De nieuwe bak van Patrix (3.0)


Ja maar niet als je snel kijkt en er niet op let ;)

Akkoord.
Als je snel naar de bak en planten kijkt niet, nee...
Maar aangezien je deze vraag stelde:

is je bodem nu zo dun?

ging ik er abusievelijk van uit dat je net wel specifiek op de bodem aan het letten was.... :br::juggle:
En wanneer je jezelf deze vraag stelt zie je vrij snel dat ook de bodemplaat ontbreekt enzoverder...
Verder geen enkel idee waarom ik deze, op niets gebaseerde aanname, zomaar voor waar hield :rolleyes:
:D
 
Op de laatste foto lijkt het idd net alsof er geen bodemplaat inzit, maar de bak is in werkelijkheid 3 cm verzonken in het meubel.
 
Met mijn nieuwe telefoon kan ik nu eindelijk ook foto's maken van de sfeer (led) verlichting.
Ik zit er ook serieus over na te denken om de bak altijd met Led te gaan verlichten, de kleuren zijn zoveel mooier in de avond.

Net iets te laat eigenlijk want de Sessiliflora staat al bijna in de slaapstand, ooh ja, het onderhoud is gebleven bij het verwijderen van de mosbol, 100 garnalen en een waterverversing

IMG_20200112_201144_resized_20200112_081321407.jpg
 
Laatst bewerkt:
Tja, snoeien is even niet nodig, uitdunnen van de garnalen populatie wel, de Betta's houden dat kweken van die beestjes niet bij.
 
Haha, ja klopt, de Sessiliflora is zo kort dat je haar bijna niet meer ziet, deze plant gaat er dan ook uit binnenkort, de loze ruimte staat goed.
 
Die plant groeit me veel te snel en ook niet mooi compact zoals in mijn garnalen bakje, dus.... weg ermee

Low tech doet ie het beter :juggle:
5.JPG
 
Bedankt, maar ik vind het niet zo mooi eigenlijk :juggle:

Morgen eindelijk tijd om de schaar er weer in te zetten, de twee snelste groeiers gaan er dan ook uit (Sessiliflora en het belgisch groen)
 
Die mag zich hier niet mee bemoeien.
Wat is dat rode apparaat rechtsboven?
 
Wat een prachtige bak zo!
Vind hem absoluut niet te groen, zonde om te snoeien :sorry:
 
Bedankt, maar ik vind het niet zo mooi eigenlijk :juggle:

Morgen eindelijk tijd om de schaar er weer in te zetten, de twee snelste groeiers gaan er dan ook uit (Sessiliflora en het belgisch groen)
Gewoon morgen bak buiten zetten.
Komt vanzelf goed met die storm
 
Ik vind hem zo heel mooi Patrick!
 
Bedankt, maar ik vind het niet zo mooi eigenlijk :juggle:

Morgen eindelijk tijd om de schaar er weer in te zetten, de twee snelste groeiers gaan er dan ook uit (Sessiliflora en het belgisch groen)
Snel groeiers een haat /liefde verhouding in plantenbakken ken dat ofwel zet je ze tekort en kan je iets zonder snoeien zet je ze op lengte en na een paar dagen staan ze boven.
De planten zien er :thumbs: nu begint het grote werk .

Als je kijkt naar je scape je wordt in de midden getrokken en verwacht daar dan een vervolg op maar deze mis ik .
Je gaat ook enorm strak in het aflijnen met je planten groepen, maar misschien is dit wel je bedoeling?
 
Je gaat ook enorm strak in het aflijnen met je planten groepen, maar misschien is dit wel je bedoeling?
Volgens mij spant hij zelfs lijntjes onder water om zo recht mogelijk te kunnen snoeien ;):D
 
Snel groeiers een haat /liefde verhouding in plantenbakken ken dat ofwel zet je ze tekort en kan je iets zonder snoeien zet je ze op lengte en na een paar dagen staan ze boven.
De planten zien er :thumbs: nu begint het grote werk .

Als je kijkt naar je scape je wordt in de midden getrokken en verwacht daar dan een vervolg op maar deze mis ik .
Je gaat ook enorm strak in het aflijnen met je planten groepen, maar misschien is dit wel je bedoeling?
Snelgroeiers zijn wel leuk omdat ze de bak lekker snel vullen, maar je moet ze haast wel heel kort snoeien omdat je anders aan de gang blijft idd
De linkerzijde van het open stuk is wel iets te recht ja, binnenkort ga ik dat wat veranderen, ooit was er een paadje helemaal naar achter, dat beviel me beter.

16-06-19.JPG
 
Nou de schaar is erin geweest, ietwat te strak allemaal maar het moest weer even helemaal kort.
Als ik weer wat meer tijd heb ga ik wat herindelen, nu lijkt het op zo'n plantenbak bij de LFS :D

IMG_20200209_082303.jpg


IMG_20200209_081817.jpg


IMG_20200209_081803.jpg
 

Terug
Bovenaan