Mijn gele vriendjes (JWdeBruijn)


Dergelijke zwembaden worden gebruikt om paarden fysiotherapie te geven.

Over de praecox kan ik je wel wat vertellen, ik heb ze zelf. Ze zijn actief, maar niet van die forensen. Ik heb ze in een 1.20 bak op kamertemperatuur (de waterthermometer zegt 24C, maar dat geloof ik niet helemaal, 22C zal meer in de richting zijn.) Ze willen graag wat dichtere beplanting om eitjes in af te zetten, dat gaat bij jou geen probleem zijn. Ik heb ze op kraanwater, dat hier ongeveer pH 7 heeft, en redelijk zacht is.
Ze eten granulaat en diepvriesvoer, groenvoer zijn ze niet erg in geïnteresseerd. (Ze lijken @jessicapilon wel). Ze bemoeien zich zo goed als niet met de andere bewoners en zwemmen voornamelijk in het middengebied van de bak.
Zo, ik ben vandaag bij verduijn geweest. Ik heb wel vier verschillende regenboogvissen gezien, maar de praecox was er niet bij. Dat hou ik in gedachten voor een volgende keer. Ik heb nu
gekocht: 10 Odessa barbeeltjes - 5 Corydoras paleatus - 10 platy`s sunshine - 2 Iodotropheus sprengerae. Ik heb gevraagd over de platy`s en dat was ook wat ik gelezen had. De Cory`s
zijn nog erg klein, dus die heb ik voor nu even apart gezet. Dank je wel voor de info.
 
AF48d.jpg
 
Ja ik snap dat wel want met 9 vrouwen kun je je als man beter snel uit de voeten maken:ROFLMAO::ROFLMAO:
 
AF49a.jpg
 
Ik wil af en toe iets kwijt. Ik zie dat ik voor de zoveelste keer jouw heb neer gezet in plaats jou. Ik weet dat het fout is, maar het zit bij mij er gewoon ingebakken.
Geloof me, ik word moe van mezelf. Zo zijn er meer dingen die alsmaar terug komen. BV aan de kassa als iets 5 Euro kost leg ik twee munten van 2 Euro neer in
de veronderstelling dat het 5 Euro is. Als ik er bewust aan denk gebeurd dat niet.
 
Ik wil af en toe iets kwijt. Ik zie dat ik voor de zoveelste keer jouw heb neer gezet in plaats jou. Ik weet dat het fout is, maar het zit bij mij er gewoon ingebakken.
Geloof me, ik word moe van mezelf. Zo zijn er meer dingen die alsmaar terug komen. BV aan de kassa als iets 5 Euro kost leg ik twee munten van 2 Euro neer in
de veronderstelling dat het 5 Euro is. Als ik er bewust aan denk gebeurd dat niet.
Ach John je bent niet perfect maar dat is niemand toch en een vautje in je schrijven is niet erg hoor. Als ik je daar telkens op moet wijzen dan ben je ook snel flauw van me;)
 
Money Cash GIF by Beeld en Geluid

Gratis tip: leg als je 22,50 moet betalen geen briefje van 20 neerleggen John. Vroeger hadden we die van 25 maar ja die zijn uit de roulatie hoor;)
Ik kan me voorstellen dat je voor 5 euro 2 munten neerlegd want ja voorheen hadden we de rijksdaalder natuurlijk.
 
Money Cash GIF by Beeld en Geluid

Gratis tip: leg als je 22,50 moet betalen geen briefje van 20 neerleggen John. Vroeger hadden we die van 25 maar ja die zijn uit de roulatie hoor;)
Ik kan me voorstellen dat je voor 5 euro 2 munten neerlegd want ja voorheen hadden we de rijksdaalder natuurlijk.
Ja. Met 20 Eurocent munten heb ik dat ook als ik mijn gedachten er niet bij heb. Maar goed, andere dingen zie ik dan weer wel. Tot een 3/4 jaar deelde ik info van een
aantal mensen op facebook. Dat blijft meestal niet lang staan. Maar gelukkig wel in mijn tijdlijn. Soms deel ik nog iets. Als er mensen zijn die dat interessant vinden
kun je facebookvriendje van mij worden.
 
AF49b.jpg
Deze Odessa barbeeltjes ook gisteren gehaald.
 
