook geen bakken om de zakjes met poep in te gooien en geen palen met zakjes eraan terwijl je dat vaak wel overal ziet.
 
We zijn in dit land extreem goed in allerhande regeltjes bedenken.
Regeltjes? Nou als ik kijk waar wij mee te maken hebben qua regelgeving dan zie je door de bomen het bos niet meer soms. Wij hebben te maken met deze voorzieningen:
Wajong
toeslag op Wajong
toeslagen van de belasting
PGB
Zorg in natura
meerkostenregeling van de gemeente
kinderbijslag
extra kinderbijslag
WMO

Het irritante is dat je bij de ene regeling iets wel mag of mag hebben/houden en voor de nadere regeling niet. Bij de Wajong mag je bijvoorbeeld een schenking houden maar heb je een toeslag erbij dan mag je alleen dat houden wat onder de schenkvrijstelling valt. Ja af en toe weet je niet meer hoe of wat kan ik je zeggen en zie je het draaien voor je ogen hoor.
 
Dat heeft ie van zn baasje denk ik🤣🤣


Ja dat is in een stad vaak wel anders denk ik Albert. Hier staan ook geen bakken om de zakjes met poep in te gooien en geen palen met zakjes eraan terwijl je dat vaak wel overal ziet.
Bij ons verwacht men dat je huisdieren poep in je eigen kliko gooit. Ook hier kent men geen aparte bakken om de uitwerpselen van je huisdier in te doen. Eigenlijk heb ik die nog nooit gezien.
 
Bij ons verwacht men dat je huisdieren poep in je eigen kliko gooit. Ook hier kent men geen aparte bakken om de uitwerpselen van je huisdier in te doen. Eigenlijk heb ik die nog nooit gezien.
Ja maar toch staan in veel gemeenten daar speciale bakken voor want anders loop je een half uur met een zakje poep in je handen. Waar Jes wegkomt daar staan zelfs houders erbij waar je een zakje kan pakken dus het verschilt nogal per gemeente.
 
Omdat, zo geeft zelfs de directeur van DSW toe, de marktwerking in de zorg volledig uit de hand is gelopen zijn de oplopende premies niet meer houden. Voor 2024 ziet men bij DSW, traditiegetrouw de eerste die nieuwe premies opgeeft, de bijdrage te moeten verhogen met 11, 50 per maand naar het totale bedrag van 149 euro per maand. Voor diegene die het aangaat, uw eventuele zorgtoeslag wordt verlaagt in 2024... Deze directeur van DSW verwacht dat de premie in afzienbare tijd zal moeten stijgen naar 200 euro per maand. DRS. J.F. Hoogervorst, uiteraard VVD, was diegene die dit allemaal teweeg bracht destijds. Zorg zou een nutsvoorziening, het algemeen nut dienend dus, moeten zijn. En geen product waar winst opgemaakt moet worden. Winsten die ook altijd weer bij de bedenkers terecht komen en opgebracht moeten worden door diegene die het eigenlijk niet kunnen missen. Goed om nog eens aan te denken wanneer we bij de stembussen staan.

 
Wij zitten bij DSW en die zijn toch zo ongeveer de goedkoopste. Dat de zorgpremie daalt was al heel lang bekend want die was vorig jaar eenmalig verhoogd ivm de hoge inflatie.
We gaan bij de DSW dan bijna 150 betalen en de toeslag is rond de 127 p.p. dus per saldo ben je per persoon dan rond de 25 euro kwijt.
Maar ja het is een feit dat het steeds duurder wordt en dat er iets gedaan moet worden en de hele organisatie van de zorg moet anders en dat kan al heel veel geld schelen.
 
Hier staat ook duidelijk dat de hogere zorgtoeslag maar voor 1 jaar zou zijn (jammer genoeg):

Maar goed voor ons gaat wel weer de huurtoeslag en het kindgebonden budget omhoog en dat maakt de verlaging weer goed. Links iets geven en rechts iets afnemen of zoiets denk ik:DD
 
Omdat, zo geeft zelfs de directeur van DSW toe, de marktwerking in de zorg volledig uit de hand is gelopen zijn de oplopende premies niet meer houden. Voor 2024 ziet men bij DSW, traditiegetrouw de eerste die nieuwe premies opgeeft, de bijdrage te moeten verhogen met 11, 50 per maand naar het totale bedrag van 149 euro per maand. Voor diegene die het aangaat, uw eventuele zorgtoeslag wordt verlaagt in 2024... Deze directeur van DSW verwacht dat de premie in afzienbare tijd zal moeten stijgen naar 200 euro per maand. DRS. J.F. Hoogervorst, uiteraard VVD, was diegene die dit allemaal teweeg bracht destijds. Zorg zou een nutsvoorziening, het algemeen nut dienend dus, moeten zijn. En geen product waar winst opgemaakt moet worden. Winsten die ook altijd weer bij de bedenkers terecht komen en opgebracht moeten worden door diegene die het eigenlijk niet kunnen missen. Goed om nog eens aan te denken wanneer we bij de stembussen staan.

