Kommetjes kommetje (Kommetje)


Ik zag alleen dat het lijkt alsof de wortels van de crypto’s door het grind omhoog steken. Op sommige plekken heb ik een dunne laag en ze lijken de verkeerde kant op te groeien. Kan dat?
 
Ja hier heb ik dat ook wel gezien hoor maar dat maakt verder weinig uit denk ik. Vooral met een wat dunnere bodem kun je al snel hebben. Zorg wel voor wat voeding bij de wortels.
 
Ik heb een aquarium cooler besteld maar nu vraag ik me af, als je een gesloten aquarium hebt met glasplaat bovenop moet die er zeker wel af om het te laten werken? Omdat het door verdamping af koelt toch? Of denk ik nu iets geks?
 
Ja dat klopt want met de plaat erop werkt het niet als het een coollingfan is.
 
Ja dat klopt want met de plaat erop werkt het niet als het een coollingfan is.
Ja dat is het, een soort ventilatortje wat over het wateroppervlak blaast. Maar hij zou wel kunnen werken met de plaat omdat er een soort bochtje aan zit de ventilator hang aan het glas aan de buitenkant, het is een soort hang on ventilator 🙈
 

Bijlagen

  • BDE01405-B23A-496D-9DDE-6E788CC33CD8.jpeg
    BDE01405-B23A-496D-9DDE-6E788CC33CD8.jpeg
    124.6 KB · Weergaven: 65
Maar als je de plaat erop zou hebben dan blaast hij op de plaat en niet op het oppervlak dus dat heeft eigenlijk geen effect. De wind moet het oppervlak bereiken waardoor er water verdampt en er dan afkoeling plaatsvindt.
Ik heb boven de nano ook een 1 fans cooler en doe de plaat er dan ook af als ik die gebruik.
 
Net drie visjes gehaald, de otocinclus affinis. Ben benieuwd hoe het gaat, de zak hangt nu in het aquarium en straks beginnen met water erbij scheppen.
 
De oto’s gaan totaal hun eigen gang kijken niet naar elkaar om tot nu toe, is het echt een scholenvisje? ze moeten vast nog even wennen
 
Laatst bewerkt:
Haha die oogjes van die Oto's. Alsof ze echt denken...wtf just happened. :LOL:
Ze moeten sowieso even wennen. Ik heb er in totaal 11 maar ze chillen vaak op zichzelf, soms zwemmen ze met z'n 2en.
Maar stel dat je in je bak bezig bent, dan zoeken ze elkaar zeker allemaal op.
 
Haha die oogjes van die Oto's. Alsof ze echt denken...wtf just happened. :LOL:
Ze moeten sowieso even wennen. Ik heb er in totaal 11 maar ze chillen vaak op zichzelf, soms zwemmen ze met z'n 2en.
Maar stel dat je in je bak bezig bent, dan zoeken ze elkaar zeker allemaal op.
Haha ja echt zo’n blik van totale verstandsverbijstering. Eigenlijk deden die oogjes mij denken aan Sid de luiaard uit ice age 🙈🫣🤣maar dat zal wel aan mij liggen.
770AF9F7-6E2B-4F4A-9037-07A243BB4B1C.jpeg
 
Haha ja echt zo’n blik van totale verstandsverbijstering. Eigenlijk deden die oogjes mij denken aan Sid de luiaard uit ice age 🙈🫣🤣maar dat zal wel aan mij liggen. Bekijk bijlage 345657
Ik dacht eerst dat je een selfie van mij had gepost maar gelukkig las ik dat het om mn broer Sid gaat:LOL:
 
27055A8D-97BE-4659-BB9D-BEAD00898555.jpeg
Lijkt wel of ik per ongeluk red rili garnaal heb gekweekt 🫣
 
Zover ik weet stamt de Rilli af van het Vuurtje en is het een kleurslag en zoals ik het bekijk is dit een Rilli. Of dat er misschien genen bij de ouders hebben gezeten.
Hoe dat genetisch zit weet ik niet.
 
