Wat is er nieuw

Overbevolking visbestand ,word een plaag.

De gardneri wordt bij goede verzorging makkelijk 3 jaar oud.

Groetjes John.
 
Adviseren jullie deze visjes voor een aquarium waar een aantal vissen andere vissen terroriseren en elkaar bijtwonden geven?
Ik zou in dit aquarium helemaal geen andere vissen doen. Ik zou ervoor zorgen dat er soorten uitgaan en dat de vissen die overblijven vreedzaam met elkaar kunnen omgaan.
In een aquarium moeten leven waar altijd angst en agressie is, is toch niet zoals je voor dieren zorgt. Dat is mijn mening.
 
Daar heb je volledig gelijk in, maar Ts had in de titel overbevolking gezet, en ik vermoed dat daarop gereageerd is. ( Ook door mij overigens.)
 
Ik zat er misschien ook aan te denken een paradijsvis bij te kopen. zijn die makkelijk?

Macropodus Chinensis​

 
Voor wat ik van paradijsvissen weet, hebben die een stuk lagere temperatuur nodig dan de 'gemiddelde' aquariumvis.
 
Macropodus opercularis (chinensis is een ouderwetse naam) is te vinden in subtropische en tropische gebieden, zie plaatje.

Macropodus_opercularis_Map.jpg

Kan qua temperatuur dus veel hebben. Hoeft echt niet in de koelkast te staan. 🙂

Maar ik ben het met Nathalie eens dat je op dit moment / met dit bestand niet aan deze vis moet beginnen. Het zal de 'problemen' van TS eerder groter maken dan verminderen.
 
Her topic is inmiddels groot @Andre73 . Welke vissen heb je nu? En plaats eens bijvoorbeeld een filmpje, foto's voor een totaalplaatje.
 
Her topic is inmiddels groot @Andre73 . Welke vissen heb je nu? En plaats eens bijvoorbeeld een filmpje, foto's voor een totaalplaatje.
Veel mollys zitten altijd rond het binnenfilterpompje ,dan hangen ze verticaal in de planten . waarschijnlijk vinden ze dit fijn. ik ben gisteren trouwens weer naar de dierenwinkel hier geweest. ze kunnen nog steeds niet aan de gardneri tandkarper komen. waarschijnlijk nooit. maar ze hebben wel rouwtetras zitten maar tot mijn verbazing waren deze niet zwart van kleur.?? de verkoper kwam met een praatje af dat hij het bakje net aan het schoonmaken was en de tetras dan van schrik veranderen van kleur. als hij klaar was dan zouden ze hun kleur weer terug krijgen. dit zou dus volgens hem door stress bij de vissen zijn. en ook omdat ze bij de dierenwinkel zitten. beetje raar verhaal vond ik dat wel want bij petsplace zaten er ook 3 en die waren wel zwart . dit heb ik hem ook gezegd en toen begon hij het verhaal met het ene visje is het andere niet. dit rook echt naar onzin. maar bestaan er rouw tetras met een bleke kleur ipv zwart???
 

Bijlagen

  • IMG_7173[1].MOV
    42.1 MB
Dat vissen verkleuren door stress of hun humeur is niks vreemds aan.
Rouwtetras zijn er ook in albinovorm.
 
Vind het aquarium eerder leeg dan het hele drama verhaal van plagen en overbevolking🤷‍♂️
 
Dat vissen verkleuren door stress of hun humeur is niks vreemds aan.
Rouwtetras zijn er ook in albinovorm.
Ok maar de vorige keer dart ik ze zag was de verkoper niet bezig met schoonmaken en zagen ze er ook al bleek uit. ik vond ze in ieder geval niet mooi
 
Vind het aquarium eerder leeg dan het hele drama verhaal van plagen en overbevolking🤷‍♂️
Dat komt omdat ze allemaal verscholen zitten . ook zitten er vissen in de kastelen. en ik heb 2 rotsen waar ik onderin stukken uit gehaald heb zodat er vissen in kunnen ,en daar zitten de corydorassen in. het midden van het aquarium blijft daardoor vaak leeg inderdaad. daar zitten ook de koperzalmpjes die alles afjagen .alleen als het voedertijd is komen ze allemaal tevoorschijn en dan is er ineens wel veel vis.
 
Ok maar de vorige keer dart ik ze zag was de verkoper niet bezig met schoonmaken en zagen ze er ook al bleek uit. ik vond ze in ieder geval niet mooi
als ze niet mooi vind moet je ze niet kopen. Dat ze andere kleur hebben kan veel oorzaken hebben. Stress , humeur maar ook verlichting kan er een rol in spelen .
 