Ik ben het zo met jou eens.

En het maakt me zo ontzettend kwaad. Dat privatiseren van zorg en nuts.
Ze gaan er vandoor met winst, die wij moeten ophoesten als premie.

De VVD heeft van het Koninkrijk der Nederlanden de NL bv gemaakt. Wat het draaid om winst, en niets anders!

Menselijkheid?? Is dat te koop??
Sollidariteit?? Wat is dat?
 
Goedemiddag,

Iedereen die moeilijk doet over zijn, haar, onzijdige privacy schending, heeft wat mij betreft wat te verbergen.
Lekken van persoonlijke gegevens vind ik toch wel zorgwekkend, daarom zou ik er ook niet happig op zijn.
Ben al 1 keer slachtoffer geworden van een groot lek, was bij allekab*ls . nl die het ook nog eens pas na maanden bekend maakten. Wanneer oa je bankrekening op het duistere web verhandelt wordt, word je toch niet erg blij.

Ik had echt nooit spam en daarna vaak tot wel 13 spam mailtjes per dag. Heeft maanden geduurd en wordt nu wat minder.


wanneer je de boel sloopt vanwege je dan opgedane frustratie
Ik vrees dat een deel het niet eens te doen is om frustratie, maar om het rellen zelf. En dan is er een grote groep meelopers.


Ja dat is in een stad vaak wel anders denk ik Albert. Hier staan ook geen bakken om de zakjes met poep in te gooien en geen palen met zakjes eraan terwijl je dat vaak wel overal ziet.
Maar die bakken om poep in te gooien zijn toch niet nodig? Ik heb alleen ondergrondse containers waar ik per inworp €2,30 voor betaal. Geen leuke hobby om dagelijks een hoopje of 2 in te gooien.
De pup is zindelijk gemaakt met plasmatjes, omdat ik in mijn wijk niet om 4 uur 's nachts met een kleine pup buiten op het gras durf te staan. Dus in de nacht altijd een natte plasmat toen ze jonger was.
Zelfde probleem, elke dag een inworp is een duur grapje. Ik heb daarvoor een DiaperChamp aangeschaft.


Ook hier kent men geen aparte bakken om de uitwerpselen van je huisdier in te doen. Eigenlijk heb ik die nog nooit gezien.
Hier in het zuiden staan ze wel op heel veel plaatsen hoor.
Je vindt ze door heel Sittard. Maar het zijn geen aparte bakken. Er kwamen jaren terug zelfs bakken bij om die reden (en nu verdwijnen er weer). Er werd veel huisvuil in gedumpt en om dat tegen te gaan heeft de gemeente de openingen kleiner gemaakt. Past net geen beker van milkshake doorheen. Waar de jeugd dan ook graag "gebruik" van maakt.


Hoe goed er opgeruimd wordt verschilt hier wel per wijk.
 
Maar die bakken om poep in te gooien zijn toch niet nodig?
Nou ja als je een flinke wandeling maakt dan moet je de hele weg met zo n zakje kak lopen en dat vindt ik dan weer een raar idee. Nou ja je kan het altijd in een kliko gooien die je in de straat tegenkomt:DD
 
Nou die bakken die zijn wel in trek om er in december vuurwerk in te gooien merk ik soms.
 
Wij zitten bij DSW en die zijn toch zo ongeveer de goedkoopste. Dat de zorgpremie daalt was al heel lang bekend want die was vorig jaar eenmalig verhoogd ivm de hoge inflatie.
We gaan bij de DSW dan bijna 150 betalen en de toeslag is rond de 127 p.p. dus per saldo ben je per persoon dan rond de 25 euro kwijt.
Maar ja het is een feit dat het steeds duurder wordt en dat er iets gedaan moet worden en de hele organisatie van de zorg moet anders en dat kan al heel veel geld schelen.
Hetgeen ik opschreef werd vermeld in de krant en ging over 2024.
 
Middag, hier weer rondje gewandeld.
Ik vind er allemaal wat van.
 
Avond:petjeaf:
Tweede chaotische werkdag zit er weer op, nu ff lekker met de beentjes omhoog voor we moeten koken:chef:
 
middag nog net op de valreep.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
AquaCafe
Help Users
      Ed Tensen: Gini :petjeaf:
      Terug
      Bovenaan