Trofis Colisa 1200 Zuid-Amerika van Khoppie


Turf alleen zal niet genoeg zijn denk ik zelf :)
Misschien een combinatie van osmose water en turf :)
 
Heeft er iemand nog tips m.b.t. planten die ik over een tijdje nog weg kan zetten en waar?
Ik vind voornamelijk het bodem gedeelte erg kaal. Zou nog wel wat zichtbrekers willen voor mijn ramirezi's maar zou niet weten hoe en met welke planten of iets :)

Hoor het wel
 
1 koppel ramirezi's doen het bij mij een jaar goed bij een ph van 7.
 
Even vlug je album doorgebladerd en je laatste inrichting vind ik toch wel het mooiste.
Hoop dat je maanvissen zich rustig blijven houden.
 
Ik ga ook niet extreem veel zakken hoor Astrid ik ga kijken wat de turf doet en daar ga ik het bij houden dan zakt hij ook naar tussen de 6,5 en 7 en vind ik opzich al prima :)

Bedankt Ronald ben zelf ook heel erg tevreden over deze inrichting en de vissen ook want de maantjes zijn weer lekker rustig merk ik de laatste 2 dagen :D
Ook de kardinalen scholen heerlijk tussen het hout door en ziet er erg gaaf uit :p Tevens zijn de ramirezi's lekker aan de sjans dus misschien binnenkort wel een nestje :)
 
Inderdaad Peter :D
Normaal is het niet goed als is weer eens eigenwijs ben maar deze keer heeft het eens een keer goed uitgepakt :p
 
astrid j zei:
1 koppel ramirezi's doen het bij mij een jaar goed bij een ph van 7.
Pas weer gemeten, maar mijn ph is toch gezakt naar 6.5, kh 4, ik was stomverbaast dus 2x gemeten met de dubbele hoeveelheid water en vloeistof gedeeld door 2, kwam weer op het zelfde uit.
Tis bij mij nog nooit zo laag geweest, zonder turf, alleen co2.
 
Ow dat was wel een verassing dan inderdaad :p
Zou de Co2 afstelling lekker zo houden is niks mis mee denk ik zomaar haha :p

Ik ga morgen ook weer meten want mijn water word met de dag bruiner en bruiner dus ben beniewud hoe mijn PH en KH nu is :)
Wel erg mooi dat hele donkere van het turf geeft veel diepte aan het aquarium :)
 
Ik heb net weer de PH, GH en KH gemeten maar er is niet heel veel veranderd helaas :(

PH: 7,5
GH: 8 (is met 2 gezakt was bij de vorige meting 10)
KH: 6

Moet ik nog meer turf in het filter doen of gewoon afwachten?
Is het misschien een optie toch eikenblad extract als extra toe te voegen of gaan de waterwaardes hier weer teveel van schommelen?
Osmose water is misschien ook wel een optie alleen moet ik dan een manier zien te vinden om 60 Liter osmose water in het apartement te krijgen.

De vissen doen het overigens nog steeds heel erg goed alleen merk ik dat het vrouwtjes ramirezi een aantal happen uit de staart heeft :( Het mannetje jaagt haar soms wel op maar om nou te zeggen dat het er dan hard aan toe gaat is ook overdreven. Houd het wel even in de gaten maar dat er extra zichtbrekers ronde het bodem gedeelte moeten komen is wel zo goed als zeker :)
Ik heb deze plant op het oog:

-Echinodorus Parviflorus.

Deze plant heb ik al eens eerder gehad en was hier zeer goed over te spreken :)
Deze word zo'n 15 a 20 cm hoog en vormt een volle bos dus een prima zichtbreker :D ook is het een prachtige plant om te zien en doet me vaak denken aan een krop sla ofzo :p

Hoor het wel als jullie tips hebben m.b.t. de waterwaardes :)
 
Belt mn vriendin net op dat het vrouwtje van de Ramirezi's zich links voorin het aquarium op houd en een beetje op de bodem rust. Ze ademt schijnbaar heel snel en heeft een hele opgezette buik. Ook lijkt ze nogal bleek volgens mn vriendin en niet zo mooi op kleur als normaal.....

