Kommetjes kommetje (Kommetje)


Mooi om te horen en soms kun je ook eenvoudig een hele mooie bak hebben zoals je ziet.
šŸ™ˆšŸ¤£ ik vond het nog niet zo heel eenvoudigā€¦ Hahaā€¦ Ik heb een heleboel nagedacht en uitzoekwerk gehadā€¦ Nu klinkt het alsof ik zomaar wat in die bak heb geplompt op goed gelukā€¦ Kan je zeggen er is heel wat lees en uitzoekwerk aan de keuzes vooraf gegaanā€¦ Ook al stel ik nog steeds veel vragen over van alles hierā€¦
 
Ik vroeg me nog af of iemand goede ervaringen heeft met een plantenvoeding die je bij de wortels moet steken. Ik heb kleikorrels van JBL genomen maar ben er niet weg van. Als ze tevoorschijn komen uit het grind per ongeluk is het meteen een zooitje. Is er iets wat niet zo zichtbaar is?
 
Ik koop de kleibollenmix van aquariumbemesting.nl en dat werkt prima en je hebt er zo bolletjes van gemaakt.
 
F83DAA76-9272-42E2-BCD4-CF1A6AA0B80D.jpeg
Voedertijd šŸ™‚baby invasie
 
Hebben alle vissen levend voer nodig? Ik wil een paar kleine visjes toevoegen. Kan iemand me vertellen wat rasbora galaxy aan voer/ verzorging nodig heeft?

Ik heb wel gelezen maar benieuwd naar ervaringen van anderen. Ik moet denk ik toch nog even wachten want heb nu veel baby garnalen denk dat ze die toch wel zullen etenā€¦

Mijn bak is nu 22 graden en ph 7,5

Ik was van plan er 5-10 toe te voegen. Misschien in twee groepen van 5 per keer.
 
Ik heb nog een vraagje over mijn drijfplantjes. Ze groeien vrij goed. Hoeveel procent van het wateroppervlak beslaan ze ideaal gezien? Want nu is het bijna dichtgegroeid šŸ™ˆ
 
Ik heb nog een vraagje over mijn drijfplantjes. Ze groeien vrij goed. Hoeveel procent van het wateroppervlak beslaan ze ideaal gezien? Want nu is het bijna dichtgegroeid šŸ™ˆ
Ik zou mikken op de helft van je wateroppervlak šŸ˜‰.
 
Hebben alle vissen levend voer nodig? Ik wil een paar kleine visjes toevoegen. Kan iemand me vertellen wat rasbora galaxy aan voer/ verzorging nodig heeft?

Ik heb wel gelezen maar benieuwd naar ervaringen van anderen. Ik moet denk ik toch nog even wachten want heb nu veel baby garnalen denk dat ze die toch wel zullen etenā€¦

Mijn bak is nu 22 graden en ph 7,5

Ik was van plan er 5-10 toe te voegen. Misschien in twee groepen van 5 per keer.
Aten hier gewoon mee met de rest, wel voornamelijk dierlijk en zo nu en dan eens levend als extra. Granulaat van dr. Bassleer
 
En wat ga je nu doen..........
.........
GENIETEN!!!!

Ja precies dat was ik van plan! Maar mijn zoon blijft mekkeren over vissenā€¦ dus als ik iets toevoeg zal het wel niet lang duren šŸ™ˆ

De bak draait vanaf 25 feb dus het zou misschien wel moeten kunnen. Ik zit te denken misschien vissen die ik in een koppeltje kan houden dat er maar twee bij hoeven ofzoā€¦
 
Vanwaar dan die ietwat treurige smiley? Moor geheel zo je bakje, draait goed zo te zien šŸ‘.

Oepsie foutje moest deze zijnā€¦ šŸ™‚ ik ben gewoon blij hoor!

