Iets met geen geduld en keuze genoeg, maar eens uitleggen wat we hebben. De derde foto is wat ik voor deze bak heb gebruikt, hout op de eerste foto gaat denk ik in de dubai links in de hoek, maar dat moet ik nog even naar kijken.
Van karton een model op maat gemaakt, voordat de vissen stress hebben van iets waar ik mogelijk niet genoeg of hoog genoeg hout voor heb. Lastig om te laten staan zo, maar dat is wel te doen in de bak
Ja, hier kunnen we wat mee dus in volgorde in een box en een verdieping lager. Bak leeg en gaan
Eerst de grote stukken, aangevuld met de kleinere. Her en der met een zuignap de stukken tegen houden, werkt perfect! Wel zo weggewerkt uiteraard dat je het niet ziet van voren
Vallisneria ertussen
En twijfel twijfel over de crypto, maar de vissen gaan het wel waarderen denk ik. Die was al in meerdere planten uiteengevallen, dus mooi wat verspreid neergezet. Wortels begraven werd wat lastig, dat kijk ik nog even aan
Filters nu beide in een hoek weggewerkt. Intake bewust niet in de uitsparing voor ventilatie in de kap omdat deze nu iets open blijft staan aan de achterkant. De drijvers doen het niet echt goed, kijk wel wat daarmee gaat gebeuren
Zijkant overigens ook deels dichtgeplakt met wat folie, zodat dat ook een meer beschutte plek is voor de vissen.
Oh ja, laatst hier ook de verlichting ingezet net als de Dubai. Werkt toch fijner nu het eerder donker is buiten. Is rgb dus kan net als in de dubai in elke mogelijke kleur
Nu zo even snel opruimen en werken, foto zonder weerspiegeling komt nog. Doel was om de hoogte in te gaan met de inrichting omdat de riesei toch nog wel regelmatig wat lager zaten. Hoop dat dat met deze inrichting gaan werken. De corydoras op de bodem hebben zo op genoeg schuilplekken, zeker als de crypto's wat meer dicht gaan groeien straks. Ik hoop dat ik niet teveel zweefvuil krijg van het hout, maar ook dat wordt iets voor de lange termijn. Ben hier nu al meer dan tevreden mee!!!
edit; foto's en tekst aangepast