Reef@home43

Nou ja zijn genoeg nieuwe telefoons te koop;)
Viel me al op dat je ook veel foto s wel zichtbaar hebt dus ja vaag.
 
Nou ja zijn genoeg nieuwe telefoons te koop;)
Viel me al op dat je ook veel foto s wel zichtbaar hebt dus ja vaag.
Deze iphone 15 pro max is een week oud, dus die hou ik nog eventjesšŸ˜‚

Bekijk bijlage IMG_0475.jpeg
Geen idee wat ik ermee moet maar ik liep tegen een 5e ā€œradionā€ pro g5 aan. Klein tikkie anders dan de andere (voeding en led board) maar kon hem niet laten liggen voor dit geld

Nr4 heeft een half defect led board, hier wordt dus een vervangende voor opgestuurd..

5 is wel erg veel, maar kan ze ver terug dimmen, of verkopenā€¦. Die beslissing is nog niet gemaakt
 
IMG_0602.jpeg


4e led erboven en intensiteit van allen terug gebracht naar piek 65% Dat s netto een goede 500watt (+320 t5) dus ruim voldoende

Links mist de mooie toorts, die besloot zijn kopje los te laten dus helaas..

Verder alles stabiel, bietje flappie rechts, heb de stroming daar iets verhoogd en dat trekt langzaam weg

laatste metingen
0.07 po4
3,7 no3
Kh8.2
Ca444
Mg 1390

Verbruik ligt rond 0.3dkh per dag, dat mag nog wel omhoog..
 
Staat er wel mooi bij zo al.
Zeker, k mag echt niet klagenā€¦
Nogsteeds als enige toevoeging ati essentials + 1 en 2 op automatische doseer.

Bietje flap rechts op de bodem, ik heb wat bactoballs van fauna marin (24 stuks) in de sump gegooid, dit zou 2 weken lang bacterien moeten afgevenā€¦ k ben benieuwd, als dit het verhelpt kom ik daar ook makkelijk vanaf
 
Duidelijk verschil šŸ‘.
 
Eindelijk mooi licht , en staat er goed bij zo te zien .
 
Ja fotos maken s altijd moeilijkā€¦. Heb wel de instelling gevonden die me bevalt, 50% wit (waarvan 1/3 e warmwit en 2/3e koel wit) met 30% rood , 20% groen, 40% blauw, 65% royal blue, 65% uv

Omdat het uv kanaal van deze G5 (415 en 405) niet het beste is op de markt (de g6 heeft meer en diepe golflengtes) heb k deze gepaard met 2 true actinic en 2 actinic blue buizen (megachrome van giesemann). Dit MOET meer dan voldoende vulling geven in de diepere violet/uv bereik, en tevens schaduw werking van de leds verhelpen..

Nu met 4 heb ik wel de intensiteit flink terug moeten schroeven (oude settings gaven me 600+ par op de acros).

Tevens is het licht nu een stuk witter, ipv dat glasex blauwe, en is de toch wat groenige ondertoon van de ati buis eruit

Dik tevreden zo, nu lekker dicht laten groeien, na de vakantie nog een keer langs duitsland (joe s korallenfarm) om nog een paar acro s te halen..
En ik heb een stuk bijna gouden dragonsoul toorts gereserveerd
 
Terug
Bovenaan