Lido 120 (Killerfish)


Heb de bak, is wel in 1 van de eerste posts te zien, links en achter zwart geverfd met acrylverf van de action

Super mooi. Voor de bak die ik nu indraai heb ik al een idee. Maar voor eventueel een volgende zie ik mezelf dat ook wel doen. Dat is misschien wel het leuke dat je hier bij anderen echt super goede inspiratie opdoet.
 
Super mooi. Voor de bak die ik nu indraai heb ik al een idee. Maar voor eventueel een volgende zie ik mezelf dat ook wel doen. Dat is misschien wel het leuke dat je hier bij anderen echt super goede inspiratie opdoet.
Dat maakt een forum ook leuk vind ik. Inspiratie opdoen en kijken wat je zelf kunt. Heb je al een fotoalbum? Wordt wel nieuwsgierig
 
Zal eens kijken of ik vanavond een paar foto's kan maken. Druk aan het afronden met de studie en het schooljaar, groep 8 dus vol in de musical :D Erg leuk, maar ook allemaal erg tijdrovend. Doe de waterwissels en het genieten, maar voor het forum wat minder tijd gemaakt de laatste tijd.
 
Stoel voor het aquarium gezet, doos op aquarium en hoofd en een deken erover. Vond het best creatief om de weerspiegeling tegen te gaan. Bakken zien er op zich prima uit, maar kunnen nog wat netter en ook het water is normaal veel helderder (net eind van de middag gevoerd). Beter foto's volgen over een tijdje. Deze week alles afsluiten met groep 8 en school en dan een grote schoonmaak op mijn kamer, waarbij ook de bakken iets van plek gaan veranderen. Want ja, deze jongen veranderd naast zijn aquaria ook zo nu en dan eens de indeling van zijn kamer :D. Bakken moet toch flink wat water uit, dus dan gelijk ook die maar even een flinke waterwissel en schoonmaak van de ruiten, al is dat laatste gelukkig niet vaak nodig. Vissen leven allemaal nog en zwemmen vrolijk rond.
20190707_190813.jpg
20190707_190850.jpg
20190707_190859.jpg
20190707_190901.jpg
20190707_190903.jpg
 
Wat zand verschoven, waterwissel en onderhoud en dan houdt je een wat wazige bak over. De grasjes uit de Dubai verhuist naar deze bak omdat die het daar niet wouden doen. Heater even verhangen want heb het idee dat die achter het hout zijn warmte niet goed kwijt kan. Vandaar ook de thermometer in de bak. Plantje ervoor is even een test, even kijken of dat wat wordt of niet. Vind het eigenlijk wel leuk, maar even kijken hoe erg hij naar het licht zal groeien. Het is wat wazig, maar wel even een foto want blijft toch een foto-album. De kardinalen gaan nog weg, maar zijn meegekomen met Henk de Tweede (zie handtekening). Moest ze even kwijt en zijn hier makkelijker te vangen dan in de Dubai. Mocht iemand ze onder kunnen brengen, stuur maar een pb.
20190716_134202.jpg
 
Mooi bakkie!!

Hoe bevallen de maten? Wilde ook een lido halen, alleen ik vond de bak veel te hoog ivm de diepte, ben toen voor mijn 50*50*50 gegaan;)
 
Tnx! Moet zeggen dat ik hier ook nooit dol op was, eerder een soortgelijke bak gehad die ik niet goed ingericht kon krijgen. Nu echter met een groot stuk hout vind ik het de perfecte bak en de verhoudingen storen me niet, maar zoals gezegd ligt dit ook wel voornamelijk aan dat stuk hout wat er perfect in past
 
Leuke bak Mike maar krijgt die Anubia niet teel licht?
Vooralsnog geen last van. Staat er al in vanaf het begin met de verlichting er zo op en ja er zitten wat plekjes op de plant, maar dat was in het begin veel erger vanuit de winkel. Verder doet ie het meer dan prima. Foto is ook wat overbelicht
 
En toen was het druk op werk en later dan verwacht, maar de lampen aangelaten voor een foto dus vannacht dit nog even gedaan.
Totaaltje en paar van de vissen, meer energie had ik niet want ik wou vooral heel snel mn bed in :juggle:
20190722_010049.jpg
20190722_010059.jpg
20190722_010147.jpg
20190722_010109.jpg
20190722_010127.jpg
20190722_010205_capture.jpg


Edit: overigens met het verschonen van het filter weer wat extra bewoners toegevoegd aan de bak
20190718_131432.jpg
 
Mooi bakje en wat heb je ontzettend mooie garnaaltjes!
 
Warmte heeft toch zn tol geëist op de Galaxy's. Heb er nog maar 7 rondzwemmen dus besloten deze te verkopen, waarbij ze eind van de week opgehaald zullen worden.

Zaterdag op stap met @Ruben01. Eens zien wat we tegenkomen en waar ik eventueel mee thuis kom. Op het moment neig ik naar een school kubotai voor in de middenlaag, omdat ik ook wel merk aan de galaxy's dat die toch ook een beetje wegvallen, zeker vanuit mijn bed gezien. Dat was ook de voornaamste reden om ze niet aan te vullen maar voor een andere school te gaan. Maar dit kan zaterdag ook zo veranderen als ik een leuke vis zie zwemmen, wat ook gebeurde bij de corydoras in de andere bak. Als ze de garnalen maar met rust laten, vind ik het prima. Kan ook nog zo zijn dat ik een wat actievere of grotere soort tegenkom en die in de dubai houdt, waarbij de espei over kunnen naar de lido. Mogelijkheden zat als je mij vraagt :D

En omdat het een foto-album blijft, deze bewoners moeten sws blijven leven, ongeacht wat ik toe ga voegen
20190807_0141021.jpg
 
Om de heater rechts te gaan verbergen maar wat vallisneria gehaald. Planten doen we wel als de vissen uitgevangen zijn morgen, meer stress als nodig geef ik ze liever niet. Wordt wel gelijk gewaardeerd
20190808_185642.jpg
 
Heel mooi ingericht aquarium.
Rust en eenvoud, helemaal top.
Je foto's zijn ook fantastisch, denk dat ik binnenkort ook maar een kartonnen doos op ga zetten!

Groetjes John.
 
Tnx John, moet ik zeggen dat de inrichting ondertussen wat anders is geworden. Galaxy's verkocht en de panda's zijn meegegaan, dus op het moment leven er eigenlijk alleen nog een hele zooi garnalen, wat oto's en 2 kuhli's in de bak. Bak vrijwel leeg moeten halen om de vissen te vangen en ja, dan ook maar iets anders proberen. Moet zo werken, maar zal de lampen even aanlaten. Kan ik vanavond (of vannacht als het druk is) een foto maken zonder weerspiegeling en hopelijk wat helderder dan wat hij nu is :D

Uiteraard onder het toeziend oog van deze
20190811_144333.jpg
 
Foto's volgen later deze dag, ik duik er nu lekker in want wekker gaat weer op tijd
 
Vannacht een foto en fimpje gemaakt. Alle drie de bakken wat aangepast qua planten, maar nu vooral de vallisneria even lekker laten groeien. Het mos en ik meen HC tussen het hout gedrukt in de kieren als test. Benieuwd hoe dat er over een tijdje uit zal zien en of dit blijft leven of niet. De echino rechtsachter twijfel ik nog over, denk dat ik die ga vervangen voor een crypto. Ook wacht ik, in ieder geval met de corydoras, nog even. Laat de vallisneria eerst even wortel schieten net als het grasje, want die zijn verplaatst. Ben bang dat dat gaat drijven als ik er nu al een grondelaar bij toevoeg. Qua schooltje ben ik er ook nog steeds niet helemaal over uit. Denk de kubotai, maar er is zoveel keus. Enige punt is dat de garnalen het goed moeten blijven doen en niet volledig als voer gezien gaan worden. Af en toe een kleintje ontkom je niet aan lijkt me. De vallinseria moet nog flink groeien en zal hopelijk de techniek wat meer verstoppen. Vind het hout zo als centrepiece wel heel gaaf, de anubias gaat denk ik vandaag of morgen online om ergens anders verder te groeien. Even de scape aankijken zoals die nu is.

20190812_000856.jpg

20190812_000910.jpg
20190812_000842.jpg
 
Laatst bewerkt:
Leuk filmpje en mooie foto's, de bakjes zien er ook stuk voor stuk netjes en verzorgd uit:thumbs:
En wat is die Betta dame mooi zeg, doet niet onder aan een mannelijke.
 
Tnx! Ja die dame is een pareltje en echt enorm nieuwsgierig. Foto's zijn altijd zo statisch dus maar de filmfunctie eens gebruikt :D En door haar korte vinnen zwemt ze vrolijk en eigenlijk constant door de hele bak.
 
Tnx! Ja die dame is een pareltje en echt enorm nieuwsgierig. Foto's zijn altijd zo statisch dus maar de filmfunctie eens gebruikt :D En door haar korte vinnen zwemt ze vrolijk en eigenlijk constant door de hele bak.
Dit zijn Betta's waarvan ik zeg, daar ben ik helemaal voor, kan mooi zwemmen en lijkt wel een beetje te flirten, zoals een jonge dame welke weet dat ze mooi is ;)
 
En dan kom je wat anders leuks tegen in de dierenwinkel, dus maar meegenomen. Garnalen konden het waarderen, gisteren even geen tijd om te plaatsen.
20190813_142723.jpg


Dat net even gedaan, waarbij het weer net zo mooi was als in de winkel
20190814_141205.jpg


Merk wel dat ik geen corydoras in de bak heb, blijft veel meer vuil op het zand liggen :juggle:
En nee, da's niet allemaal voer
20190814_141208.jpg


Aan tafel!!!
20190814_142208.jpg
 

Terug
Bovenaan