Dat komt omdat ze allemaal verscholen zitten . ook zitten er vissen in de kastelen. en ik heb 2 rotsen waar ik onderin stukken uit gehaald heb zodat er vissen in kunnen ,en daar zitten de corydorassen in. het midden van het aquarium blijft daardoor vaak leeg inderdaad. daar zitten ook de koperzalmpjes die alles afjagen .alleen als het voedertijd is komen ze allemaal tevoorschijn en dan is er ineens wel veel vis.
Goed verhaal maar zou hier niet slecht van slapen zoals je zei over overbevolking 🤷‍♂️
Beetje teveel drama als je het mij vraagt.
 
Goed verhaal maar zou hier niet slecht van slapen zoals je zei over overbevolking 🤷‍♂️
Beetje teveel drama als je het mij vraagt.
Je hebt nog niet eens een kwart gezien...
 
Je hebt nog niet eens een kwart gezien...
Ik geef uiteraard mijn mening over wat ik gezien heb. Dat is logisch toch ?
Kan toch geen mening geven over dingen die ik niet zie 🤣🤣
 
Ik geef uiteraard mijn mening over wat ik gezien heb. Dat is logisch toch ?
Kan toch geen mening geven over dingen die ik niet zie 🤣🤣
Wel wat voorbarig dan. als ik 1 hoekje van mijn aquarium in beeld breng en jij dan gelijk gaat oordelen dat het niet overbevolkt zou zijn...
 
Wel wat voorbarig dan. als ik 1 hoekje van mijn aquarium in beeld breng en jij dan gelijk gaat oordelen dat het niet overbevolkt zou zijn...
Ja ik kan dat daar wel aan zien. Je ziet toch heel de bak en niet enkel een hoekje .Niks voorbarigs aan lijkt me.
Het lijkt me logisch dat je iets laat zien waar je meningen over wil krijgen ??

Maar laat dan maar zien wat je bedoeld met overbevolking op een volgend filmpje ???
 
Ja ik kan dat daar wel aan zien. Je ziet toch heel de bak en niet enkel een hoekje .Niks voorbarigs aan lijkt me.
Het lijkt me logisch dat je iets laat zien waar je meningen over wil krijgen ??

Maar laat dan maar zien wat je bedoeld met overbevolking op een volgend filmpje ???
Ik heb helemaal geen zin om verder die discussie met jou te gaan houden en filmpjes als bewijs erover te gaan maken om mijn gelijk te moeten gaan halen bij jou. jij hebt je oordeel toch allang klaar en je gaat ook niks voor mij bepalen. we hebben al veel vaker onenigheid met elkaar gehad ,en dat is hier telkens alleen met jou valt mij op. met de anderen heb ik nooit geen problemen hier. hoe zal dat nu komen????
 
Ik heb helemaal geen zin om verder die discussie met jou te gaan houden en filmpjes als bewijs erover te gaan maken om mijn gelijk te moeten gaan halen bij jou. jij hebt je oordeel toch allang klaar en je gaat ook niks voor mij bepalen. we hebben al veel vaker onenigheid met elkaar gehad ,en dat is hier telkens alleen met jou valt mij op. met de anderen heb ik nooit geen problemen hier. hoe zal dat nu komen????
Krijgen we dat weer.
 
Ik zit nu zwaar in de ellende,,,,,


ik heb vannacht zelfs al nachtmerries gehad dat ik overal jonge visjes had. zelfs in de afwas waar water in stond en in de wc pot . ik zag overal en alleen maar jonge visjes zwemmen. dit is niet goed.


als ik dan naar je filmpje kijk en het overdreven vind mag ik dat niet zeggen ??
Ik vind dat je je te druk maakt en reageer op wat jij laat zien.
Overbevolking zie ik niet en dat is mijn mening.
 
Even een poging tot (in de mate van het mogelijke) objectief vaststellen van wel of geen overbevolking:
hoe vaak MOET je je waterwisselen vanwege verhoogde waarden?
hoe vaak moet je je voorfilter schoonmaken wegens dichtslibben?
heb je ziekte uitbraken in je bak?
 
Andre ik vind je ook onnodig lastig met wat jouw overbevolktheid betreft.
Dus het legt niet alleen maar bij een iemand, was je overigens al begonnen met veel minder te voeren aan je vissen?
 
Vind het aquarium eerder leeg dan het hele drama verhaal van plagen en overbevolking🤷‍♂️
Een video kan een vertekend beeld laten zien maar wat ik zie lijkt niet op overbevolking. Misschien is het beter te plaatsen als je aantallen kan noemen en of ze volwassen of halfwas zijn bijvoorbeeld.
 
