Rio Xingu (NickM)


Wat een ellende zeg pff :(
 
Echt klote Nick.
Sterkte met dit verlies!! ;(
 
Godver zeg nick, echt k t gewoon.

Als me dat over kwam stond ik ook als een klein kind te janken hoor.
 
De boosdoener is gevonden. In het midden zit er een cm speling tussen de kit rand op de bodem en de achterwand.. Snap alleen niet hoe dat heeft kunnen gebeuren. Gelukkig geen barst, 'slechts' een kwestie van kitten.. Nu uitzoeken hoe en wat. Ben daar geen held in.
 
Misschien, stuk oude kit verwijderen en weer nieuwe kit erop doen?. Just to be safe
 
De hele kit rand gaat eraf en wordt opnieuw gekit. Waarschijnlijk pakken we dan de rest ook aan. Zodat die de komende paar jaar er weer tegen aankan.
 
En Nick dacht dat al je vissen dood waren op een paar L nummers na.
Zag je advertenties van je Heckeliis en satans.Gelukkkig nog een paar survivors!

Ga je een andere bak kopen of stoppen met de hobby na deze misere??? ;(
 
Dat dachten wij ook. Zat bijna geen leven meer in. Ze lagen (half) dood op de bodem van de emmer. Mijn zusje heeft ze toen opgehaald en bij haar 2m bak gedaan. Uiteindelijk hebben de 2 L nummers, 2 satans en 3 heckelii het overleefd.
Het visbestand wordt nu weer opnieuw bekeken. Zuiderlijk zuid, zuid en midden Amerika worden overwogen. Net bij vkc cichliden geweest. Heb er een hoop mooi spul gezien.

Stoppen? Ammer en te nimmer nooit niet
 
Goed bezig Nick!
Niet door een tegenslag deze mooie hobby vaarwel zeggen.
Je hebt zeker geen vertrouwen meer in je bakkie dat je hem te koop zet?
Jammer man de maten waren mooi.
Wat zijn je plannen nu qua aquarium??
 
Ga zo naar Utaka.Daar zwemt ook mooi spul en ga mooi spul halen zo voor op de bodem! :thumbs:
 
Nee dat is mijn vorige bak. De huidige lekke bak ga ik opnieuw kitten en verstevigen met extra strips.

Ben deze week ook al bij Utaka (top!) geweest en Ferrytale (top), Rifwachter (meer van verwacht),Top Fish (klein en weinig keus, maar wel enkele mooie vissen) & Van Keulen Cichliden (top!). Om inspiratie op te doen, er zijn een hoop mogelijkheden.. Hahah.

Wat komt er bij je op de bodem?
 
Dat is ook geen leuke manier om wakker te worden, kut zeg. Wel knap hoe je er achteraf mee omgaat. Succes!
 
Haha je bent wel goed wakker in ��n keer. Alway's look on the bright side of life! We maken er het beste van. Alle leidingen nu mooie verwerken met behulp van pvc. Visbestand aanpakken en zorgen dat die nu perfect is en staat. Gaat helemaal goed komen, kost alleen wat tijd. Nu eerst de verzekering afhandelen, nieuwe vloer en dan kunnen we de bak weer opstarten.

Deze week alvast wezen rondkijken en ori�nteren qua visbestand.
 
Mooie berichten NickM.
Kan je lekker de tijd nemen voor je vissenkeuze.Ben benieuwd wat het gaat worden.Mocht je tegen die tijd weer voor Satanoperca's gaan.Ik heb momenteel weer twee vrouwen met larfjes in de bek.
De Heckeliis hadden ze normaal al opgegeten maar met een beetje geluk........

Heb voor op de bodem een groepje Hemiloricaria Eigenmanni gekocht.Had voorheen de Planiloricaria Cryptodons maar die werden met hun 35-40 cm toch een beetje te groot.Deze visjes worden 15 cm met vooral een hele dunne lange staart.Daarnaast heb ik nog een groepje sleutelgatcichliden gekocht.Vond ze zo mooi.Kon ze niet laten zwemmen.
 
Hemiloricaria Eigenmanni zijn leuke vissen. Ben benieuwd hoe ze het gaan doen bij je. Hoe groot is de groep? Sleutelgaten zijn altijd leuk. Vindt dat een erg ondergewaarde vis. Ze vertonen altijd erg leuk gedrag. We wachten op een foto update..

