Goeden Dag Topic


Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja Ben, ik weet er ook niet helemaal het fijne van.
Maar wat ik nu een beetje uit het verhaal begrijp is dat ze geld te kort komen om het netwerk te verzwaren.
Dat geld zou in eerste instantie opgehaald moeten worden uit de transportkosten.
Wat dat opleverd zou het net onderhouden en verzwaard kunnen worden.
Maar omdat de salderings regeling niet alleen de kosten van electra en btw op electra vergoed, maar ook de transportkosten.
Hierdoor is het zo dat ze dus veel minder geld binnen halen om het net te verzwaren. Dus moeten de transportkosten omhoog.
En omdat de mensen met panelen deze hogere kosten wegstrepen (salderen) en de mensen zonder niet.
Leg je de kosten dus volledig bij mensen zonder panelen.

Dat is een stukje wat ik eigenlijk niet eerlijk vind. Want mensen met panelen hebben het netwerk wel nodig.
Want ze duwen hun overproductie het net op. En ze gaan ook zeuren als hun omvormer uitvalt wegens te groot aanbod.

Wat mij betreft hoeft de saldering niet geheel weg te vallen. Maar de transportkosten zouden wel volledig berekent moeten worden.

Met alleen de transportkosten hou je nog genoeg over om het rendabel te houden.

Ik heb ook nooit begrepen dat mensen hun dak compleet vol leggen. Terwijl ze dat vermogen niet eens kunnen gebruiken in huis.
Ik heb daarom ook nooit echt veel panelen genomen. Mede omdat ik deze discussie al aan zag komen.
We moeten toch vergroenen? En dus werd, wordt verduurzaming aangeprezen. En ja, dan koop je zonnepanelen, al dan niet gesubsidieerd. En nu moeten wij, de mensen die dus een tigtal zonnepanelen hebben extra betalen? Doe het dan naar rato.. dus wel een deel, maar niet de volle mep.
 
Goedenavond.

Vanmiddag nog even een doos bonbons gekocht als valentijns cadeau. En ook deels eigen belang…
 

Bijlagen

  • IMG_5681.jpeg
    IMG_5681.jpeg
    1.9 MB · Weergaven: 8
We moeten toch vergroenen? En dus werd, wordt verduurzaming aangeprezen. En ja, dan koop je zonnepanelen, al dan niet gesubsidieerd. En nu moeten wij, de mensen die dus een tigtal zonnepanelen hebben extra betalen? Doe het dan naar rato.. dus wel een deel, maar niet de volle mep.
Ze hoeven het ook niet compleet af te schaffen. Maar je gebruikt (belast) het net behoorlijk. Maar betaald er niks voor.
Dat kan niet houdbaar blijven.
Dus enige vorm van betalen voor transport vind ik wel fair.

En dan zullen we het maar niet hebben over het fijt dat je met je overschot dus zeer goedkope stroom levert aan het net.
En in de winter de dure stroom weer naar binnen trekt. Laten we dat even buiten beschouwing.

Bij een juist gedimensioneerd systeem haal je geen 0 op de meter. Maar 3/4 van je productie gebruik je intern. Ziet geen meter.
En dat is pure winst. Zonder het net te belasten.

Maar die zogenaamde 0 op de meter woningen of met 10+ panelen. Tja, dan krijg je overbelasting.

Let op. Ik ben geen voorstander van die afschaf voorstel. Maar ik vind wel dat er iets moet veranderen.
Er moet een prikkel komen om thuis iets aan opslag of betere dimensionering gedaan gaat worden.
 
Maar die zogenaamde 0 op de meter woningen of met 10+ panelen. Tja, dan krijg je overbelasting.

Let op. Ik ben geen voorstander van die afschaf voorstel. Maar ik vind wel dat er iets moet veranderen.
Er moet een prikkel komen om thuis iets aan opslag of betere dimensionering gedaan gaat worden.
tja, thuisbatterij kost momenteel ca. €1000 per Kw. Dus een beetje opslag kost tussen de 5 en 10.000€. Want 1Kw heb je zo met een paar panelen op je dak.
 
Moge binnenkomers en hier is het 10 graden.
 
Moge Jaap en ook bij jou neem ik aan weer een snel AF.
 
Poeh me oudste poes kwam vanochtend niet eten en nu heeft ze onder me aanrecht waar ik niet bij kan de plek gevonden om haar laatste adem uittespinnen.
Is altijd al moeilijk geweest voor me, vooral als het onverwacht is.
Ik word er emotioneel van maar de andere katten doen alsof het niet ,,boeit,,
 
Poeh me oudste poes kwam vanochtend niet eten en nu heeft ze onder me aanrecht waar ik niet bij kan de plek gevonden om haar laatste adem uittespinnen.
Is altijd al moeilijk geweest voor me, vooral als het onverwacht is.
Ik word er emotioneel van maar de andere katten doen alsof het niet ,,boeit,,
Sterkte! :cry:
 
Middag Lissa. Het is een trieste grijze dag qua weer.
Ik moet maar een lange siesta houden vandaag:DD:DD.
 
Middag zo boodschappen weer binnen
Nu lunchen en dan rustig aan hoest op zijn tijd me de longen uit mijn lijf dus geen rare dingen doen hier.
Edwin sterkte met poezen beest nooit leuk zo iets:'(:'(
 
Middag Jaap en kalm aan zou ik zeggen.
 
Nou eindelijk droog hier maar grijs en best nog fris door de wind.
 
:koffie:

Middag, ik kan wel sterkte zeggen @Edwin68 Maar ik zeg altijd maar zo….ik heb liever dat de beesten mij voorgaan in het hemelen.. en ik kan het weten, want ik was al bijna een keer gaan hemelen. Dus ik ben dankbaar voor elke dag tegenwoordig.
:sorry:
 
:koffie:

Middag, ik kan wel sterkte zeggen @Edwin68 Maar ik zeg altijd maar zo….ik heb liever dat de beesten mij voorgaan in het hemelen.. en ik kan het weten, want ik was al bijna een keer gaan hemelen. Dus ik ben dankbaar voor elke dag tegenwoordig.
:sorry:
Puur respect het is me een dag geworden waarop ik niet gerekend had in me bestaan.
 
Puur respect het is me een dag geworden waarop ik niet gerekend had in me bestaan.
Op zoiets reken je in de regel zeker niet Edwin en vaak komt het geheel onverwacht. Opzich is de poes ook nog niet stokoud en dan ben je er denk ik ook nog niet echt mee bezig of op voorbereid.
 
Middag :koffie:
Denk dat iedereen dankbaar moet zijn voor iedere dag die hem/haar gegeven wordt Albert.
Heb de indruk dat sommige het leven te zelf sprekend nemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan