Wat is er nieuw

Lido120 van Fozzy

IMG_7533.jpeg

Netjes Albert en welk blad gebruik jij in de bak?

O ja, ik gebruik ook blaadjes van de beukenhaag in de bak en wat van de lfs komt uit zo n zak van SF.

Dit vrouwtje lijdt volgens mij aan een co2 verslaving. Zit continu in de bellen te happen als de magneetklep open staat.
IMG_3125.jpeg

Netjes en de Lotus heeft het naar zn zin denk ik.

Even wat onderhoud en waterwissel gedaan na 2 weken. Heb al een tijdje geen voeding toegevoegd en dat heeft behoorlijk geholpen in de strijd tegen de algen en de planten hebben een groeiboost gehad daardoor. Maand geleden heb ik behoorlijk hoog fosfaat en nitraat gemeten dus ff pauze. Morgen ofzo nog eens testen of het acceptabeler is zo. De nymphoides sp taiwan en de rode lotus ook weer teruggesnoeit.
Verschil is wel te zien denk ik.

IMG_7652.jpeg
IMG_7653.jpeg

Was inderdaad flink gegroeid. Ziet er mooi uit zoals de bak nu is.

De pomp eens ff gereinigd, ik merkte dat hij begon te brommen in de kop. En de stroming werd behoorlijk minder. Als ik van bovenaf er water door liet stromen zag ik dat het water niet echt door de filtermatten enzo ging maar meer erlangs. Tijd om wat uit te spoelen dus. De Tormec die tussen de flitermatten zat eruit gehaald, want die was wel verzadigd.

Nu stroomt het water weer door de emmer met filtermateriaal ipv langs de zijkant van de emmer.

Ja, af en toe moet dat onderhouden worden.

Weinig nieuws te melden. Alles draait en groeit gestaag. Moet elke week de Braziliaanse klimop snoeien. Die gedijt lekker op wekelijkse waterwissel, Co2 en de Complete voeding. Niet teveel ben ik achter gekomen waardoor de algen ook achteruit boeren, oftewel minder worden.
IMG_7751.jpeg

Groeit hard joh.
Blijft een leuke bak, heb je mooi voor elkaar met deze afmetingen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan