Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemiddag

Fijne feestdagen en een mooi 2024, voor jullie en voor iedereen die je lief is.
 
Middag Nicole en jij van hetzelfde natuurlijk.
Het is tot nu toe droog. Ach ik hoor net dat Alexander weer een kersttoespraak gaat voorlezen. Nou ik heb hem laatst al gebeld en gezegd ik luister alleen als je hem zelf schrijft en ik kreeg niet de indruk dat dit zou gebeuren en ja dan ga ik niet kijken🤣:sorry:
 
Iemand zijn of haar hond kwijt? Deze verscheen hier voor de deur.
3192d2d4-ccb7-4494-9cfb-d3fc0ccd51ea.jpeg
 
Jeetje Albert ik heb nog zo tegen Sky gezegd je blijft binnen met de Kerst🤣
 
  • Leuk
Waarderingen: frog
Avond allemaal en wat een rust met de feestdagen hier.
 
Avond. Weer thuis. De zwemvliezen kunnen weer af.
 
Goedemorgen op deze 2e kerstdag 2023.
 
Morge John en Lissa, straks eens in de kruipruimte onder het huis kijken of daar ook water staat, en anders de dompelpomp er een tijdje inleggen. Denk dat het wel meevalt overigens, maar dat kan je pas zien als je kijkt he., volgens dhr J.C.
 
Morge John en Lissa, straks eens in de kruipruimte onder het huis kijken of daar ook water staat, en anders de dompelpomp er een tijdje inleggen. Denk dat het wel meevalt overigens, maar dat kan je pas zien als je kijkt he., volgens dhr J.C.
Mijn moeder heeft nu al jaren in de natte periode water in de kruipruimte. Komt door de pijlverhoging.
Drainage die er ligt, werkt daardoor niet meer.
Maar het kan geen kwaad.

Dompelpomp heeft geen enkel effect. Het is namelijk de stand van het grondwater. (mits geen lekkage)
Met de dompelpomp trek de de kruipruimte leeg (als dat al lukt), maar je trekt het grondwater naar jou kruipruimte.
Er komt dan drukverschil tussen binnen en buiten fundering waardoor water maar ook grond in jou kruipruimte wil
Hierdoor krijg je verzakkingen.
Dus beter niet doen.
Als het jaren blijft zouden ze een ringsloot om julie wijk moeten graven.
 
  • Leuk
Waarderingen: frog
Moge Albert, Marcel en Corne.

Gelukkig hier geen vocht onder de woning en mooie droge ruimte als ik onder de vloer kijk via het gat bij de voordeur.
 
heb ff gekeken, en het water valt mee, staat altijd wel iets. de huizen staan hier ook op een plek aan het kanaal waar altijd een nat gebied was.

Nu zijn ze hier achter nieuwbouw gebied aan te leggen met meer waterbergingen, volgens nieuwe normen.
daar zal de grondverbetering ook wel op grote schaal gedaan moeten worden.
 
Onze huizen staan op oude weilanden Albert en voorheen was het hier ook vaak vochtig maar daar hebben ze onder de vloer wat aan gedaan en met de renovatie geïsoleerd.
Na de aanpassing jaren geleden was dat euvel voorbij maar je bent erg afhankelijk op wat voor grond je huis staat.
 
Goedemorgen dag 1 overleeft nu de vandaag nog
Nu eerst :koffie:
 
Moge Thea en Jaap en ja van mij mogen we ook terug naar de orde van de dag. Voor je het weet eet je weer teveel en moet je weer lijnen:DD:DD
 
Middag! Nog even lekker samen bankhangen en straks met de schoonfamilie uit eten
 
Middag en we zijn weer in de lucht na een serverstoring.
 
Ach. We hebben een wandeling gemaakt en een filmpje gekeken samen. Nu bezig met diner voorbereiden. Uit het vet. 😉
 
Avond. De frietjes zijn op. De ega zo even naar t werk brengen, gister de auto laten staan daar toen we op visite gingen bij de familie. Kon ze n wijntje (extra) drinken.
 
Goedenavond.

Hier deze dagen ook alles lekker makkelijk.
Vandaag even bij de Geul gaan wandelen. Daar stroomde wel wat meer water doorheen als anders. Maar nog ruim binnen de limieten.

Gisteren pompoensoep gegeten. Met pompoenen uit Swier. Gekregen van een tante.
Vanmiddag lekker ouderwets een pasteitje gegeten met kalfsragout.
En voor zometeen hebben we frietjes. En ik heb daar een salade bij met hollandse garnalen en zelfgemaakte whisky saus.

Deze drank hebben wij dit weekend al een paar keer van mogen genieten. Staan wat mooie flessen in de kast.

Morgen wacht het werk weer. Ach lekker kort weekje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan