Eeeeeeeennnnn toen waren de slagtanden en de vissen uit de bak. Wil over een tijdje wat anders met de inrichting van mijn slaapkamer, dus ook de aquaria komen hiermee op een andere plek. Vanmiddag dus begonnen met het leeghalen van beide bakken om ze anders in te richten. In deze bak een compleet andere inrichting dan de Dubai, met ook wat andere bewoners. De vissen zwemmen net rond en het water moet nog helder worden, maar ik ben er blij mee! De garnalen heb ik laten zitten tijdens de herinrichting en ook het zand is in de bak gebleven, hier ben ik alleen even met de handen doorgegaan. Groot stuk hout en veel meer beplanting dan voorheen, ook omdat ik merkte dat de jonge garnalen in de slagtandenscape weinig verstopplek hadden. Bij deze genoeg. Bestand is nu;
17 Rasbora espei
2 L104, dit hout leek me beter dan de slagtanden, zeker qua verstopmogelijkheden
12 Corydoras melanotaenia
X crystal red en black garnalen.
In de verkoopbak zitten nu de habrosus, de dame betta, goldstripes en tijdelijk de gastromyzon en oto's. Met deze laatste twee weet ik nog niet goed welke in welke bak gaat, daar ga ik nog even een nachtje over slapen. Grootste reden; ik twijfel heel erg om in de Dubai wat loricaria (of iets soortgelijks) te doen, maar ligt er heel erg aan hoe duur ze zijn en of dit geschikt is. Hier ga ik zo even een topic over openen. Weet namelijk ook niet of die samen gaan met oto's of een gastromyzon, dus liever even een nachtje apart dan ze weer uit te moeten vangen.
Qua verkoop kijk ik het even aan en anders gaan de vissen weer terug de aquaria in. Zitten in een 40L met een filter van deze bak en een heater, dus moet goed gaan voor een paar dagen.
Laten we dan afsluiten met een paar foto's, aantal met volle verlichting, aantal met de gedimde stand