Kunnen jullie misschien een suggestie doen voor visjes die mijn garnalen een beetje met rust laten en ik er niet te veel van hoef toe te voegen??? Ph 7,5 en temperatuur 22
 
Ja precies dat was ik van plan! Maar mijn zoon blijft mekkeren over vissenā€¦ dus als ik iets toevoeg zal het wel niet lang duren šŸ™ˆ

De bak draait vanaf 25 feb dus het zou misschien wel moeten kunnen. Ik zit te denken misschien vissen die ik in een koppeltje kan houden dat er maar twee bij hoeven ofzoā€¦
Who's the boss? juist jij als ouder moet het goede voorbeeld geven aan je kinderen, dus vissen zijn gewoon een nogo, een vis in zo'n bakje is hetzelfde als een adhd'er opsluiten voor de rest van zijn leven in de bezemkast
 
Who's the boss? juist jij als ouder moet het goede voorbeeld geven aan je kinderen, dus vissen zijn gewoon een nogo, een vis in zo'n bakje is hetzelfde als een adhd'er opsluiten voor de rest van zijn leven in de bezemkast

Bedankt voor jouw inzicht. Ik denk dat er wel een paar bij kunnen. Het is een 60 liter bak. Dat is altijd al het plan geweest. Alleen ik heb nog wel meer geduld en hij niet meer šŸ˜‚ Ik ben het niet met je eens over dat er geen vis in kanā€¦
 
Het gaat wel erg goed met de garnalen. Ik denk dat er al een stuk of 60 baby garnalen rondzwemmen en nu zie ik weer een vrouwtje met eitjesā€¦ Oepsā€¦ Dat gaat wel heel hard. Hoeveel garnalen kunnen er in een bak van 60 liter? Wat doen jullie als je er teveel krijgt?
 
Nou zover ik weet is 5 per liter geen probleem en dan zou het kunnen tot max 10 per liter als ik me niet vergis. Hangt ook een beetje af wat voor filter en onderhoud je doet denk ik.
 
Nou zover ik weet is 5 per liter geen probleem en dan zou het kunnen tot max 10 per liter als ik me niet vergis. Hangt ook een beetje af wat voor filter en onderhoud je doet denk ik.

Maar 5x50 liter is 250. Dat is best heftig šŸ™ˆ maar ben benieuwd wat anderen van het forum doen als er te veel komen? Ik las dat ze niet kweken als je een lagere temperatuur aanhoud maar dacht dat ik al lag zat met 22
 
Nou ik heb weleens nano gezien die men ging leegmaken of verkopen en dan bleken er wel honderden in te zitten tussen de planten.
Dat zijn natuurlijk incidentele hoeveelheden maar als je rekent dat ik gemiddeld 100 op 30 liter heb dan kun jij nog wel even vooruit met de ruimte.
 
Ik heb plotseling veel meer last van algen op de ramen. Het enige wat er is gebeurd is dat de stroom uitgevallen was gedurende vijf uur. Daarna is de pomp weer opgestart maar tijdens het uit staan is er misschien veel viezigheid in het water terecht gekomen? De week ervoor had ik het filter een beetje uitgespoeld in een emmertje aquariumwater maar er kwam echt bruine derrie uitlopen. Misschien was dit te veel van het goede šŸ˜”

Wat kan ik nu het beste doen? Gewoon afwachten? Of moet ik iets doen? Geen alg op de planten ofzo. Alleen ramenā€¦
 
Als er verder niets is veranderd in onderhoud en waterwaarden dan zou ik alleen de ramen poetsen en het even afwachten.
Wellicht toch teveel bacterien verloren met het reinigen.
 
Als er verder niets is veranderd in onderhoud en waterwaarden dan zou ik alleen de ramen poetsen en het even afwachten.
Wellicht toch teveel bacterien verloren met het reinigen.
Dat ga ik doenā€¦ Minder uitspoelen was bijna niet mogelijk. Ik heb de spons niet eens uitgeknepen. Alleen een beetje heen en weer gewaaierd in een emmertje. Maar ik zie wel hoe het verder gaat.
 
Dat duidt vaak op een co2 tekort als het de zachte variant is. Staat er zonlicht op die ruiten?
 
Nee niet echt maar wel daglicht, en de planten doen het echt perfect
 
Staat er keurig bij zo hoor.
Ik kijk er wel met een kritischer oog naar moet ik eerlijk bekennen maar ik ben redelijk tevreden. Op de algen na. Die waren er na de schoonmaakbeurt van dinsdag nu alweer. Misschien zaten er sporen in het filter en na het schoonmaken zijn die eruit gelopen en weer verspreid door het aquarium ofzo. Kan zoiets?
 
Ik vroeg me af of ik ondertussen wat otocinclus algeneters zou kunnen toevoegen? De bak draait nu bijna 6 maanden en heb best wat wat alg erin. Ik dacht misschien helpt het wat en ik vind ze er leuk uitzien.
 

Terug
Bovenaan