Oase highline 400 (biljoenblik)

K1 kun je best voordelig aankomen. Wel even zoeken. Koi zaken zijn vaak voordelig in bulk.

Voordeel van bioloog is dat je de K1 ook kunt laten bewegen. Met 1 stromingspomp in het vak erbij.
Dan heb je veel minder nodig. En het is dan zelfreinigend.
Ik ga me er nog eens in verdiepen.. ik vind/vond zo’n wervelbed altijd ingewikkeld overkomen :D maar dat dacht ik ook van een bioloog voor ik er 1 had…
 
Afgelopen zondag het aquarium flink ververst 80% en tevens zoveel mogelijk alg afgehevelt.
Een hoop bodembedekkers weggehaald, zat veel alg en vuil tussen.
Wat rotala en crypto’s uit de nanocube in het aquarium gezet.
Filtervlies (witte fleece) uit de filters gehaald en de voorfilters schoongemaakt.
Aquarium wordt nu volledig door de K1 gefilterd. En staat er nu zo bij.

IMG_0532.jpeg



IMG_0535.jpeg
 
Wat is K1? Ik ken het alleen van kickboksen uit de goede oude tijd.
 
Dit weekend maar eens een doseerpomp aangesloten. Hierdoor spreid je de hoeveelheden mooi over de week uit.
Tevens blijven de sporen beter beschikbaar hoop ik.

Chihiros doseer systeem.

20240612_184934.jpeg


In de kast.

20240615_184241.jpeg


20240615_184225.jpeg


Mondstuk boven het water.

20240616_194034.jpeg
 
Mondstuk boven het water.
Mooie doseerpomp, had ook getwijfeld om de Chihiros te kopen echter de WiFi ondersteund enkel WPE2-personal (password) en geen WPE2-enterprise (Username/password) wat ik enkel en alleen wil/kan gebruiken.

Ben uiteindelijk voor de Blue-Marine gegaan met alleen lokale bediening (geen APP)..
… soms doet een ICT-er rare dingen ;-)

Ook hier de doseer uitstroom boven water, de terugslagventiel zit standaard op de doseerpomp,
Ik voeg meerdere keren per dag 1 ml toe, echter ik zag dat de vloeistof altijd iets (1 a 2 cm) terug liep (ondanks de terugslagventiel bij pomp), vooral na de nacht wanneer lange tijd niets is toegevoegd, 2 cm terugloop is veel bij 1 ml.

Heb jij hier ook last van?

Een extra terugslagventiel vlak voor de uitstoom was voor mij de oplossing
 
Laatst bewerkt:
Mooie doseerpomp, had ook getwijfeld om de Chihiros te kopen echter de WiFi ondersteund enkel WPE2-personal (password) en geen WPE2-enterprise (Username/password) wat ik enkel en alleen wil/kan gebruiken.

Ben uiteindelijk voor de Blue-Marine gegaan met alleen lokale bediening (geen APP)..
… soms doet een ICT-er rare dingen ;-)

Ook hier de doseer uitstroom boven water, de terugslagventiel zit standaard op de doseerpomp,
Ik voeg meerdere keren per dag 1 ml toe, echter ik zag dat de vloeistof altijd iets (1 a 2 cm) terug liep (ondanks de terugslagventiel bij pomp), vooral na de nacht wanneer lange tijd niets is toegevoegd, 2 cm terugloop is veel bij 1 ml.

Heb jij hier ook last van?

Een extra terugslagventiel vlak voor de uitstoom was voor mij de oplossing
De chihiros dosing pump werkt met bluetooth dus geen last van wifi perikelen.

Vandaag stond geen dosering ingesteld en ik zag bij de uitloop dat de vloeistof een paar mm was teruggelopen.
Maar dit zijn zeer dunne slangen 2mm. Er zitten geen terugslagventielen in.
 
De chihiros dosing pump werkt met bluetooth
(y)jammer dat ik dat uit de specs niet zelf kon herleiden.
Lokale winkel gaf aan dat het enkel via wifi was (denk een verwisseling met de Jecod Wifi)

Ook op de Blue-Marine zitten ook dunne (waarschijnlijk 2/4 mm) slangen (geen standaard 4/6 mm)
 
Mooi hoor! Hoe gaat het nu met je filtratie? Heb je daar nog wat aan veranderd?
 
Mooi licht, beetje mysterieus.
 
Terug
Bovenaan