Altijd fijn om jouw bak te zien. Staat er prachtig bij.
Heb jij nu bij het wekelijks onderhoud dat je de ruiten moet schrapen? Of ontstaan dergelijke "algen" bij jou zelden?
Een bak zonder alg bestaat niet. Dus ook bij mij ontstaan er algen. Bij mijn waterverversingsbeurt maak ik ook mijn ruiten schoon. Maar schrapen is wel een erg groot woord. Ik veeg eventueel aanwezige alg weg.
Je hebt er ook flink licht boven Ben en dat is vaak al (mede) een boost voor algen. En ja, een algje heeft iedereen weleens natuurlijk 😉
Idd. vroeg op laat komen er weer baardalgen op zonder dat je wat geks doet. Ja zelfs in de stroming van je belletjes van je co2 op de toevoerdraad! Ik weet nog steeds niet wat ik fout doe. Binnenkort weer eens elzenproppen toevoegen.Zolang je voldoende voeding hebt is dimmen vaak niet nodig al ben ik wel van mening dat bv een plukje baardalg ondanks voldoende voeding (en co2) met veellicht toch snel opduikt op dode materialen en dat zie je met minder of gemiddeld licht dus eigenlijk niet snel gebeuren. Veel licht kan volgens mij dus een boost voor algen zijn maar dan op de dode zaken in een bak.
Hoi Ben ziet er goed uit, is de constructie en code ergens terug te vinden denk dat ik dit mooie ding ook zelf wil maken, je zou nog van die 12 volt voeding intern een 78xx kunnen gebruiken voor die andere voltages..Ook aan het leven van een zelfbouw lichtcontroller komt een eind. De onderdelen, in ieder geval een aantal ervan, ga ik gebruiken in de doseer unit. Van de laatste heb ik schermafbeeldingen gemaakt zoals ik ze denk te gebruiken. Van dit alles een paar foto's.
Bekijk bijlage 246869 Bekijk bijlage 246870 Bekijk bijlage 246871 Bekijk bijlage 246872 Bekijk bijlage 246873 Bekijk bijlage 246874 Bekijk bijlage 246875 Bekijk bijlage 246876 Bekijk bijlage 246877 Bekijk bijlage 246878 Bekijk bijlage 246879 Bekijk bijlage 246880
Hoi Ben ziet er goed uit, is de constructie en code ergens terug te vinden denk dat ik dit mooie ding ook zelf wil maken, je zou nog van die 12 volt voeding intern een 78xx kunnen gebruiken voor die andere voltages..
Ben, wat voor planten heb je er allemaal instaan? Prachtige combi en contrast onderling. Dat moet ik nog bereiken.
al dan niet van voor of zijkant blijft mooi👍Kijk eens in de lengte door je bak, wordt het plotseling een heel ander plaatje:
Bekijk bijlage 295639
Glashelder water...
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.