Ieder zijn smaak inderdaad. en de vissen vinden het fijn want die zwemmen vrolijk rond.Smaken verschillen, en als jij happy bent met je decoraties en je vissen ook, moet je dat niet veranderen.
En vaak een beetje schimmel in het begin wat overigens niet erg is.Spiderwood gebruik ik al vanaf 2011 en heb vele stukken gehad en dat is prima hout wat geen problemen geeft behalve wat kleur afgifte maar dat valt erg mee.
Zover ik kan zien op de foto's is dit niet te zien en de grote afmetingen zijn hetzelfde tot 4cm. ook is de hele beschrijving hetzelfde en het zijn allen tandkarpers of worden ook wel vaandragers genoemd. het enige verschil wat ik kan zien zijn de kleuren. . ik kan overal bij dierenzaken in de buurt aan kili vissen komen . als elke kili vis van de Aphyosemion jonge visjes eet ben ik eruit en kan ik er eentje in de buurt gaan bestellen . de gardneri zou toch niet mijn eerste keuze zijn kwa kleur. wel weer opmerkelijk dat geen 1 dierenwinkel dit niet weet te vertellen. ook niet dat een fundolopachax voorheem een Aphyosemion is. terwijl ze altijd doen overkomen dat ze er alle verstand van hebben..Zover ik weet is de Gardneri wat forser. Maar inderdaad ook een killi.
Helaas heeft niemand ze hier op voorraad zitten maar enkel de gangbare vissen. ik heb eens gevraagd waarom en dat was omdat het wat moeilijkere soorten zijn voor de winkel om te houden kreeg ik als antwoord. ik geloof graag wat je schrijft dat als je vissen van een foto besteld je andere kan krijgen. daar had ik dus ook al aan zitten denken. maar ik denk dat ik de gok dan beter maar neem om de vis in een winkel in de buurt te bestellen. dan kan ik eerst kijken wat ze gekregen hebben en bevalt het niet neem ik hem niet af.Vissen bestellen vanaf een foto gaat niet altijd goed. Dat heb ik vaak zat meegemaakt.
Zelfs met foto’s die de importeurs zelf op hun site plaatsen en vervolgens toch iets heel anders leveren dan wat op de foto staat 🤷♂️
Beste blijft een zaak zoeken waar ze gewoon op voorraad zitten zodat je kan zien wat je koopt👌🏼
Jij bent de koper tenslotte.Helaas heeft niemand ze hier op voorraad zitten maar enkel de gangbare vissen. ik heb eens gevraagd waarom en dat was omdat het wat moeilijkere soorten zijn voor de winkel om te houden kreeg ik als antwoord. ik geloof graag wat je schrijft dat als je vissen van een foto besteld je andere kan krijgen. daar had ik dus ook al aan zitten denken. maar ik denk dat ik de gok dan beter maar neem om de vis in een winkel in de buurt te bestellen. dan kan ik eerst kijken wat ze gekregen hebben en bevalt het niet neem ik hem niet af.
1 klotezooitje is het.Helaas heeft niemand ze hier op voorraad zitten maar enkel de gangbare vissen. ik heb eens gevraagd waarom en dat was omdat het wat moeilijkere soorten zijn voor de winkel om te houden kreeg ik als antwoord. ik geloof graag wat je schrijft dat als je vissen van een foto besteld je andere kan krijgen. daar had ik dus ook al aan zitten denken. maar ik denk dat ik de gok dan beter maar neem om de vis in een winkel in de buurt te bestellen. dan kan ik eerst kijken wat ze gekregen hebben en bevalt het niet neem ik hem niet af.
Aquael ultramax 1500 buitenfilter ,en dat binnen pompje met enkele sponsfilter waar er normaal 2 onder hangen maar ik zelf ingekort heb omdat het meer voor de zuurstofbellen is komt gewoon van Aliexpress maar draait supergoed. de zuurstof komt door de hele bak omdat de uitstroom nog eens precies in de stroming van de buitenfilter word meegenomen..Dat van je buitenfilter had ik niet gelezen. Dus misschien even opnieuw vermelden merk en type. Opzich vindt ik een buitenfilter gewoon een verrijking.. Meer filtervolume en neemt amper plaats in in de bak.
Wat een gedoeEr zijn ook kleinere rovers die happy kunnen zijn in een kleinere bak. Er van uitgaande dat de bak ook groot genoeg is voor de levendbarenden.
Ja dat is het zeker. ik ben afgelopen vrijdag nog afgezet door de dierenwinkel met een pot bodemtabletten. die verkocht werden als duurdere bodemchips. de bedrijfsleider bleef maar volhouden dat bodemtabletten van naam veranderd waren .ook de prijs op het schap was al omhoog . ik heb de pot wel meegenomen omdat er anders niets was en mijn tabletten op waren maar toch vertrouwde ik het niet en heb dezelfde dag een mail gestuurd naar Forix. vandaag kreeg ik dus dit antwoord terug,1 klotezooitje is het.
