aquabelg
Well-known member
- Lid geworden
- 12 september 2020
- Leeftijd
- 60
Bioloog is inderdaad nogal simpel, rechterkamer komt water binnen, linkerkamer wordt alles weggepompt naar boven. Water 'loopt' dus over alle schotten heen van rechts naar links. De uitloop in de bak zelf ga ik voorzien van één(of twee) y-verdeelstukken om dan via loc line- uitstromers naar verschillende kanten uit te gaan. Kwestie van niet te veel dode plekken te hebben in de bak. Ik dacht ook al aan een stromingspomp(je) aan de linkerkant om een paar keer per week de bodem schoon te spoelen maar dat zie ik wel eens het zo ver is. De waterwissels gaan terug op de oude manier gebeuren, maar daar koop ik ook nog wel een nieuwe pomp voor van 4 à 6000 liter gecombineerd met een grotere maat afvoerslang zodat die tijd ook naar beneden kan. Vullen gaat dan weer met twee slangen gebeuren, ook daar wil ik de tijd naar beneden, want een kleine 1000 liter wisselen gaat anders véél te lang duren...nu ja, m'n boodschappenlijst wordt alleen maar langer. Een groter aquarium zetten, impliceert ook dat je moet opschalen in die zaken, tenzij je een waterwissel van 4 of 5 uur ok vindt, maar ik denk dat zulks een beetje te gek zou worden.😉