Lido120 van Fozzy


Misschien ziet ze de plant rechtsachter ook als een Lotus.
 
Zie je dubbel? T is maar 1 Lotus..

Die rechtsachter is
Op mijn telefoon dacht ik 2 knolletjes te zien maar rechtsvoor is het schijn dat bedriegt.
 
Nieuwe aanplant heeft zich opgericht. Nu nog even het plastic van de verwarming even van de alg ontdoen en de aanzuigkorf van het filter schoonmaken, of vervangen door de Eheim korf. Zitten toch geen garnalen meer in volgens mij.
IMG_6162.jpeg
 
Nieuwe aanplant heeft zich opgericht. Nu nog even het plastic van de verwarming even van de alg ontdoen en de aanzuigkorf van het filter schoonmaken, of vervangen door de Eheim korf. Zitten toch geen garnalen meer in volgens mij.
Bekijk bijlage 376230
Wat een verschil met gisteren! Komt nu veel beter tot zijn recht. Wonderlijk ook hè hoe de natuur dat regelt. Worteltjes naar onderen, blaadjes naar boven. En dan zo snel.
 
Weet niet wat er in het water zit, afgezien vd wekelijkse plantenvoeding en sporenelementen.. ..
Planten schieten de bodem weer uit.

IMG_2986.jpeg
 
Gaat mooi dus Albert 😊.
 
Mooi Albert maar ik zou de protector van de verwarming even schoonmaken;)
 
Mooi Albert maar ik zou de protector van de verwarming even schoonmaken;)
Zo beter chef??

IMG_6196.jpeg


Zojuist wel ff 60 liter water ververst. Vissen zagen er niet goed uit. Blik op de dropchecker en schrik. Behoorlijk geel. Zaterdag de bellenteller losgehad en gevuld met water. Toen de afstelling niet goed gezet blijkbaar.

Maar na de regenbui hebben de vissen weer wat meer schik. Nog niet helemaal gevuld zodat het nog lekker spettert uit de spraybar.
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig ben je er op tijd bij
 
Oeps.

Ik liet CO2 altijd onverminderd doorlopen als ik de bellenteller opnieuw vulde.
 
Oeps.

Ik liet CO2 altijd onverminderd doorlopen als ik de bellenteller opnieuw vulde.
Goeie tip. Ga ik onthouden door een knoop in mijn boerenzakdoek. ;)
 
Ja want het maakt toch niet of na het naaldventiel het systeem open of gesloten is. Fijn dat je het in de gaten had en op tijd in kon grijpen!
 
Mooie bescheiden bellenteller met terugslagklep van Azaqua geïnstaleerd. Degelijker dan de plastic apparaten van welk merk dan ook.

IMG_6199.jpeg
 
Ik heb er vele gehad maar bij allemaal bleef ik water toevoegen. Ik ga liever af op de kleur van de dc of je zou ze moeten vullen met een dikkere vloeistof.
 
Ik heb deze ook gebruikt. Als je het slangetje aan de bovenkant wat langer laat kun je een hele tijd met gemak de bellenteller bijvullen.
Boven schroefdraad los draaien, slangetje eraf, bellenteller bijvullen, stukje van het slangetje afknippen voor een mooie strakke aansluiting op de bellenteller, slangetje er weer op en vastdraaien. Easy peasy.

Wel controleren of door je gefriemel aan de bellenteller, aan de onderkant geen lekkage is ontstaan. Is mij wel eens gebeurd, maar dat kan ook voorkomen als je met een andere bellenteller aan de gang ben.
 
We gaan het zien hoevaak ik moet bijvullen.
 
Ja als het eenmaal goed is ingesteld dan is het niet zo erg als hij (deels) leeg is.
 
Ik heb dezelfde en hoef hem nooit bij te vullen. Heb er een heel kort slangetje aan. Denk dat hij ‘s nachts weer vol druppelt.
 

Terug
Bovenaan