Zover ik weet stamt de Rilli af van het Vuurtje en is het een kleurslag en zoals ik het bekijk is dit een Rilli. Of dat er misschien genen bij de ouders hebben gezeten.
Hoe dat genetisch zit weet ik niet.
Dit is nog een hele jonge dus misschien worden de kleuren nog meer uitgesproken. Hij is pas een cm groot. Grappig! En nog even een plaatje omdat ik weer ff erg blij ben met mijn bak zonder veel alg dankzij de Otto’s. Vandaag heb ik ze bijgevoerd en ze aten het, het was spirulina en algenpoeder voor baby garnalen dat zinkt. Dit eten ze wel opzich.
EDD27E6C-B80C-496B-8EF2-457DEDEE9D5A.jpeg
 
Ik zag net dat een van mijn oto’s een puntje van zijn staart mist. Het is maar een klein puntje. Maar misschien is het wel vinrot. De vis is wel actief en eet goed maar het is de kleinste van de drie. Ik ga voor de zekerheid maar een waterwissel doen. Maar moet er nog iets gebeuren?
 
Ik zag net dat een van mijn oto’s een puntje van zijn staart mist. Het is maar een klein puntje. Maar misschien is het wel vinrot. De vis is wel actief en eet goed maar het is de kleinste van de drie. Ik ga voor de zekerheid maar een waterwissel doen. Maar moet er nog iets gebeuren?
Zou er niks aan doen, waterwissel kan natuurlijk wel. Soms hebben vissen een beschadeging opgelopen. Dat geneest vanzelf weer.
 
Zou er niks aan doen, waterwissel kan natuurlijk wel. Soms hebben vissen een beschadeging opgelopen. Dat geneest vanzelf weer.
Het was er vandaag toch tijd voor doe eens per week ongeveer een derde water wisselen. Nu doe ik een half emmertje extra.
 
Ze vechten ook weleens en ik zou me daar niet nu al zorgen over maken hoor.

Ik dacht zouden de garnalen eraan geknabbeld hebben. Af en toe weet ik niet zo goed hoeveel ik moet voeren. Ik doe om de dag wat. Maar tis meer een gokje dan wijsheid. Er blijft niks liggen dat niet.
 
Er is niks veranderd aan de staart van de vis het is niet erger geworden en gaat nog steeds goed. Ik denk dat het goed is gekomen met de drie oto’s. Ze zeggen dat de eerste drie weken dat je ze hebt kritiek zijn voor de overlevingskansen en die zijn voorbij.

Ze eten de planten schoon en het glas en apparatuur in het aquarium en af en toe eten ze mee van het garnalenvoer.

Nu had ik nog een vraag. Ik lees hier over bodemonderhoud. Maar wat moet ik daaraan doen. Ik doe alleen af en toe als ik water ververs wat grind schoonzuigen als ik viezigheid zie maar niet de hele bak ofzo. Is dat genoeg?
 
Nu had ik nog een vraag. Ik lees hier over bodemonderhoud. Maar wat moet ik daaraan doen. Ik doe alleen af en toe als ik water ververs wat grind schoonzuigen als ik viezigheid zie maar niet de hele bak ofzo. Is dat genoeg?
Wat je doet is genoeg 👍. Verder mooi dat het goed gaat met je Oto's.
 
Te vroeg gejuicht… Vanmorgen die ene oto dood gevonden met die staart waarvan een hoekje miste. De anderen gaan goed.
 
Gisteren ook een garnaal dood. Maar een groot vrouwtje. Denk al een wat oudere garnaal. Verder gaat alles goed heb water getest maar niks bijzonders gezien. Geen nitriet ofzo.

Wel meerdere rili garnalen gespot nu. Ze worden echt gaaf van kleur.

3918C0C9-1459-42BE-8272-9CF6275E0F54.jpeg
 
De twee overgebleven oto’s doen het goed. Zwemmen samen rond de bak eten overal wat. Kan ik er nu na zoveel weken vanuit gaan dat ze het redden en de omstandigheden goed genoeg zijn voor ze? Sommige zeiden het kan niet in jouw bak dus ben nog steeds bang dat ze dood gaan. Maar kan ik er nu vanuit gaan dat het goed zit?
 
100% zekerheid heb je nooit, maar idd de kans is groot dat het goed zit 👍.

Gr. Ed
 
Gaat het nog steeds goed met de garnalen? Het lukt mij niet om ze te laten kweken.

Ja het gaat prima eigenlijk. Jammer dat het niet lukt, ik heb veel jonge garnalen die ook opgroeien. Heb je genoeg beplanting?
 

Terug
Bovenaan