Opnieuw beginnen met Guppen...


Dit zijn nu mijn bakken.

1 met 25x neon + 3x corydoras en baby guppen.
en
1 met ancistrus koppel.

neon guppen bak.JPG


ancistrus bak.JPG
 
Denk dat er verschil is tussen de hobbykweker en de particulier (die wat een bakje heeft en het plant zich maar voort) die er niet serieus mee bezig is (meerdere stammen, slechte kwaliteit mee doorfokken etc.). Als je inderdaad blijft doorkweken dan heb je al snel een overbevolkte bak, die vissen wil je niet kopen.

Helemaal mee eens,

Elke kweker die in de spiegel wil en durf kijken zal zijn vissen behandelen zoals het echt moet en geen "rommel" verkopen.
Het zijn de "particulieren" die hierdoor alles verprutsen, die niet beseffen dat ze meer kwaad dan goed doen.
 
Bakken zien er leuk uit en nu maar hopen dat je meer plezier eraan mag beleven.
 
ja met steeds dode guppen, was de lol er wel ff van af.
 
er zwemmen nu nog 8 baby guppen in mijn andere bak.
hopelijk worden die wel gezond en groot.
 
Helemaal mee eens,

Elke kweker die in de spiegel wil en durf kijken zal zijn vissen behandelen zoals het echt moet en geen "rommel" verkopen.
Het zijn de "particulieren" die hierdoor alles verprutsen, die niet beseffen dat ze meer kwaad dan goed doen.
Maar in Nederland heb je vrijwel geen Hobby Gupenkwekers in tegenstelling tot Belgie en Duitsland...

Dus dan ben je afhankelijk van de winkels of van particulieren. En als je een beetje verstand van vissen hebt kun je best mooie en gezonde Guppen bij een gemiddelde particulier vinden.

Zelfs een Belg die show guppenkweker was/is, en hier moderator is geweest zo'n 11 jaar geleden rade dit de Nederlanders aan.
 
Mijn Vallisneria gaat slecht en durf geen easycarbo toe te voegen...
wat kan ik doen om deze beter te laten groeien ! ?
 
nee gebruik geen kalk of voedingsbodem, maar wel kleibollen van JBL.
 
Zover ik wel eens heb gelezen zou een stukje schoolbordkrijt ook kunnen helpen maar in de regel slaan ze niet snel aan af en toe.
 
maar mijn PH is ook hoog helaas.
Volgens mij kunnen ze daar slecht tegen...
 
Nou ik heb ze ook op leidingwater staan in de 60cm bakken met een ph van rond de 8 en dat gaat best. Als ze van kalk houden dan hebben ze ook vast graag een wat hogere kh.
 
vanmiddag nieuwe appelslakken gekocht €1,- per stuk via marktplaats en heb er 2.

20170529_134829087_iOS.jpg
 
Leuke gele Appels Frits en met wat geluk heb je over een tijdje een tros met eitjes hangen;)
 
ja een tros met eitjes zou mooi zijn. ze zijn wel echt mooi goud van kleur.
 
ik heb vandaag al mijn guppen en guppen baby's verkocht voor €2,50
het waren er een stuk of 10 á 12.
Nu verder met neon tetra's en corydoras.
En mijn appel slakken kruipen mooi rond door de bak.
er zit hier en daar nog wel een verdwaalde gup of ancistrus in deze bak helaas...

onderkant (2).JPG


recht voorkant (2).JPG
 
wat betekent dit?
dit zijn mijn waterwaardes uit de kraan.
geen nitriet en geen nitraat.
lijkt mij prima...

Maar wat zeggen jullie hiervan?

Test 13-6-2017 kraanwater.JPG
 
mijn ancistrussen bak Voor de water wissel van deze dag.

test 13-6-2017 Ancistrus.JPG
 
Water ziet er goed uit!:thumbs:

Alleen die pro scan is niet erg nauwkeurig volgens mij. Heb een keer in een topic gelezen, dat je bij ander licht, steeds andere waardes krijgt:stars:;)
 
Alleen die pro scan is niet erg nauwkeurig volgens mij. Heb een keer in een topic gelezen, dat je bij ander licht, steeds andere waardes krijgt

klopt, je moet die 60 sec. aanhouden en altijd op dezelfde plek de scan maken.
met genoeg licht en een lichte ondergrond. (op een donkere ondergrond geeft deze verkeerde waardes).
 

Terug
Bovenaan