Even een update,
Even dacht ik dat de kaamlaag weg zou trekken, maar sinds een paar dagen is ie weer aan het toenemen.
Ik denk dat het te wijten is aan sommige planten die niet helemaal tevreden zijn, de Corymbosa krijgt nog steeds gaatjes in de bladeren waardoor ie behoorlijk ''lekt''
Sinds een paar dagen vertoond de Lobelia cardinalis ook wat problemen, een paar blaadjes zijn losgelaten omdat ze bij het steeltje weg beginnen te smelten.
Wat hier nou de oorzaak van is zou ik niet weten.
Ook de Ludwigia Repens vertoond een wat vreemde groei, de bovenste blaadjes blijven kleiner dan normaal en kreukelen iets
Maar gelukkig zijn het alleen de Corymbosa en bovengenoemde planten die wat moeilijk doen, de overige planten gaan gelukkig wel goed.
Inmiddels ben ik extra kalium aan het toevoegen en ik heb de verlichting wat gedimd maar laat ik vervolgens wel langer branden, 7,5 ipv 6 uur.
Dus hopelijk gaat het binnenkort wat beter, inmiddels toch maar een skimmertje aangeschaft zodat ik niet iedere 2 dagen de kaamlaag hoef weg te scheppen.
Maar verder doet de bak het wel goed, en zo op het eerste gezicht zie je de problemen niet, ook helemaal geen last van alg gelukkig.
De Corymbosa staat er wat treurig bij omdat ik de kapotte bladeren heb verwijderd.
Op het rechter stuk hout heb ik sinds vandaag een plukje mos geknoopt (flame moss)