Trofis Colisa 1200 Zuid-Amerika van Khoppie


Ow dat wist ik niet maar hij/zij is altijd al zo van kleur geweest van kleins af aan.

Bedankt voor de leuke reacties :D
 
Bedankt Peter :D
Ben er zelf ook heel erg blij mee en vind het tot nu toe de mooiste en meest geslaagde Zuid Amerikaanse inrichting die ik gemaakt heb :D
Op de foto's lijkt het aquarium alleen lichter dan deze in werkelijkheid is want als ik vanaf de bank kijk kan ik rechts achterin het aquarium de achterwand en bodem amper nog zien :p
Is denk toch maar net hoe het licht er op valt :)

Dr vissen doen het gelukkig ook heel goed is echt een pak van het hart dat de maantjes weer rustig zijn :D
Maak me alleen toch een beetje zorgen om de rami's want zag daar straks zowel bij het mannetje als het vrouwtje wittige ontlasting maar hier zat ook bruin tussendoor. Ze hadden witte mug op kan dat ook hierdoor komen? Voor de rest zijn ze namelijk wel gewoon actief en gedragen zich normaal :)
 
Heel raar maar ik kom net thuis en zie ik dat er een soort van mistige waas in mijn aquarium zit????
Kan dit komen door de komkommer die ik er gisteren in heb gedaan of is dit niet aannemelijk?
Heb de komkommer voor de zekerheid maar wel gelijk verwijderd :)
Zoiezo morgen weer eens een 40% waterwissel doen.

Ondanks de waas is er volop romantiek in het aquarium haha haha :p
Het koppeltje van de maanvissen is weer bezig met poetsen en de ramirezi's zijn links in het aquarium in het zand een bunker aan het bouwen dus verwacht ook snel een legsel van deze 2 :p

Van de maantjes heb ik een filmpje :D zal deze morgen uploaden en de link hier plaatsen :D
 
lijkt me niet van de komkommer komen, zo snel zal dat ook weer niet gaan..
 
Hierbij het beloofde filmpje :D Heb een nieuwe gemaakt, hier was meer op te zien dan die van gisteren avond.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=DcApFPZ2UH4&feature=youtu.be[/video]

Ik weet het niet maar heb het daarvoor niet gehad en was gisteren ineens. Nu is het ook weer verdwenen dus zal wel goed zijn :) Misschien toch de turf ofzo.
 
Ziet er mooi uit zo. :petjeaf:

PS heb je bericht even bewerkt, nu kun je eventueel ook direct het filmpje op het forum afspelen. :)
 
De maantjes zijn aan het afzetten op de javavaren die te zien is in het filmpje :p

Echt een mooi gezicht :D
Ga nu maar niet filmen laat ze maar even doen :)
 
Ahh bedankt crash ik weet nooit hoe dit moet :p
 
Heb net toch een kort filmpje gemaakt van het afzetten :D wou ze niet te lang storen dus is volgens mij minder dan een minuut :p
Zal deze misschien vanavond nog even uploaden :D
 
Hierbij het andere filmpje van het afzetten :D

[video]https://www.youtube.com/watch?v=PeiFLkVyad4&feature=youtu.be[/video]

Het is niet veel maar toch :p
 
De eitjes zijn er nog steeds maar heb het gevoel dat het er minder zijn of ze moeten ze een beetje verplaatst hebben.
Kan het heel slecht zien aangezien de eitjes aan de achterkant van het blad zitten.
Ook vermoed ik dat het vrouwtje er zo af en toe zelf ook eentje wegsnoept want ze krijgt regelmatig op haar falie van het mannetje :p

Wel heel leuk en mooi om te zien hoe ze de eitjes verdedigen D
 
Ik hoop het eerlijk gezegd niet.
Klinkt heel erg hard maar ik denk dat als de larfjes eenmaal vrij gaan zwemmen de overige maanvissen helemaal geen leven meer hebben :)
Die worden nu nog op een redelijk vriendelijke manier rechts in het aquarium gehouden maar als de ouders straks de larfjes regelmatig gaan verplaatsen zal het we op oorlog uitlopen en heb ik weinig zin in :)
Voor de rest is het wel heel mooi om te zien hoor en heel interessant maar echt jonge maanvisjes zit ik niet op te wachten :p
 
Even een vraagje want ik lees dat veel mensen hun PH verlagen door middel van Co2 maar heeft dat in mijn aquarium bijvoorbeeld zin? Ik heb al amper planten en de planten die ik heb gebruiken volgens mij niet zoveel Co2 toch?

Ben ik wel eens benieuwd naar want als dit wel helpt is het misschien toch een optie een co2 systeem met PH controller aan te schaffen
 
Niemand een antwoord op bovenstaande vraag??

Tevens even een kleine schriftelijke update :p
De rust is weer wedergekeerd in het aquarium want de eitjes hebben de tweede nacht niet doorstaan. Ik vermoed toch dat de ouders ze zelf op eten want voor de rest kan er eigenlijk niks bijkomen. De eitjes zaten midden op een blad dus denk niet dat de garnalen daar bij hebben kunnen komen. Ook de algeneters word moeilijk want dan had het blad wel doorgebogen geweest en de kardinalen halen het niet in hun hoofd het te proberen want dan worden ze opgevreten :p

Aan de ene kant jammer maar ook wel weer lekker als de rust is wedergekeerd :)

De ramirezi's hebben onderhand al zo'n grote kuil gegraven dat ik nu wel begrijp waarom ze ook wel eens German Ram genoemd worden aangezien Duitsers ook zulke goede kuilen gravers zijn xD :p
 
Ik dacht dat co2 idd alleen in plantenbakken gebruikt wordt, eigenlijk een interessante vraag, het heeft mijn ph en kh doen zakken, maar of mensen met minder of niet veeleisende planten het ook gebruiken weet ik niet om enkel de ph en kh te verlagen.
Een mooie vraag om die bij waterchemie en onderhoud te stellen, beter dan om dit soort vragen in je album te stellen, ik ben benieuwd.
 
Dat de KH daalt door CO2 bemesting is volgens mij niet zo vanzelfsprekend. Is jouw kraanwater niet zachter geworden over de tijd heen Astrid?
 
Mascha&Ivo zei:
Dat de KH daalt door CO2 bemesting is volgens mij niet zo vanzelfsprekend. Is jouw kraanwater niet zachter geworden over de tijd heen Astrid?
Ja, ons water is zachter geworden, hebben we al weer een aantal jaren hoor, ik dacht dat de gh meer met de hardheid te maken had, en die is ook gedaald van 12 naar 9.
Co2 doet water ook wel wat aanzuren hoor, is mij altijd wijs gemaakt, want mijn ph is 6.6 en kh 4
 
Heb een nieuw topic aangemaakt bij waterchemie en onderhoud :p

Bedankt voor de reacties :D
 
astrid j zei:
ik dacht dat de gh meer met de hardheid te maken had
KH en GH is beiden een maat voor hardheid. Beiden meten iets anders.

Meet voor de gein je kraanwater eens met je KH setje. Niet dat je denkt dat CO2 de KH zal doen dalen als in feite je kraanwater al zo is...

~ Ivo
 
Het gaat sinds de laatste 4 dagen berg afwaards met mijn ramirezi's heb ik het gevoel :(
Het vrouwtje word met de dag magerder terwijl ze wel gewoon eet en is helemaal niet mooi op kleur enzo :(
Ook het mannetje begint deze symptomen te vertonen en denk dat het toch ineendige wormen zijn aangezien ze daarstraks beide weer wittige ontlasting hadden :(

De rest van de vissen ziet er gezond uit en heeft normale ontlasting. Mocht ik over gaan tot behandelen moet ik dan alle vissen behandelen of alleen de 2 ramirezi's in quarantaine zetten?

Baal hier echt weer zo van!!!!.................... :(
 
Klote zeg...

Ik heb er geen ervaring mee, maar hoop dat je er op tijd bij bent en dat de visjes te redden zijn.
 
Het gaat niet goed met haar ze hangt in een hoekje en oogt heel zwak dus vermoed einde oefening :(
Het mannetje is ook stukken minder actief maar ga hhem wel proberen te behandelen. Het vrouwtje ook wel maar denk dat ze alleen de stress van de medicatie en het overplaatsen naar een quarantaine bak niet overleefd :(

Nu weet ik het zeker rami's zijn niks voor mij mocht dit ook weer mislukken :( dan maar op zoek naar iets anders leuks wat erbij past mocht het mannetje ook gaan hemelen :(
 
erg jammer van de Rami's, maar zijn in mijn ervaring ook niet erg sterke vissen die zeker een beetje extra aandacht nodig hebben.
 

Terug
Bovenaan