Ja. Met 20 Eurocent munten heb ik dat ook als ik mijn gedachten er niet bij heb. Maar goed, andere dingen zie ik dan weer wel. Tot een 3/4 jaar deelde ik info van een
aantal mensen op facebook. Dat blijft meestal niet lang staan. Maar gelukkig wel in mijn tijdlijn. Soms deel ik nog iets. Als er mensen zijn die dat interessant vinden
kun je facebookvriendje van mij worden.
Volgens mij zijn wij daar al lange tijd vrienden;)
 
AF49d.jpg
Sommigen van ons vindt het onzin, maar in verband met Klimaatverandering heeft de meerderheid er voor gekozen om alvast 1000 paar handschoenen te kopen.
 
Mooie visjes hoor en leuk om mee te genieten van jouw genieten van ze.
 
Mooie visjes hoor en leuk om mee te genieten van jouw genieten van ze.
Dank je Lysia. Dat vind ik fijn om te horen.
 
AF50b.jpg
test crash GIF
 
Laatst bewerkt door een moderator:
AF50c.jpg
Ik heb geen verwarming in deze twee bakken, 23 graden. Door de verlichting komt daar nu 2 graden bij. Meestal hou ik een enkele of een paar over. Dat is voor mij genoeg. Ik paar ze zo dat het geen broertje of zusje van elkaar zijn. Twee zusjes is oké, als het mannetje maar ergens anders vandaan komt. Soms haal ik bij Verduijn een mannetje erbij om mee te kweken.
In de bak 30x30x60cm zit ook een vrouwtje met eieren.
 
Hoelang hebben die ze gemiddeld in de bek John?
 
Hoelang hebben die ze gemiddeld in de bek John?
Drie weken. Hangt ook een beetje af van de temperatuur. Wat ik vroeger deed was de datum opschrijven dat ze net eieren in hun bek hadden. Dan zo een beetje
de 18de dag het vrouwtje apart zetten in een voor haar gezellige bak en dan kan ze als het zo ver is de jongen vrij laten.
 
AF50e.jpg
Deze twee foto`s zijn genomen met een 42m draad objectief, gekocht op de markt voor 10 Euro. Soligor 80-200mm. Eigenlijk gebruik ik alleen de 80mm. ( dit is 120mm op een crop camera).
 
Zit er zo'n kleurverschil tussen die 2 mannen of is dat de invloed van de camera?
 
Zit er zo'n kleurverschil tussen die 2 mannen of is dat de invloed van de camera?
Ja, dat klopt. Ze zijn niet allemaal precies dezelfde kleur. Deze twee foto`s zijn van dezelfde camera en lens genomen. Sommige vissen gaan een beetje de kant van oranje heen.
Maar dat kan ook mogelijk met het soort voer te maken hebben. Dat kleur verschil heb ik ook op een foto staan. Ik heb ze op foto`s gezien waar ze werkelijk oranje zijn.
Hier in Nederland vindt men het maar nix, maar ik vind dat ook mooi. Precies dezelfde vis, maar dan oranje.
 
Wat is een crop camera dan?
Een crop camera. Vroeger hadden veel camera`s met filmrolletjes een negatief formaat van 24x36mm. Dit was kleinbeeld. In de digitale wereld waar het filmrolletje vervangen werd
door een censor hebben ze die maat van 24x36mm behouden. Maar nu spreekt men van full frame. De meeste camera`s (spiegelreflex/systeem camera`s) die je nu ziet hebben eerder een censor van ong. 18x24mm. Vroeger noemde men die half kleinbeeld. nu noemen ze deze camera`s crop camera`s. Als je vroeger bv een lens bij je camera kocht was dat meestal
een 50mm objectief. Op een fullframe camera laat deze lens ook een beeld zien van 50mm. Echter op een cropcamera wordt dat 75mm. Dat noemt men de cropfactor van 1,5.
Nikon heeft een cropfactor van 1,5. Bij Canon is dat 1,6. Dus bij Canon wordt een 50mm objectief geen 75mm, maar 80mm.
 
xzz32r4x.jpg
 
AF51b.jpg
In deze foto is goed te zien dat er een verschil van kleur is tussen de twee vissen. De ene Labido is geel en de andere is oranje.
 

Terug
Bovenaan