Dat wist jij misschien al wel.
Beste ...
Bedankt voor het melden. Het klopt inderdaad dat dit product een etiket van bodemtabletten hoort te bevatten, en niet een etiket van bodemchips.
Zou je willen aangeven bij welke dierenspeciaalzaak je dit product hebt gekocht? Dan nemen wij contact op om dit zo snel mogelijk op te lossen.
Alvast bedankt en excuses voor het ongemak!
Met vriendelijke groet,
Joey
info@forix.nl
Mooie vissen. die zien er ook lekker onvriendelijk uitKoeiemestkorrelsBekijk bijlage 379600
BijgevoegdBekijk bijlage 379602mja. Het komt neer op het zelfde.
Zou ik ook gauw klaar mee zijnDat je nog bij die winkel komt… is toch niet de eerste keer dat ze je verkeerd informeren/bedonderen?
Je hebt meerdere bakken? en veel planten in de bak zo te zien.Het zijn rovers ja en in in hun onsierlijkheid sterven ze garnalen uit.
Dat is geen probleem hier want ik heb er nog zat van over Bekijk bijlage 379603 uit dit lidoding.
Nou kunnen de Tetra s dus aan het werk Andre.
Ja zeker hopelijk wel als er weer nieuwe visjes worden geboren.Elke vis in een stressvolle situatie (bak in winkel) wordt bleek..
Dat moet je wel ergens snappen, nietwaar??Ja zeker hopelijk wel als er weer nieuwe visjes worden geboren.
ik zie veel vissen zitten in de dierenwinkels en die worden niet bleek. net alleen de rouw tetras dan. ik vermoed dat het in dit geval eerder te maken heeft met de kweek of leeftijden van de vissen. ik snap de verkopers wel dat ze zeggen heeft met stress te maken en dit komt thuis wel goed dan veranderen ze van kleur want ze willen ze ook verkopen, maar om dan te gaan zeggen kom je morgen terug zijn ze weer gewoon zwart is natuurlijk grote onzin bleek wel. na 2 weken waren ze nog nog net zo bleek.
die ik vanmiddag gekocht heb zijn door de man van petsplace opgejaagd met een netje en gevangen tijdens lang transport in de fietstas waarbij ik over hobbels en klinkers reed en de zak was omgevallen etc en bij het uitpakken en inzetten in het aquarium mooi zwart waren gebleven . nu zwemmen ze nog in dezelfde kleur rond als ik ze kocht . mooi donker van kleur. toch opmerkelijk dat zo'n visje daar totaal geen stress van ervaart?? en bij een dierenwinkel waar ze meer als een maand rustig zitten blijven ze dan heel de tijd wel stressen???
Ja stressen is een kunst.Ja zeker hopelijk wel als er weer nieuwe visjes worden geboren.
ik zie veel vissen zitten in de dierenwinkels en die worden niet bleek. net alleen de rouw tetras dan. ik vermoed dat het in dit geval eerder te maken heeft met de kweek of leeftijden van de vissen. verkopen, maar om dan te gaan zeggen kom je morgen terug zijn ze weer gewoon zwart is natuurlijk grote onzin bleek wel. na 2 weken waren ze nog nog net zo bleek.
die ik vanmiddag gekocht heb zijn door de man van petsplace opgejaagd met een netje en gevangen tijdens lang transport in de fietstas waarbij ik over hobbels en klinkers reed blijven ze dan heel de tijd wel stressen???
Beste Andre73. Ik mis in jouw reactie de achtergrond van het verhaal van de vissen in winkels.Ja zeker hopelijk wel als er weer nieuwe visjes worden geboren.
ik zie veel vissen zitten in de dierenwinkels en die worden niet bleek. net alleen de rouw tetras dan. ik vermoed dat het in dit geval eerder te maken heeft met de kweek of leeftijden van de vissen. ik snap de verkopers wel dat ze zeggen heeft met stress te maken en dit komt thuis wel goed dan veranderen ze van kleur want ze willen ze ook verkopen, maar om dan te gaan zeggen kom je morgen terug zijn ze weer gewoon zwart is natuurlijk grote onzin bleek wel. na 2 weken waren ze nog nog net zo bleek.
die ik vanmiddag gekocht heb zijn door de man van petsplace opgejaagd met een netje en gevangen tijdens lang transport in de fietstas waarbij ik over hobbels en klinkers reed en de zak was omgevallen etc en bij het uitpakken en inzetten in het aquarium mooi zwart waren gebleven . nu zwemmen ze nog in dezelfde kleur rond als ik ze kocht . mooi donker van kleur. toch opmerkelijk dat zo'n visje daar totaal geen stress van ervaart?? en bij een dierenwinkel waar ze meer als een maand rustig zitten blijven ze dan heel de tijd wel stressen???
En zelfs dat valt te betwijfelen.Als verkoper zulke dingen niet weet heeft die vast meer verstand van hondenvoer.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.