Denk je alles gehad te hebben heb je dit weer. Ik hoop dat het meevalt en dat ze gewoon teveel gegeten heeft want ze hebben mysis op. (is nogal groot voor rami's maar de maantjes lusten het graag en de rami's dus ook) Anderzijds ken ik dit verschijnsel ook door een andere oorzaak namelijk wormen. Maar lijkt me nogal snel want voordat ik ging voeren zwom ze nog actief door het aquarium en leek er niks aan de hand dus ik denk zelf teveel gegeten :) Anders zou dit toch al langer zichtbaar moeten zijn en niet zomaar ineens??

Houd jullie wel op de hoogte ;)
 
Het kan ook buikwaterzucht zijn, misschien staan de schubben ook een beetje uit, en dan is het 99% een verloren zaak.
Beter dan wormen eigenlijk, want die kuren zijn ook best een aanslag op de bak, dus ik hoop voor je dat het door te veel eten is, anders buikwaterzucht, dat is niet besmettelijk .
 
Ja maar zou dat echt binnen een mum van tijd de kop op kunnen steken dan?
Ik kijk namelijk elke dag in het aquarium en bestudeer mijn vissen dan ook aandachtig of ik niks afwijkends zie of verontrustend. Op de hapjes uit de staartvin na heb ik bij het vrouwtje helemaal niks geks waargenomen.
Buikwaterzucht ken ik dus had ik wel herkend denk ik of het moet in goed 2 uur de kop op kunnen steken dan is het een ander verhaal.
Ook heb ik mijn vriendin nog gebeld en die zegt dat de schubben niet naar buiten staan.

Klinkt hard maar als het dan inderdaad toch een ziekte moet zijn dan maar buikwaterzucht. Kan inderdaad het minste kwaad voor de overige vissen :)

Zal vanavond bij thuiskomst nog eens kijken of ik iets geks waarneem want mn vriendin kan soms ook nog wel een paniekeren om eigenlijk niks maarja met ramirezi's kun je niet voorzichtig genoeg zijn :)

Tevens merk ik dat ik nogal wat gruis in het aquarium heb. Ik vermoed van de turf ofzo want was voorheen niet. Ook heb ik het filter harder moeten zetten omdat de turf pallets uit zijn gaan zetten en de doorstroom een beetje beletten (maar wist dat dit zou gebeuren) Is het misschien een optie om bovenin mijn JBL cristalprofi e1501 filterwatten te plaatsen? Deze zitten er standaard niet in dus weet ook niet of dit kan?? En lost dit het gruis probleem op?
 
Ontlasting in de gate houden of er niks uit het poepertje steekt, bij snel ademhalen zou het kieuwwormen kunnen zijn, maar dan schuurt ze ook, en dat doet ze niet toch?
Maar nog geen paniek hoor, misschien zit ze verstopt en heeft ze daardoor een dikke buik, van obstipatie kan je het ook benauwd krijgen.
 
Nee schuren doet ze niet en zag daarstraks voor ik ging voeren dat ze nog bruine ontlasting had dus wormen lijkt me ook niet want dan had het inderdaad wit geweest of er had iets raars uit de poepert gestoken.
Wat dat betreft heb ik al genoeg ziektes bij de voorgaande rami's gehad om snel te kunnen zien wat ze hebben maar heb er nu even geen grip op want kan momenteel niks zien want zit op het werk.

Ik denk zelf ook dat ze gewoon teveel gegeten heeft want ze eet altijd zo gulzig dat het lijkt of ze nooit eten krijgt :p Normaal hoor je vaak dat ramirezi's trage eters zijn en vaak te weinig krijgen maar deze 2 komen helemaal naar boven om als een van de eerste wat te eten te hebben :)
 
Kevin, rustig blijven. Je bent nu niet thuis toch? Kun je ook niks doen. Als je thuis bent de boel goed bekijken.
 