Veel mollys zitten altijd rond het binnenfilterpompje ,dan hangen ze verticaal in de planten . waarschijnlijk vinden ze dit fijn. ik ben gisteren trouwens weer naar de dierenwinkel hier geweest. ze kunnen nog steeds niet aan de gardneri tandkarper komen. waarschijnlijk nooit. maar ze hebben wel rouwtetras zitten maar tot mijn verbazing waren deze niet zwart van kleur.?? de verkoper kwam met een praatje af dat hij het bakje net aan het schoonmaken was en de tetras dan van schrik veranderen van kleur. als hij klaar was dan zouden ze hun kleur weer terug krijgen. dit zou dus volgens hem door stress bij de vissen zijn. en ook omdat ze bij de dierenwinkel zitten. beetje raar verhaal vond ik dat wel want bij petsplace zaten er ook 3 en die waren wel zwart . dit heb ik hem ook gezegd en toen begon hij het verhaal met het ene visje is het andere niet. dit rook echt naar onzin. maar bestaan er rouw tetras met een bleke kleur ipv zwart???
Waar ik ook benieuwd naar ben is of er in jouw regio geen speciaalzaken zijn op aquarium, aquarium vissen en planten. Van welke regio, omgeving kom je?
 
Laatst bewerkt:
Beste @Andre73 wat ik zo zie op de 1e indruk van het filmpje is dat je best wel veel kunst erin hebt staan in je bak. Ik zou zelf eerder de voorkeur eraan geven om al dat kunst eruit te halen en meer planten met als deco spiderwood te gebruiken. Dus voorgrond en achtergrond planten.

Ik zou ook overwegen om een buitenfilter erbij te nemen. Als ik het zo bekijk heb je niet te veel vissen. Ik zou er geen andere bijzetten. En vooral kijken naar hoe jouw vissen het doen in een dan andere inrichting. Een winkel kan idd een vertekend beeld geven.
 
Beste @Andre73 wat ik zo zie op de 1e indruk van het filmpje is dat je best wel veel kunst erin hebt staan in je bak. Ik zou zelf eerder de voorkeur eraan geven om al dat kunst eruit te halen en meer planten met als deco spiderwood te gebruiken. Dus voorgrond en achtergrond planten.

Ik zou ook overwegen om een buitenfilter erbij te nemen. Als ik het zo bekijk heb je niet te veel vissen. Ik zou er geen andere bijzetten. En vooral kijken naar hoe jouw vissen het doen in een dan andere inrichting. Een winkel kan idd een vertekend beeld geven.
Spiderwood nee dat vind ik totaal niet mooi. hoorde ook van iemand die die takken die overal uitsteken er ook in gedaan had en heel het water steeds daardoor vies werd. de vissen hangen juist graag in en op de bladeren van de kunstplant. daar rusten ze in. de kunstplant heeft stijve bladeren die hun gewicht kan dragen. die ga ik er niet uithalen. ook eten ze hem telkens mooi schoon nu ik veel mollys heb. dus onderhoud heb ik er niet meer aan. de mollys fungeren als stofzuigertjes en zitten heel veel in die kunstplant. veel meer als in de echte planten. hoezo overwegen om een buitenfilter erbij te nemen??? want er zit al van begin af aan een buitenfilter op. zoals ik al eerder aangaf . jullie zien een stukje van mijn aquarium op een filmpje en er word van alles erbij gedacht. dat buitenfiltertje is zeer klein en zit er voornamelijk als zuurstofpompje omdat het luchtbellen blaast. ik heb zeker meer dan 40 vissen waarvan 10 groter zijn dan 6cm en er nog een hoop zullen groeien . maar niemand hoeft iets te geloven van wat ik schrijf dat ze ook in en achter de kastelen zitten en verscholen en in de rotsen . bovendien is het topic is ook gericht op dat vissen groeien en er nog meer vissen kunnen bijkomen.
 
Spiderwood gebruik ik al vanaf 2011 en heb vele stukken gehad en dat is prima hout wat geen problemen geeft behalve wat kleur afgifte maar dat valt erg mee.
 
en anders heb je nog het talawahout. Ook erg mooi hout om in de bak te hebben.
 
Mijn bak zit al aardig vol met decoraties enz. en ik ben niet zo voor hout.
 
Smaken verschillen, en als jij happy bent met je decoraties en je vissen ook, moet je dat niet veranderen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan