Bedankt Peter en dolle ancistrus!!
😀
Ik ga dat misschien eerst maar eens proberen want denk dat ik de vissen en planten er niet blij mee ga maken ze 4 dagen in het donker te zetten
🙂 Het is inderdaad niet veel en heel makkelijk met een doekje eraf te krijgen merkte ik net
🙂 Bedankt voor de tip Peter
Het aquarium zou als je het heel strikt neemt niet groot genoeg zijn. De vissen kunnen zover ik nu gelezen heb 30 a 35 cm worden maar lees nergens dat ze het gehaald hebben. Dus als je zo kijkt zitten ze inderdaad te klein gehuisvest maar als je dan vervolgfens naar het gedrag van de vissen kijkt valt al gelijk op hoe rustig dat ze zijn. Ze zwemmen wel maar kunnen ook best zo'n 5 minuten op dezelfde plek blijven peddelen.
Ik kijk het gewoon aan en mocht het met der tijd toch zo zijn dat ze veel te groot worden dan zoek ik een nieuw huisje voor ze. Ook zal ik de inrichting van het aquarium in de loop van de tijd iets aan moeten passen en zorgen voor meer open emruimte's maar dat hoeft nu nog niet. Het mannetje is nu zo'n 15cm lang en kan overal nog makkelijk en heel snel tussendoor
🙂 Het vrouwtje is zoals je op de foto's kunt zien een stukje kleiner.
Ik vind ze ook heel mooi maar als je sommige mensen over deze vissen hoort praten......
Ik geegf maar even een paar voorbeelden: het zijn vuile misvormde misbaksels, ze zijn het leven niet waard, ze zijn zo mismaakt dat ze geen soort van leven hebben en noem maar op.
Het is inderdaad bewezen dat ze vergroeien of al zijn en het zijn inderdaad bastaards maarja maakt dat ze minder mooi voor het oog. Daar schuilt tevens het grote gevaar want eigenlijk zou het ook verboden moeten worden deze vissen nog langer te verkopen vind ik. Hier ben ik ook pas achter gekomen nadat ik ze gekregen heb.
Dus ja ze zijn wel heel mooi maar gaat eigenlijk ten koste van de vis zelf.