Het wordt tijd voor een kweekbak bij jou thuis. Kan je mooi een groepje satans opkweken voor de liefhebbers ;)
 
Hoi Nick.
Heb 7 Eigenmannis gekocht en 6 sleutelgaatjes.De eigenmannis zijn nog heel erg klein.Mede door hun schutkleur bijna niet waar te nemen.Sleutelgaatjes waanzinnig van zitten genieten gisteravond.Prachtige visjes inderdaad!

Wat betreft de Satans.Zijn geen visjes waarvan je effe de larfjes opzuigt en apart zet.Satans zijn stukken sneller met opzuigen van de larfjes waarna ze een volle bek hebben.Heb er wel vertrouwen in dat nu de Heckeliis eruit zijn een van de twee vrouwen het ver zal schoppen met de jongen.Laten ze al regelmatig vrij zwemmen.Voer ze veel bij met Viformo.Zullen er wel een paar sneuvelen maar de sterksten zullen het redden.Kan er wel bij wijze van spreken honderden opkweken maar wil de vis toch een beetje exclusief houden
 
En.. Het is over en uit. Bak moest de kamer uit vanwege de nieuwe vloer die morgen gelegd wordt. Lang verhaal kort, grip verloren en de gehele bak ligt nu in een kruiwagen klaar voor de glasbak.. Niks aan te doen, nu sparen voor een andere..
 
Achh nee wat erg..... Ik heb echt heel erg met je te doen, ik wou dat ik wat voor jou kan doen
 
Wat een ellende, verschrikkelijk gewoon.
hoe is het met de vissen afgelopen?
 
cone zei:
Wat een ellende, verschrikkelijk gewoon.
hoe is het met de vissen afgelopen?

De vissen die de lekkage hadden overleefd waren al elders gehuisvest. Gelukkig maar.. Die hebben als complete groep een nieuw huis gevonden.

Deze bak was niet voor mij bestemd. Niks anders dan pech ermee.. We gaan nu rustig op zoek naar een waardige vervanger.
 
Vreselijk zoiets! Dat wens je niemand en ik weet waarvan je spreekt.
Twee jaar geleden is mijn oude bak ook lek gegaan.
 
Dat is het risico wat je neemt bij een bak van marktplaats kopen helaas. Denk ook niet dat ik het nog een keer doe. Heb al via vkc een offerte binnen van Cristallo. Moet nog wel even sparen, maar denk wel dat ik die doe. Dezelfde maten weer.
 
Ja, daarom wil ik geen tweede hands-bakken, je weet niet hoe oud hij is.

En als je er een laat maken met deze maten? Alleen de bak, dat is niet eens zo duur.

Mijn bak was 12 jaar oud toen hij kapot ging, enkele keren verplaatst, verhuisd etc.
Ik had nog geluk dat er niet meer gebeurd was.
 
Dit formaat gaat snel richting en over �1100 inclusief droogkamer en overflow in volglas. Een MAF bak laten maken kost iets minder. Ben nog de opties aan het verkennen. Misschien zelf 1 bouwen.. Mooie uitdaging.
 
Nick, als je ge�nteresseerd bent; ik heb mijn bak van 250 cm door John Hardeman uit Ede laten leveren. En die kostte heel wat minder als wat jij hier meldt. Je kunt me altijd een PM sturen.

Goed lullig voor je dat je dit moet overkomen. Mijn grootste angst!
 
Heb nu ook een offerte van Zorona. Die is schappelijker, maar zodra je naar de 90 cm hoogte gaat moet men 15mm glas gebruiken. Zodra je 15mm glas gaat gebruiken kost het gelijk de hoofdprijs. Beide bakken zijn 180 lang en 60 diep.

De 65cm hoge bak kost u met 10mm glasdikte 310,-
De 85cm hoge bak kost u met 15mm glasdikte 975,-

Heb ook een offerte voor 65cm waterhoogte met een diepte van 70 cm voor iets over er �400. PM komt eraan Erwin ;)
 
De kogel is door de kerk. Gelukkig ben ik niet erg gelovig ;) Maandag avond naar vkc om de laatste details door te spreken. Het wordt een 180x60x60wh te bouwen door een Cristallo. We gaan weer beginnen! :D
 
Doe maar luxe jongen ;) maar mooi maat ook.
Wat gaat je bestand worden of ben je er nog niet helemaal uit Nick?.
 
Kost wat, maar dan heb je ook wat. Mijn ogen zijn op het moment gericht op Guianacara's. Veel takken en bladeren op de grond. Misschien een koppel heros erbij..
 

Terug
Bovenaan