Opnieuw beginnen met Guppen...


Door teveel eten gaan ze niet zomaar dood lijkt me Frits. je kan wel vervuiling krijgen door rottend voer maar dan moet het voer eerst weer vergaan.
Je hebt wederom geen geluk met de Guppen.
 
Heb je het voer voor die tijd laten smelten, en afgespoelt?;)
 
het was half ontdooit en daarna weer ingevroren.
 
uw voer was dus ontdooit en daarna terug ingevroren ??
 
toen was en een bevroren Blok
 
toen was en een bevroren Blok
Je moet namelijk eerst het voer ontdooien, en afspoelen, voordat je het in de bak doet.;)
Mischien komt het wel dat de guppen overleden zijn, omdat je bevroren voer in de bak deed.;)
 
Mischien komt het wel dat de guppen overleden zijn, omdat je bevroren voer in de bak deed

dat denk ik niet, want ik dat doe ik altijd zo.

maar dan 1 blokje per week. ipv een groot blok
 
maar we kunnen er lang of kort over discusseren.
feit blijft, mijn 8 guppen zijn dood helaas.
 
acht?!

Zes toch?
Of zijn er nog twee extra overleden?
 
Ah vervelend man.

Misschien is het een idee om je Po4 even te meten.
Die kan misschien omhoog geschoten zijn na het overvoeren.
Daar kunnen je vissen aan dood zijn gegaan.
Heb ik ook wel eens gehad.
 
In diepvries zit betrekkelijk weinig fosfaat dus dat zal wel meevallen en daarbij is fosfaat niet zo snel schadelijk. er zijn hele mooie bakken waar die boven de 5mg zit.
 
Oh, ik had begrepen dat men name dooiwater veel fosfaat bevat...
Nevermind. Ik ben stil. :sorry:
 
Dat hoor je wel vaker maar ik heb begrepen dat dit erg kleine hoeveelheden zijn. Er zijn genoeg leden die het ontdooien en met het water in de bak doen, zonder problemen.
 
Frits zegt ook dat het half ontdooid is geweest en daarna weer ingevroren, dat lijkt me ook niet bevorderlijk voor de kwaliteit van de muggenlarven. Dus misschien was het bedorven daardoor en dan weer bevroren en zo in de bak gegaan?
 
Frits zegt ook dat het half ontdooid is geweest en daarna weer ingevroren, dat lijkt me ook niet bevorderlijk voor de kwaliteit van de muggenlarven. Dus misschien was het bedorven daardoor en dan weer bevroren en zo in de bak gegaan?
Dat zou zomaar kunnen idd.
 
ik zal het niet meer doen.
 
helaas deze ochtend 5 dode guppen in de bak.
meteen meer dan 50% water ververst.
dat blok rode muggenlarven heeft al veel kapot gemaakt.
domme actie!
 
Vandaag alweer dode Guppen Frits? Ik begrijp dat niet moet ik zeggen en ik denk dat je beter een andere leuke vis had kunnen nemen.
 
Wat ik me alleen afvraag he, kan het niet weer een kruisbesmetting zijn? want zoals ik heb gelezen, heeft hij +-30 guppen via marktplaats overgekocht en heeft ene Peter guppen van een paar maanden gebracht. Ik kan ook helemaal verkeerd zitten hoor aangezien het wel heel toevallig is net na het voeren van "teveel" rode muggenlarven (ik denk eerder (net zoals Esthersvisjes) dat het ontdooien en weer bevriezen voor slechte bacteriën heeft gezorgd, hetzelfde als dat je menselijk voedsel niet 2 keer mag invriezen).:S


EDIT: Even teruggezocht en ik bedoelde dit:
En er zijn weer Guppen van een andere stam bijgezet wat voor flinke problemen kan zorgen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat al niet kan maar dan heeft Frits na alle eerdere ellende niet veel geluk.
 
dat het ontdooien en weer bevriezen voor slechte bacteriën heeft gezorgd

Daar zit ik ook sterk aan te denken.
+ 2 verschillende stammen guppen.
ik ga zo even mijn water testen. vanmorgen meer dan de helft ververst.
 
waterwaardes zijn Oké.

test ancistrus 10-5-2017.JPG
 
helaas deze ochtend 5 dode guppen in de bak.
meteen meer dan 50% water ververst.
Na de water wissel nog weer 2 extra dood helaas.
 
Het gekke is: ik heb in dezelfde bak ancistrussen zitten en 2 baby ancistrus maar die zwemmen nog vrolijk rond.
 

Terug
Bovenaan