Wat is er nieuw

mss zijn Rio nanay 900 liter

• Onderwerp starter Onderwerp starter mss
  • Startdatum Startdatum
Ik acht die kans groot ja 😉 enkel zullen de Nanochromis blijven dus gezelschaps aquaruim is betere woord denk ik.

Haha jeps 300-400 vuurgarnaaltjes lijkt me wel genoeg toch 😉

Mooie apistogramma macmasteri wildvang bij utaka, daar een groepje van? Ook niet te duur, dus als je weer eens van bestand wil veranderen kost het je de kop niet. 😛

Haha, Gelukkig kost het me vaak al niet te veel ivm ruilen of andere deals. Maar heb inmiddels al een idee dit bestand word een bestand wat nog kan groeien eventueel in de nieuwe bak.

Wat een geweldige, niet-allerdaagse bak heb je toch, met zulke prachtige vissen! :petjeaf:
Wat vind je bijv van Dicrossus filamentosus, een groep van deze vissen is ook prachtig..

Maar goed, heb je een PM gestuurd, om je misschien nog op andere idee�n te brengen. 😛

Zal ook even op je pm reageren. Je hebt helemaal gelijk en misschien moet ik het bog even aan kijken maar ze zijn me ook wat te sruk. Ben toch veel in de kamer bezig en merk dat ze constant bezig zijn dit is leuk voor sommige maar ii word er self nog drukker van heb ze op 22 graden.

Blij dat ik je weer op het rechte pad heb kunnen helpen, Stijn. 😀

Absoluut 😉,

Inmiddels besloten de school vissen weg te doen zijn al verkocht en worden woensdag op gehaald. De rest van bestand gaat naar een kleinere bak en dit zal weer Zuid amerika worden en dan om precies te zijn Rio nanay (als ik een mooie niet te kleine school vis vind).

Want blijf erbij West afrika is mooi en leuk al geef ik toe dat qua cichliden het me iets minder trekt maar de Nanochromis die ik nu heb gaan niet weg vandaar het besluit een kleinere bak aan te schaffen.

Ach welja, gooi die bak nog eens over de kop 😀
Krijgen wij lekker veel variatie te zien en dat ziet er altijd nog mooi uit ook

Haha 😉 klopt ach variate is niet erg en zolang dat wat ik had maar goed terecht komt toch. De rest van bestand blijft ook gewoon hier.

over 2 weken krijg ik de eerste vissen voor deze bak

Update:

Allereerst wat foto's van de nieuwe inrichting en tips zijn zeker welkom. Er komt nog wat blad in om de pvc schuilplaatsen te verbergen.

Bestand gaat worden:

Biotodoma cupido Rio nanay
pterophyllum scalare rio nanay
Apistogramma agassizi Rio nanay of apistogramma bitaeniata 'rio nanay' harem

Dan nu nog een vraag wat is een mooi school vis voor erbij uit de Rio nanay. Nannostomus beckfordi staat op de lijst maar wil eigen iets met wat meer kleur.

0ibaWcotMg0hiKWpDm1bkbvp4yqpqfku.jpegIMG_2257 by stijn koch, on Flickr

0ibaWcotMg0hiKWpDm1bkbvp4yqpqfku.jpegIMG_2255 by stijn koch, on Flickr

22698914802_01f59c7913_k.jpg
IMG_2256 by stijn koch, on Flickr

Bedankt voor de complimenten. Ga morgen en overmorgen nog een keer kijken na een andere layout en dan vanaf donderdag zitten de Maanvisjes erin.

Misschien het kienhout volledig na 1 kant plaatsen en de eiken takken verdelen over de bak.

Leuk aan de maanvissen! Lekker sfeertje in de bak leuk bestand op oog, dus gaat goed komen daar 😉 Geen idee of er kardinalen zitten in de Rio nanay maar dan heb je wel een lekker kleurig scholenvisje

Hoi Roy 🙂

Fijn van je te horen, Kardinalen is dan dus weer net iets te standaard in vergelijk met de rest voor mij bestand vind ik persoonlijk.

Bestand is vrijwel gekozen qua cichliden en onderweg.

School vis is nog het grootste probleem idee is: max 5-6 cm vol van kleur en zwemt in midden en boven zone.

Standaard maar mooi, dacht er altijd het zelfde over als jij maar hier gaan ze toch weer komen 😉

Mooi bestand vind ik, scholenvisjes zijn altijd lastig. De N. eques zou ook kunnen prachtig, maar niet echt opvallende kleuren

mms zijn Rio nanay , jammer hoor. ;(
Kijk wel uit naar de nieuwe inrichting. 😀

Groetjes John.

