Hehe, Panda's houden niet zo van knuffellen denk ik
😉. Ze zijn wel vaak bij elkaar in de buurt hoor maar gaan ook wel zelf rondsnuffelen.
De Panda is een mannetje met Paai pukkels op de kieuwen en de Ryukin is een vrouwtje. Dus wat die kleine doet is wel apart. Moet denk ik wel vrouwtjes erbij. Bij tropische vissen ontstaat er vaak territorium problemen bij meerdere mannetjes weet niet of sluiers dit ook hebben.
De uitstroom is best een dingetje merk zelf met de JBL 410 en 402 dat die best rustig is met 2x450L/h (praktijk wat minder).
Is nog even afwachten wat de 1902 gaat doen als dit te veel is zal ik hier ook een bypass moeten maken denk ik. Ik heb nog wat onderdeeltjes daarvoor ergens liggen.
Met de FX6 is het ook even afwachten maar die is nu regelbaar daar maak ik me straks geen zorgen meer over.
Je kan de uitstroomkant iets knijpen met de kranen om de uitstroom wat te verlagen of een sproeibuis en eventueel gaatjes groter maken maar een bypass leek mij nu de beste optie want dan blijft de druk binnen de pot identiek zodat er ook geen lekkages kunnen komen door te hoge druk verschillen. Voor goudvissen geven ze 5-10x de bak inhoud op en schrok daar best van. Merk dat de sluiers het erg goed doen bij een lage stroming dus wil het ook niet te gek doen.
Ik denk wel met een 450-500L bak aanzienlijk meer capaciteit zal moeten gebruiken ben benieuwd!
Steigerpijp frame is nog best lastig om te beginnen merk ik. De pijpdiameter is een beetje gissen maar de afmetingen van de koppelstukken zijn niet bekend dus weet je niet zeker hoe je de goede lengte moet bepalen voor de buizen... Op zich best wel veel keus in materiaal en kleur.
https://www.steigerbuis-online.nl/steigerbuis.html