Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
en die kip. wij zijn ook niet van het kluiven. Dus gewoon pulled chicken of een lekker gebraden stuk kipfilet al dan niet gevuld om het lekker mals te houden.
Ik zal dan ook nooit vleugeltjes of drumsticks kopen, of wat ze nu weer verzonnen hebben, drummets.
Ik gebruik regelmatig kip in de multicooker op slowcooker stand. En dan wordt het heerlijk zacht/mals. Vaak zweren mensen dan bij kipdijfilet maar ik krijg de kipfilet net zo mals. En wat mij opvalt is dat die, een dag na het bereiden op slow (low) stand, nog malser is geworden.

Ik heb met trouwens getrakteerd op een Instant Pot.

https://www.amazon.nl/dp/B08Z4HCGDH?ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details&th=1
De meest eenvoudige versie, de ervaringen hiermee schijnen erg goed te zijn. Het is een multi die ook een hogedruk functie heeft. Ben wel benieuwd hoe bv erwtensoep of hachee eruit komen in tegenstelling tot op de slow stand in mijn andere pannetje. Ik zal hem met name voor maaltijdsoepen gaan gebruiken.
 
Ik zal dan ook nooit vleugeltjes of drumsticks kopen, of wat ze nu weer verzonnen hebben, drummets.
Ik gebruik regelmatig kip in de multicooker op slowcooker stand. En dan wordt het heerlijk zacht/mals. Vaak zweren mensen dan bij kipdijfilet maar ik krijg de kipfilet net zo mals. En wat mij opvalt is dat die, een dag na het bereiden op slow (low) stand, nog malser is geworden.

Ik heb met trouwens getrakteerd op een Instant Pot.

https://www.amazon.nl/dp/B08Z4HCGDH?ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details&th=1
De meest eenvoudige versie, de ervaringen hiermee schijnen erg goed te zijn. Het is een multi die ook een hogedruk functie heeft. Ben wel benieuwd hoe bv erwtensoep of hachee eruit komen in tegenstelling tot op de slow stand in mijn andere pannetje. Ik zal hem met name voor maaltijdsoepen gaan gebruiken.
Ben benieuwd… wanneer mogen we komen testen? Hahah, zijn we een dag aan t reizen voor wen kopje soep. Da wordt m nie.
 
Ben benieuwd… wanneer mogen we komen testen? Hahah, zijn we een dag aan t reizen voor wen kopje soep. Da wordt m nie.
Ik ben ook heel benieuwd. Zal er echt mee om moeten leren gaan. Veel spieken op internet naar recepten en standen. De Instant Pot is hier lang niet zo populair als de Crock Pot (ander merk, zelfde mogelijkheden).
Ik koos voor de Instant Pot omdat die een RVS binnenpan heeft en de Crock Pot een antiaanbaklaag.
 
Ach ja, het regent weer eens hier.
 
Ja hier was het de hele morgen droog.
 
Druk bezig geweest om het binnenfilter eruit te slopen en nu languit op de bank. Straks voor de verandering maar eens uit eten :DD
 
Druk bezig geweest om het binnenfilter eruit te slopen en nu languit op de bank. Straks voor de verandering maar eens uit eten :DD
Oh wat hebben we het slecht…. Hahah.. hier ook rustig op de bank, met radio2 aan. Maar gewoon opgewarmde Macaroni op het menu vanaaf.
 
Druk bezig geweest om het binnenfilter eruit te slopen en nu languit op de bank. Straks voor de verandering maar eens uit eten :DD
Ik zou me bijna afvragen of jij of het binnenfilter op de bank ligt:DD😉
Hier ook lekker Netflix kijken vanaf de bank.
 
Tomaten crème is mn favoriet Albert.
 
Ik zal dan ook nooit vleugeltjes of drumsticks kopen, of wat ze nu weer verzonnen hebben, drummets.
Ik gebruik regelmatig kip in de multicooker op slowcooker stand. En dan wordt het heerlijk zacht/mals. Vaak zweren mensen dan bij kipdijfilet maar ik krijg de kipfilet net zo mals. En wat mij opvalt is dat die, een dag na het bereiden op slow (low) stand, nog malser is geworden.

