Denk niet dat ik voor huisdieren moet gaan hakken of breken. De bak staat er nu ook al dus lastig nog te verplaatsen. Wellicht met een nette staande lamp goed aan het onderframe te bevestigen en weg te draaien ivm onderhoud.Je bak staat onder die " poort" zie ik, valt daar niet in te boren of aan te lijmen? Een LED armatuurtje onder die boog bevestigen? Stopcontact zit om de hoek, of je kunt iets met een batterij doen als dat bestaat... maar je visjes zijn inderdaad goed gegroeid, vooral die calico.
Eitjes heb ik vanmorgen met de WW zoveel mogelijk weggehaald, de rest eten ze zelf op. En ik maak mijn filter juist niet schoon, ik heb zelfs de carboncartridges vervangen door filterwatten die ik nog had liggen. Dus ik heb nu in principe 2x interne bioloog draaien plus de Eheim Powerhead, waar ik eventueel nog een soort van mattenfilter van zou kunnen maken. Het enige wat ik doe is af en toe een filter in een emmertje vuil aquariumwater uitspoelen en voorzichtig uitknijpen. De laatste meting was goed. Ik zal vanavond ook weer een keer testen, maar ik denk dat de nitrificerende bacterien hun werk doen.En wat doe je met die eitjes? gewoon laten zitten tot ze oplossen? En moet je je filter iedere keer schoonmaken... best een gedoe.
Merkte goed dat een waterwissel veel minder stress gaf.
Het is nog even afwachten wat de Calico is maar voorlopig gaat het goed. Het is nog niet te zeggen of dit een vrouwtje is...
Lemon is zeker mooi maar heel anders. Ik had ook een chocolade overwogen maar merkte bij de Oranda die ik had dat die schutkleur voor mij geen WOW factor had.
Hier toevallig nog eentje gevonden:
https://livingwatergoldfish.com/sho...a-grade-collection-texas-breed-free-shipping/
Ik heb nog ruimte voor 1 erbij denk ik maar wil eerst mijn waterwaarden nog stabieler maken. De fx6 op deze bak geeft nu voldoende stroming voor de halve oppervlakte en de visjes doen het super door alle waterlagen, echter merk ik op het rustige gedeelte dat op de ruit een hele dunne schuimlaag komt. en sávonds is ook een lichte waas over het water zichtbaar (overdag niet). Zou zomaar stof kunnen zijn hoor wat binnenwaait als de balkon deur open staat.
Wellicht dat de Hydra stream2 een optie is die ik zag met korting dan is die net zo duur als een stream1.
https://www.antwerpscichlidencenter.be/contents/nl/d40384___NIEUW__Hydra_Filter_Doorstroom.htmlEr vanuit gaande dat die Cata Pure alleen verbruikt wordt naar aanbod van amoniak etc rek je alleen de vervangingstijd behoorlijk op.
NU zou ik die ook inline tussen de filters kunnen zetten (de 401 heeft 16mm aansluiting wat kan echter de fx6 is 25mm en kan die daar niet aan koppelen.
Echter de 401 is 400L/h (24x per dag is nog netjes voor de gravelvac401 nu) dus zou de Stream1 ook voldoende zijn.
De woekerplanten groeien als kool bij daglicht in zand gemengd met Bassleer voer. Zegt ook veel hoe zwaar de sluiers het water belasten dus denk dat ik toch nog zwaarder moet filteren.
Wordt mijn water nog helderder ook nog!
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.