Ja zoiezo kan nu toch niks doen inderdaad maar onbewust maak je, je toch zorgen want ben nogal bezig geweest in het aquarium. Je houd dus altijd in je achterhoofd dat hierdoor een ziekte op kan treden dus daarom schrok ik ook dat dit nu ineens gebeurde :)
Maar als ik zelf eens ga nadenken kan het bijna niet want daarstraks was ze nog heel erg actief en niks raars te zien :) Zie het inderdaad vanavond wel :)

Weet jij of ik bovenin mijn JBL cristalprofi e1501 filterwatten kan stoppen en helpt dit tegen de gruis in mijn aquarium??

Bedankt voor je reactie :D
 
Dan ga ik dit binnenkort eens halen en erin doen :)
Heeft niet zo'n haast :)
 
Ben nog niet thuis moet officieel tot 10 uur maar word eerder afgelost i.v.m. de voetbaal en daarna snel naar huis omkleden en de boel waarnemen :) Vervolgens met een rotgang bij mij om de hoek op de markt van Roosendaal op een groot beeldscherm de voetbal wedstrijd kijken.
Zal kijken of ik straks nog snel een berichtje kan posten en anderd morgen zeker :)
 
Khoppie zei:
Ben nog niet thuis moet officieel tot 10 uur maar word eerder afgelost i.v.m. de voetbaal en daarna snel naar huis omkleden en de boel waarnemen :) Vervolgens met een rotgang bij mij om de hoek op de markt van Roosendaal op een groot beeldscherm de voetbal wedstrijd kijken.
Zal kijken of ik straks nog snel een berichtje kan posten en anderd morgen zeker :)


Nee,eerst naar je vis kijken.
Ben jij nou helemaal.!
 
Heb toch even mijn vriendin gebeld en ze zwemt weer gewoon en ademt rustig :D
Wel hangt er een hele lange sliert met poep aan haar kont maar die is gewoon bruin dus in orde :p
Denk zoals wij hier zeggen dat er gewoon een strontje dwars zat en ze het er benauwd van kreeg xD :p
 
Bertus zei:
Khoppie zei:
Ben nog niet thuis moet officieel tot 10 uur maar word eerder afgelost i.v.m. de voetbaal en daarna snel naar huis omkleden en de boel waarnemen :) Vervolgens met een rotgang bij mij om de hoek op de markt van Roosendaal op een groot beeldscherm de voetbal wedstrijd kijken.
Zal kijken of ik straks nog snel een berichtje kan posten en anderd morgen zeker :)


Nee,eerst naar je vis kijken.
Ben jij nou helemaal.!

Zou ik ook gedaan hebben hoor Bertus maar kan heel goed multi tasken :p Maar zoals aangegeven maakt ze het weer goed volgens mn vriendin maar ga zoiezo zelf ook nog even goed kijken :p
 
Helemaal prima, de collega komt er nu al aan dus kan om kwart over al weg dus heb alle tijd aangezien ik binnen een minuut in de stad sta :p Dus geen zorgen ga eerst het visje goed inspecteren :)
 
Inderdaad hebben wij ook wel eens maar een vis kan dat helaas niet echt zeggen dus lijkt het al snel of er iets ergs mis is natuurlijk :)
 
Heb de vis gisteren voordat ik weg ging goed bestudeerd en was weer paniek om niks :)
Ze zwemt nu weer lekker rond en is zeer actief dus ze had gewoon te gulzig gegeten :p

foto's volgen snel ga ze denk ik vanavond maken want gaat me nu niet lukken met die weerkaatsing op het glas :(
 
Hierbij weer een foto update :D

Totaaltje:
972536khoppie_0_82_p7060024.jpg


Ramirezi's:
926992khoppie_0_82_p7060028.jpg


L-nummers:
256499khoppie_0_82_p7060027.jpg


L204 maar begin hier steeds meer aan te twijfelen:
539883khoppie_0_82_p7060030.jpg


Maantjes:
753777khoppie_0_82_p7060034.jpg

458165khoppie_0_82_p7060037.jpg

524765khoppie_0_82_p7060038.jpg


De nieuwe plantenvind ze echt mooi :D

913662khoppie_0_82_p7060036.jpg


Dat was het weer voor vandaag :p
 
als ik me niet vergis khoppie dan vervagen de strepen steeds meer naarmate de L204 ouder wordt...voor de rest mooie bak
 

Terug
Bovenaan