Nieuwe inrichting john 😉 dit is hem.

Heb de WA nog steeds hoor 😉

Groet
Stijn

roy_c zei:
Standaard maar mooi, dacht er altijd het zelfde over als jij maar hier gaan ze toch weer komen 😉

Mooi bestand vind ik, scholenvisjes zijn altijd lastig. De N. eques zou ook kunnen prachtig, maar niet echt opvallende kleuren

School vissen zijn inderdaad lastig, Er is zoveel keuze maar wat is nu precies leuk voor jou lol 😉.

heb nog tijd ga de maanvissen eerst eens flink voeren.

jessicapilon zei:
Mooie inrichting hoor.

Bedankt John,

Hopelijk is dit ook goed voor volwassen maanvissen, maar voor de komende tijd zullen ze zich goed kunnen verschuilen.

Prachtig visje maar denk dat ik niet de behoefte heb om zoveel met mijn water te moeten doen.
Kijk als ze het op 6,5 pH 5-7 Gh en Kh goed doen is het een optie uiteraard wel 4 x zo duur als een serpea of beckfordi.

en volgens jou de inrichting ook goed of nog een tip?.

Volgende wat ik nu heb qua school vissen wat uit de Rio nanay komt en niet belachelijk duur is.

Chilodus punctatus
Nannostomus beckfordi
Hyphessobrycon erytrostigma
Hyphessobrycon serpae
Hyphessobrycon loretoensis

Nu weet ik dat Gert ze bijna allemaal zo niet allemaal gehad heeft hoop dat hij hier kijkt.
Welke van de bovenstaande zouden jullie doen?.

Idee van Chilodus punctatus spreekt me wel aan enkel ben ik bang dat die te veel de bodem op zoeken en zoek eigenlijk iets wat echt midden of boven zone zwemt.

Die eerste 2 heb ik gehad/heb ik, en ik kan ze beide aanraden. De N. beckfordi is een erg interesant visje die zich vooral bovenin in de bak tussen de drjifplanten ophoud en waarbij de mannen telkens bezig zijn met achter vrouwtje aanjagen over vrouwtjes imponeren. Ook zal je met veel drijfplanten geregeld kleintjes zien.
De Chilodus deed het bij mij wat minder, maar van wat ik gezien heb houden ze zich in het midden/onder op en grazen ze de bodem en het hout af. Een plantje met zachte bladeren lusten ze ook graag. Door de aparte manier van zwemmen ook erg leuk om te zien.

Prachtig visje maar denk dat ik niet de behoefte heb om zoveel met mijn water te moeten doen.
Kijk als ze het op 6,5 pH 5-7 Gh en Kh goed doen is het een optie uiteraard wel 4 x zo duur als een serpea of beckfordi.

Inrichting ziet er top uit en lijkt mij zeer geschikt. Als de manen gaan beginnen met nestjes zoeken de anderen meer de beschutting op, dus misschien dat je in de loop van de tijd wel wat meer takken of planten wil toevoegen.

Markvk zei:
Die eerste 2 heb ik gehad/heb ik, en ik kan ze beide aanraden. De N. beckfordi is een erg interesant visje die zich vooral bovenin in de bak tussen de drjifplanten ophoud en waarbij de mannen telkens bezig zijn met achter vrouwtje aanjagen over vrouwtjes imponeren. Ook zal je met veel drijfplanten geregeld kleintjes zien.
De Chilodus deed het bij mij wat minder, maar van wat ik gezien heb houden ze zich in het midden/onder op en grazen ze de bodem en het hout af. Een plantje met zachte bladeren lusten ze ook graag. Door de aparte manier van zwemmen ook erg leuk om te zien.

Mark, dat is jammer te lezen van de Chilodus want dat valt hij voor mij af wil niet meer op de bodem hebben. Echt iets wat in het midden of boven zwemt.
Lijkt erop dat de N.beckfordi constant terug komt haha..toevallig nog ergens een filmpje van dit gedrag?.

Drijfplanten heb ik niet gaat constant dood, de anubias wel is waar niet ZA maar doen het zeer goed hier.

Cowboynl zei:

Inrichting ziet er top uit en lijkt mij zeer geschikt. Als de manen gaan beginnen met nestjes zoeken de anderen meer de beschutting op, dus misschien dat je in de loop van de tijd wel wat meer takken of planten wil toevoegen.

Bedankt voor de tips, zit er over te denken om de inrichting wat meer naar achter te plaatsen eigenlijk met het idee voor zowel de cupido als maanvis dat hij zich kan terug trekken.

Kijk het morgen even aan, laatste dag voor dat de 12 kleintjes komen 🙂 dan maar veel voeren lol

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan