Met de plantjes gaat het allemaal goed.
De cryptos vreten letterlijk al het kalium en nitraat op in de waterkolom waardoor ik elke keer de boel moet bijsturen.
Helemaal niet erg, kan makkelijk op worden geanticipeerd met de doseercomputers.
Alles is zo goed als alg vrij. Niets op de ramen en zand. Alleen nog wat restjes op de hardscape maar dat zie je elke week minder worden.
Waardes zijn nu:
Po4 3ppm
K 10ppm
No3 10ppm
Fe 5ppm
Zal binnenkort eens mn recept en doseerregime erop slingeren. Staat nu op een a4 maar is altijd handig om het digitaal in dit topic te hebben.
De laatste cryptos zijn inmiddels goed geworteld en deze heb ik nu ze een goed wortelsysteem hebben allemaal gekortwiekt.
De eerste onderwater bladeren kwamen al op de cryptocoryne albida brown maar tegelijkertijd liet deze ook zn oude bladeren los.
Dus de schaar erin, was geen blaadje meer over, en nu komen de eerste onderwaterbladeren op.
Zelfde geld ook allemaal trouwens voor de purpurea, undulatus red, rubella en de green gecko.
De C. Willissi was inmiddels zoals verwacht al flink aan het verslijmen.
Dus idd alles gekortwiekt. Daarmee stimuleer je natuurlijk de aanmaak van nieuwe bladeren en heb je zo min mogelijk 'troep' in je waterkolom.
Zaak was een goed wortelsysteem en dat hebben ze nu. Nu even geduld voor het mooie bóven het zand
😊
De grote bos C. Cordata blassi heb ik ook gekortwiekt want dat stond nog net niet stijf tegen mn voorruit en belemmerde het zwemmen van de boys aanzienlijk aan de linkerkant. De vele nieuwe stekken van de C. Balansae aan de rechtkant heb ik er ook uit gehaald om dezelfde reden...
Wat plaatjes van de huidige situatie.