jan fokke
Well-known member
Of zal ik meer gedult moeten hebben en wat spaarzamer om de dag of zo gaan voeren.
Ja dat weet ik en zal het wel wat in de gaten blijven houden.Ik zou de komende dagen de nh3/4 eens in de gaten houden en kijken of die al zakt. Wat minder vaak voeren kan tijdelijk geen kwaad maar de bacteriecultuur moet op orde komen zodat de nh3/4 wordt afgebroken.
Ja doe ik ook wel hij kon ook niet zeggen wanneer die ze binnen zou krijgen hadden net een bestelling gehad dus denk dat het wel een maandje zal durenLeuk visje Jan maar doe rustig aan op het moment.
oke ja lijkt me ook dat ze wel vaker komen als 1 keer per maand. Maar gaan het zien.Ok, Frits hier krijgt 2x per week de nieuwe aanvoer binnen. Van Ruinemans en nog een.
ja denk het wel veel uit wisseling best veel oppervlakte beweging. Maak straks wel filmpje als licht aan is. En zo makkelijk hem dieper plaatsen kan ook niet want dan moet ik eerst hele nieuwe uitstroom set er bij halen voor een zoon klein buisje. (Omcirkelde)Normaliter zou in 2-3 uur de checker moeten meekleuren. Hij loopt altijd een paar uur achter maar toch zou na een aantal uren het snel lichter moeten worden. Heb je veel uitwisseling dan want echt donkergroen in de ochtend zou eigenlijk wat lichter mogen.
Misschien raak je gedurende de nacht veel co2 kwijt.
nou ik weet het nu wel zeker toen ik spaybar plaatste 2 uren geleden heb ik co2 ook terug gedraaid van ongeveer 400 bellen per minuut naar nu ongeveer 30 en de drop checker is mooi groen.Op de video zag ik vrij veel beweging van het water en wellicht dat je daarom tijdens de nacht veel co2 kwijtraakt Jan.
ik denk door het vele oppervlak beweging dat er zo veel werdt uitgewisseld en nu zijn het een stuk minder bellen en drop cecker is mooi groen. Mischien van de week nog beetje aanpassen kwa tijd.Volgens mij moet je dan de vissen allemaal aan het oppervlakte hebben als alles bij het toedienen goedgaat jan. Dat is 5x wat ik doseer op 190 liter en dat is enorm veel hoor. Volgens mij heb je ergens verlies met zo n hoeveelheid.
oke heb hier nog in de kast algumin van tetra staan dacht net nog genoeg voor een behandeling dit kan ik eerst altijd eens proberen.Alg Exit werkte hier destijds in een 60cm ook goed tegen draadalg en de Vallisneria had er geen last van.
Ja heb ik al aangepast foto is ook net 10 minuten ongeveer na een water wissel genomen. Dus daarom is die ook weer zo donker.Iets meer bellen mag wel zo te zien.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.