Opnieuw beginnen met Guppen...


Waarom niet 1 fatsoenlijke stam kopen bij een fatsoenlijke zaak? Dan weet je wat je koopt ipv de zeer slechte nakweek die overal te koop is.
 
noem eens een zaak in Assen waar ik een stam kan kopen ! ?
 
Je hebt er een lokale zitten waar je ook je medicijnen koopt. Wat heeft hij zitten? Bovendien zitten er overal hobbykwekers (zo ook in Deventer). Google is your best friend.
 
Prima, resultaten uit het verleden bieden bij jou in elk geval garantie in de toekomst.
 
Haha, tja goede vraag. Je hebt ook speciale sites voor Guppenhouders en liefhebbers dus wie weet kun je daar iets vinden. Of hier op het forum een oproep plaatsen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat er niet achter die info is te komen.
 
Deze man is gewoon Nederlander en via contact

ik ga hem ff mailen. alvast bedankt.
maar denk toch dat ik ga stoppen met guppen. het is nu voor de derde keer mis gegaan helaas.

Met de neon tetra en ancistrus gaat het wel goed.
het is nu afwachten hoeveel van de overgebleven guppen het komende nacht gaan overleven.
 
kunnen baby guppen een ziekte ook overdragen?
of moeten ze eerst een paar maanden oud zijn ?
 
kunnen baby guppen een ziekte ook overdragen?
of moeten ze eerst een paar maanden oud zijn ?
Uiteraard kunnen baby guppen ook een ziekte overdragen..
Je moet gewoon als je nog opnieuw wilt beginnen, met nieuwe (goede) guppen starten, en leren van je fouten en dus er GEEN 2e stam bij zetten.
 
Wat je ook zou kunnen doen, is om toch over te stappen naar Endler guppen, en dat een keer te proberen? Ook deze hebben een prachtig uiterlijk!!
Zoals Botia zegt zijn ze sterker en eten ze hun eigen jongen niet. Wel geldt dan dezelfde regelen om te starten met een goede stam (van bijvoorbeeld een hobbykweker) en er geen 2e stam bij zetten.
 
ik zal er eens over nadenken.
vanmorgen 1 dode gup uit de bak gehaald.
 
Het is altijd belangrijk om te zorgen dat je sterke en gezonde vissen krijgt en geen slechte nakweek. Bij particulieren zul je vaak mindere nakweek krijgen.
 
Bij particulieren zul je vaak mindere nakweek krijgen.
Deze Guppen zijn juist sterker da dat zware inteelt spul uit de winkel.

Dat Frits er elke x ellende mee heeft ligt volgens mij meer aan Frits zelf dan aan die vissen. Dan heb ik jhet over bijna ontdooit diepvries voer weer invriezen en 2 Guppen stammen samen zetten. En bij zijn eerde bak steeds maar Guppen van vele stammen bij elkaar zetten.
 
Maar zie je bij particulieren dan niet vaak dat men een paar Guppen koopt en dan blijft doorkweken met de nakomelingen waardoor je toch zwakkere vissen krijgt?
 
Denk dat er verschil is tussen de hobbykweker en de particulier (die wat een bakje heeft en het plant zich maar voort) die er niet serieus mee bezig is (meerdere stammen, slechte kwaliteit mee doorfokken etc.). Als je inderdaad blijft doorkweken dan heb je al snel een overbevolkte bak, die vissen wil je niet kopen.
 
ik heb nu nog 1 grote vrouwelijke gup over. de rest zijn kleintjes.
er gaan nog steeds elke dag guppen dood.
ververs wel water om de dag maar het helpt niets volgens mij.

mijn ancistrussen hebben nergens last van.
 
ik denk van de 30 guppen die ik had er nog maar een stuk of 10 overgebleven zijn.
 
ik heb al mijn overgebleven guppen geruild tegen een ancistrus.

zal straks even foto's plaatsen...
 
heb nog wel baby guppen in mijn andere bak.
en een koppel Ancistrus Albino en wildkleur in deze bak.
 
Nou dan gaan ze je tenminste niet meer dood, want daar wordt je ook niet vrolijk van denk ik zo.
 
want daar wordt je ook niet vrolijk van denk ik zo

klopt john.
Geen guppen meer voor mij.
ik ga me richten op ancistrussen en neon tetra's.
hopelijk is het ancistrus mannetje nu de eitjes aan het uitbroeden en krijg ik baby's.
 

Terug
Bovenaan