Ik heb met trouwens getrakteerd op een Instant Pot.

https://www.amazon.nl/dp/B08Z4HCGDH?ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details&th=1
De meest eenvoudige versie, de ervaringen hiermee schijnen erg goed te zijn. Het is een multi die ook een hogedruk functie heeft. Ben wel benieuwd hoe bv erwtensoep of hachee eruit komen in tegenstelling tot op de slow stand in mijn andere pannetje. Ik zal hem met name voor maaltijdsoepen gaan gebruiken.
Wat zijn drummets? Komt daar muziek uit?
 
Chinese tomaat, of Kip voor mij.
Ik moet daar mee opassen. Veel te veel zout.
Krijg ik weer nierstenen van.
Koop liever een blikje soep. Ook veel zout. Maar wel lekkerder dan zo’n zakje.
 
Vergeet ik zomaar te beginnen met een ieder een goedenavond te wensen.
 
Moi.. nou @biljoenblik mn ega die neemt wel eens eigen merk vd Plus mee ipv de Unox. En die is toch wat flauwer. Maar beetje zout is voor mij niet erg met mn tabletten voor mn rikketik. Zout is me niet verboden, en gezien mn hartslag van rond de 55/60 kan ik wel wat gebruiken, mn bloeddruk is ook aan de lage kant van de schaal door die pillen. Af en toe beetje extra kan geen kwaad bij Me. Al letten we natuurlijk wel op.
 
Ik ben ook heel benieuwd. Zal er echt mee om moeten leren gaan. Veel spieken op internet naar recepten en standen. De Instant Pot is hier lang niet zo populair als de Crock Pot (ander merk, zelfde mogelijkheden).
Ik koos voor de Instant Pot omdat die een RVS binnenpan heeft en de Crock Pot een antiaanbaklaag.
Ik wilde net gaan typen dat die pot wel verdacht veel lijkt op een crockpot.

Ik heb die crockpot gekocht omdat je er net wat meer mee kunt dan alleen een slowcooker.
De sauteer functie lijkt me ook handig. Want zie vaak rcepten dat je eerst iets moet bakken en daarna in de slowcooker moet doen.
Ik wil geen extra pan vuil maken als ik ga slowcooken. Dus met de crockpot kun je ook aanbraden.
 
Ja, en wat is er anders dan een drumstick?

Want je hebt de bout. Dat is de hele poot. Kippedij en drumstick vormt de poot.
Kippenbout is de hele poot.
Na even Googlen vond ik dat het niet van de bout was zoals ik eerder ergens had gelezen, maar het eerste stuk van de vleugel.
 
Ja, en wat is er anders dan een drumstick?

Want je hebt de bout. Dat is de hele poot. Kippedij en drumstick vormt de poot.
Kippenbout is de hele poot.
A drumstick comes from the bottom part of a chicken leg. Drumsticks are larger than drumettes, with more meat. A chicken drumette connects the body to the wing. It has darker meat which is more flavourful, juicier and can be fattier than other chicken cuts.
 
Ik wilde net gaan typen dat die pot wel verdacht veel lijkt op een crockpot.

Ik heb die crockpot gekocht omdat je er net wat meer mee kunt dan alleen een slowcooker.
De sauteer functie lijkt me ook handig. Want zie vaak rcepten dat je eerst iets moet bakken en daarna in de slowcooker moet doen.
Ik wil geen extra pan vuil maken als ik ga slowcooken. Dus met de crockpot kun je ook aanbraden.
Ik heb al een multicooker en vind het ideaal, daar kan ik ook in aan braden, stomen, sous vide etc. Heb er zelfs pannekoeken in gebakken 😎 en een soort van tosti gemaakt. Laatst nog nasi gemaakt zonder een extra pan vuil te maken. Dus buiten de hoge druk functie ongeveer dezelfde mogelijkheden. Ik denk met de Instant Pot toch meer mogelijkheden.
Ben wel erg benieuwd of er een favoriet wordt.
Maar het klopt, lijkt erg veel op de Crockpot.

Gebruik je hem vaak?
 
pep.jpg


Avond !:DD
 
Je moet maar zo denken, liever een Kokki dan een Tokkie…
 
Ik moet ff bijkomen. Lig weer in een deuk om een opmerking die ik net hoor/zie op tevee.. je weet wel. Het kijkkastje aan de muur.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan