Lido 120 (Killerfish)


Da's ook wel een goed idee ja. Heb ze al wel in de bak van Henk zitten, maar daar verstoppen ze zich toch wel..
Was voor de grasjes en vallisneria, heb het idee dat die beide niet veel nodig hebben om uit de bodem te komen.
Wordt 30 niet teveel?
 
Als ik zo kijk hebben ze hier in de buurt op het moment geen habrosus. Ook ruinemans, wat hier de leverancier is, heeft ze niet zitten. Hopelijk kom ik ze een keer tegen.
Als hoofdvis denk ik overigens om de riesei te bestellen. Is leverbaar, ga even vragen naar de prijs. Leuk, klein visje dat volgens mij heel goed gaat zwemmen rondom het hout
 
Ik vind 30 niet veel nee maar trek me ook niks aan van mensen die over standaarden beginnen van x-vis p/L ik kijk naar de bak zelf en hebben ze voldoende zwemruimte en dergelijke, en dat ze zich slecht laten zien in je andere bak komt waarschijnlijk omdat de groep te klein is, met dwergjes moet je zowiezo al grotere groepen nemen als met standaard maten omdat dwergjes kwetsbaarder zijn qua prooi (meer vijanden in de natuur dan een grote corydoras) dus ik zou die groep ook uitbreiden
 
Nee ik ook niet, kijk naar een mooi aantal wat het goed doet en zich fijn voelt. Ik zal eens kijken of ze hier überhaupt ergens te verkrijgen zijn nog bij een winkel. Dus als iemand ideeën heeft :D De habrosus die ik heb gaan dan wel mee naar de lido, vind 2 bakken met dezelfde vissen niet leuk...
 
Net terug van bezoekje aan de LFS om de vissen te bestellen. In eerste instantie leek de Hemigrammus Sp. Morse Code me heel gaaf, maar die zijn verkoop rond de €10,- of duurder. Vind ik wat enthousiast in een schooltje van tussen de 15 en 20 stuks, dus de Axelrodia Riesei maar laten bestellen, komen woensdag als het goed is binnen. De habrosus blijven, met de 5 nieuwe pygmaeus, nog even in de bak van Henk. Mochten ze niet op voorraad komen, dan hoef ik niet weer de lido leeg te halen voor 5 van die kleine visjes :D
 
Waterwissel in de bak van Henk en gelijk de habrosussen maar naar de lido verhuist. Heb contact gehad met Ruinemans en ze verwachten ze met een maandje ofzo weer te hebben en vind ze eigenlijk leuk genoeg om daar dan maar even op te wachten. Daarbij zijn de andere soorten die ik wil me gewoon te duur om een fatsoenlijke school van te houden :juggle: Morgen komt als het goed de bestelde school binnen, dus dan komen er wel weer foto's.
 
Vnv meer :D
20190821_174946.jpg
20190821_175208.jpg
20190821_175216.jpg
20190821_174957.jpg
 
Nog wel wat aan de schuwe kant, maar wat verwacht je na gisteren zo'n hele dag in een zakje. Zijn nog jong, zeker als ik ze vergelijk met die ene volwassen vis. Heb ook zeker geen spijt van het aantal dat ik heb zwemmen, ook dr habrosus zijn veel meer te zien. Daar nog wat van bij straks en dan vind ik het prima. Wel even een plant uit de dubai en daar een stekje achterlaten, zodat er wat meer planten de hoogte in zjjn. Zal de lampen even aanlaten en vnv nog een foto zonder weerspiegeling proberen te maken
20190822_193911.jpg
20190822_193719.jpg
20190822_193723.jpg
20190822_172614.jpg
20190822_172619.jpg
 
Haha, wat een reacties in de tussentijd. Dacht even de foto, tekst volgt later. Nou bij deze. En ja; I did it again :DLang verhaal kort; verkeerd prijskaartje, weer een andere prijs in de kassa en twijfel over de vissen en het plaatje in de kassa (tja, krijg je als het kaartje corydoras metaal aangeeft). Collega's vragen, tip van kijken wat er binnen is gekomen en erachter komen dat het een ander visje is dan op het kaartje. Reactie van de man 'voor die prijs van €13,50 gaan we ze toch niet verkopen dus neem ze maar mee voor de prijs van het kaartje. Je hebt toch de laatste. Helemaal prima, dus nu 9 goldstripes rijker. Ja, dit zijn dezelfde vissen die ik heb verkocht uit de Dubai maar deze leken in de winkel, al ogen ze nog vrij jong, een stuk minder schuw. Ik zie het wel even aan en anders kan ik ze voor de aankoopprijs wel weer verkocht krijgen, daar ben ik niet bang voor. Zijn net zo groot als de habrosus. Voor nu mogen ze even samen zwemmen, kijk het wel even aan hoe dit gaat. Geef ze even een paar dagen om te wennen en kan dan vast betere foto's maken, voor nu even een paar net in de bak dus nog niet mooi op kleur
20190829_174725.jpg
20190829_174709.jpg


Edit; even voeren doet wonderen
20190829_192635.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is het ook een afstamming van de aeneus. Net als de venezula black/orange en de albino variant. Tis ook niet een soort die je, vooral vanwege de prijs, heel vaak ziet. Juist daarom vind ik ze zo leuk. Is ook lastig zien in zo'n zakje :!

Edit; een wat betere foto van de visjes, wel met de lampen bijna uit. Is de streep al wel wat duidelijker te zien. Foto's van de volwassen variant staan wel in mn andere topic. Kun je ook wel zien dat niet elke vis een even duidelijke streep heeft en ook in de kleur qua hoe donker de vissen zijn zit nogal wat verschil. Zal deels aan voeding liggen, maar ook zeker wel aan de kwaliteit van de vissen. Deze waren allemaal vrij donker, anders had ik ze ook niet meegenomen want dat is ook wel een must, ondanks dat de prijs dan wellicht laag is
20190829_213912.jpg20190829_213916.jpg20190829_213905.jpg
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan