Wat is er nieuw

Overbevolking visbestand ,word een plaag.

Ja dat kan kloppen maar ik bedoel dat uit witte muggelarven geen gespuis komt wat een gevaar is voor de vissen. Met rood of zwart is dat anders volgens mij.
Een mug uit rood kan je steken. Uit wit niet wat ik begrepen heb.
Maar hou allemaal vooral ramen en deuren gesloten want een mug (goed of slecht) vliegt zo naar binnen 🤪

Maar hou allemaal vooral ramen en deuren gesloten want een mug (goed of slecht) vliegt zo naar binnen 🤪
Ik doelde meer op de larven die eruit komen. Zover ik mij herinner richt de ene soort wel schade aan in de bak en de ander niet. Zelf mep ik alles wat vliegt dood.

Ik doelde meer op de larven die eruit komen. Zover ik mij herinner richt de ene soort wel schade aan in de bak en de ander niet. Zelf mep ik alles wat vliegt dood.
Over wat voor schade heb je het dan? Als je teveel vlokvoer of pellets geeft gaat dat ook schade aanrichten op den duur.

Heb zelf brave vissen die alles opeten.

Over wat voor schade heb je het dan? Als je teveel vlokvoer of pellets geeft gaat dat ook schade aanrichten op den duur.

Heb zelf brave vissen die alles opeten.
Is het niet zo dat ze net als de larve van een waterjuffer schade aan vissen kunnen aanrichten of ben ik dan in de war.

Is het niet zo dat ze net als de larve van een waterjuffer schade aan vissen kunnen aanrichten of ben ik dan in de war.
Ik heb werkelijk geen idee. Ik heb dat in elk geval nooit geweten. Zou dan ook niet goed snappen waarom dat dan zo lang al verkocht word als vissen voer.
Ik weet het nog van vroeger dat het uit zo’n vochtige krant kwam. Tubifex altijd onder stromend water maar dat is allemaal niet meer tegenwoordig.

nee hoor, muggenlarven eten plantaardig afval.

nee hoor, muggenlarven eten plantaardig afval.
Volgens Google ook dierlijk.

Wat eten muggen larven?

Muggenlarven. Muggenlarven ontwikkelen zich goed in stilstaand, vervuild water. In dergelijk vocht vinden ze genoeg dierlijke en plantaardige materialen om te kunnen eten. Denk bijvoorbeeld aan algen of aan microben.

Ik heb nu een zakje tubifex en zo'n mandje erbij gekocht waar ze in moeten als voerautomaat. is dat te doen?

Ik heb nu een zakje tubifex en zo'n mandje erbij gekocht waar ze in moeten als voerautomaat. is dat te doen?
Ja daar trekken de visjes het zo uit.
Deze denk ik ?

IMG_4116.jpeg

Ja daar trekken de visjes het zo uit.
Deze denk ik ?

Bekijk bijlage 380016
Ja klopt deze heb ik nu erbij gekocht . ik wil hem morgen eens proberen. alleen zit alle wormen in het zakje op een bolletje in elkaar . hoe haal ik de helft daarvan uit elkaar terwijl het koel blijft?? of gaat dat niet?? en is het dan verstandig om de hele bol met wormen in 1 keer het mandje te doen..

Ja klopt deze heb ik nu erbij gekocht . ik wil hem morgen eens proberen. alleen zit alle wormen in het zakje op een bolletje in elkaar . hoe haal ik de helft daarvan uit elkaar terwijl het koel blijft?? of gaat dat niet?? en is het dan verstandig om de hele bol met wormen in 1 keer het mandje te doen..
Als je het wil verdelen over 2 dagen pak je gewoon wat met je vingers uit het zakje en stop je het in het voedermandje.
De rest in een bakje of iets dergelijks. Maar misschien kunnen ze het hele zakje ook wel in 1 keer op dus dat moet je even bekijken.

Kaap lopez is juist een wat lastiger killivis. Aphyosemion gardneri is een hele makkelijke.
Bovenin hangen is geen goed teken.
Flinke waterverversen is aan te raden.

M´v´g´ John.
Kun je misschien ook uitleggen Waarom??? ik lees namelijk geen verschil tussen beiden. behalve dat de gardneri een wat hogere temperatuur behoeft dan de cap lopez.

hij hangt vaak bovenin . vooral als het licht aan is en overdag meestal op de bodem te vinden. en ik heb hem nu ook voor het eerst wat vlokvoer zien eten.

Als je het wil verdelen over 2 dagen pak je gewoon wat met je vingers uit het zakje en stop je het in het voedermandje.
De rest in een bakje of iets dergelijks. Maar misschien kunnen ze het hele zakje ook wel in 1 keer op dus dat moet je even bekijken.
Ja denk wel dat ze met z'n allen het zakje in 1 keer op kunnen maar dacht het meer te geven voor de cap lopez. de zakjes 2,50 euro zijn op zich niet duur maar voor 1 keer geven wel vind ik als je dit elke dag zou moeten geven.

Ja denk wel dat ze met z'n allen het zakje in 1 keer op kunnen maar dacht het meer te geven voor de cap lopez. de zakjes 2,50 euro zijn op zich niet duur maar voor 1 keer geven wel vind ik als je dit elke dag zou moeten geven.
Of je het nou in 1 x geeft of in 2 x dat blijft het zelfde 🤷‍♂️
Je hoeft het niet elke dag te geven je moet het gewoon zien als extraatje en afwisseling.

Gek. Ik heb de Garderi gehad. Die waren helemaal nergens bang voor en aten alles. Als ik een watermonster ging nemen waren ze al zo nieuwsgierig dat ik moest uitkijken dat ik er niet een in het bekertje meenam.
Ze waren zelfs zulke schrokoppen dat ik twee keer heb meegemaakt dat ze zich in een paar seconden letterlijk doodvraten aan de gedroogde muggenlarven. Het arme beest ging als een stofzuiger tekeer en zakte daarna zieltogend naar de bodem. Blijkbaar gan die dingen dan in de maag zwellen oid. Na de tweede keer wist is zeker dat het geen toeval was, en heb ik het spul weg gegooid.

Gek. Ik heb de Garderi gehad. Die waren helemaal nergens bang voor en aten alles. Als ik een watermonster ging nemen waren ze al zo nieuwsgierig dat ik moest uitkijken dat ik er niet een in het bekertje meenam.
Ze waren zelfs zulke schrokoppen dat ik twee keer heb meegemaakt dat ze zich in een paar seconden letterlijk doodvraten aan de gedroogde muggenlarven. Het arme beest ging als een stofzuiger tekeer en zakte daarna zieltogend naar de bodem. Blijkbaar gan die dingen dan in de maag zwellen oid. Na de tweede keer wist is zeker dat het geen toeval was, en heb ik het spul weg gegooid.
De ene is de andere zeker niet. ik heb een black molly die in mijn hand komt zitten en niet meer weg wil. de rest doet dat niet.

Ik betaal bij de lfs voor levendvoer in die zakjes nu 1,85. Maar zoals ik al zei kan het in een bakje en dan gebruik je de rest de dagen erna.
Ja maar hier waar ik woon is maar 1 dierenwinkel en petsplace. maar de enige dierenwinkel heeft de hoogste prijzen. petsplace is goedkoper in ales maar moet vaak besteld worden. voor een zakje levend voer betaal ik 2 euro bij petsplace en bij de dierenwinkel 2,50 euro , alleen hun hebben het op voorraad en petsplace niet. bij petsplace moeten ze het per 5 stuks bestellen maar dan heb je dus allemaal dezelfde. bij de dierenwinkel kan je 4 verschillende op voorraad kopen.

die cap lopez heb ik ook 9,79 voor betaald terwijl ik ze op internet voor 5,90 euro zag staan.

Prijzen wisselen overal daar doe je niks aan.
Wel kan je eens wat zakjes bestellen op internet als je bijvoorbeeld ook iets anders nodig hebt.

Rode muggenlarven worden dansmuggen en die steken (of beter gezegd: bijten) niet (heb er ooit eens tientallen tot honderden in de woonkamer gehad). Zwarte muggenlarven worden muggen die wel bijten en dat is nou ook de reden dat je geen levende zwarte muggenlarven kunt kopen.

Rode muggenlarven worden dansmuggen en die steken (of beter gezegd: bijten) niet (heb er ooit eens tientallen tot honderden in de woonkamer gehad). Zwarte muggenlarven worden muggen die wel bijten en dat is nou ook de reden dat je geen levende zwarte muggenlarven kunt kopen.
Ah toch bijna goed ik wist dat er wat mee was maar de kleur is dus anders ☺️
En de witte variant zelfde als rode ?

Kaap lopez is juist een wat lastiger killivis. Aphyosemion gardneri is een hele makkelijke.

M´v´g´ John.
Kun je misschien ook uitleggen Waarom??? ik lees namelijk geen verschil tussen beiden. behalve dat de gardneri een wat hogere temperatuur behoeft dan de cap lopez.

hij hangt vaak bovenin . vooral als het licht aan is en overdag meestal op de bodem te vinden. en ik heb hem nu ook voor het eerst wat vlokvoer zien eten.
De gardneri is veel taaier en wat groter dan de Kaap. Kaap is gevoeliger voor de waterwaardes en verzorging, blijft kleiner is dus een mindere vis jager dan gardneri.

M.v.g John.

M´v´g´ John.
De gardneri is veel taaier en wat groter dan de Kaap. Kaap is gevoeliger voor de waterwaardes en verzorging, blijft kleiner is dus een mindere vis jager dan gardneri.

M.v.g John.
Dast lees ik helemaal in de beschrijvingen nergens terug? kaap en gardneri worden beiden 6cm las ik.

Vanavond voor het eerst de cup feeder opgehangen met levend voer erin. ze hadden het eerst een lange tijd niet eens door. na 2 uur heb ik dan maar wat opgetrokken in een spuitje en het zo gegeven. en ja ze vonden het lekker. ook de kaap heeft er iets van op maar hij blijft een wat schuwe vis tussen al het molly geweld. en alleen de mollys hingen daarna rond het mandje en begonnen zelfs te vechten met elkaar . toen het leeg was gingen ze gewoon nog door dus heb het mandje toen maar weggehaald want zo krijg je wel agressie onder de vissen. ook toen ik het via een spuitje in de bak spoot pakten de ene het van de andere af. dit beeld zie ik alleen maar met levend voer.

M´v´g´ John.

M.v.g John.
Dast lees ik helemaal in de beschrijvingen nergens terug? kaap en gardneri worden beiden 6cm las ik.
Prima wat jij wil👍

Groetjes John.

Ik zat mij te vervelen en heb dus dit hele topic door zitten lezen 🤣 en vraag mij nu af wat je dan nu op dit moment aan vissen in je bak hebt zitten? En of er inmiddels al wat meer rust in de bak is, en of er al kleine baby visjes worden opgegeten of niet? Zoveel vragen hahaha.. wat mij wel opvalt is de aantallen die je opnoemt van vissen. Ik lees 3 Black molly, 5 koperzalmen, 5 rouw tetra's, dan weer 1 killivis.. en dan ben ik nog van alles vergeten maar volgens mij zijn bijv koperzalmen en tetra's, scholenvissen. Die moet je houden in een zo'n groot mogelijke school, maar minimaal 10 stuks. Zou het niet kunnen dat er zoveel onrust in je bak is omdat alle vissen net met te weinig soortgenoten zijn en ze zich daardoor allemaal onveilig voelen?

M´v´g´ John.

M.v.g John.
Prima wat jij wil👍

Groetjes John.
Hoezo wat ik wil??? dat staat er toch en is niet door mij geschreven.

Aphyosemion Gardneri / Killi visje​

https://www.gdaquarium.nl/a-28212699/tropische-vissen-database/aphyosemion-gardneri-tandkarper/
Artikel 42 van 857
https://www.gdaquarium.nl/a-28341747/tropische-vissen-database/aphyosemion-marmoratum-tandkarper/

Aphyosemion Gardneri / Killi visje
  • Aphyosemion Gardneri / Killi visje
Overzicht
Herkomst: Gabon
max.grootte: 6 cm Het mannetje blijft iets kleiner

Aphyosemion australe – Kaap Lopez​

Grootte ca. 6 cm.

Hoezo wat ik wil??? dat staat er toch en is niet door mij geschreven.

Aphyosemion Gardneri / Killi visje​

https://www.gdaquarium.nl/a-28212699/tropische-vissen-database/aphyosemion-gardneri-tandkarper/
Artikel 42 van 857
https://www.gdaquarium.nl/a-28341747/tropische-vissen-database/aphyosemion-marmoratum-tandkarper/

Aphyosemion Gardneri / Killi visje
Overzicht
Herkomst: Gabon
max.grootte: 6 cm Het mannetje blijft iets kleiner

Aphyosemion australe – Kaap Lopez​

Grootte ca. 6 cm.

Dit soort beschrijvingen veranderen nog wel eens.
Tegenwoordig met de huidige dna technieken zie je ook dat veel een andere naam krijgt en soms zelfs tot een hele andere familie behoort.

Veel mensen hier reageren ook uit ervaring omdat ze deze vissen zelf gehad hebben. Dat is toch de beste info vind ik altijd zelf.

wat mij wel opvalt is de aantallen die je opnoemt van vissen. Ik lees 3 Black molly, 5 koperzalmen, 5 rouw tetra's, dan weer 1 killivis.. en dan ben ik nog van alles vergeten maar volgens mij zijn bijv koperzalmen en tetra's, scholenvissen. Die moet je houden in een zo'n groot mogelijke school, maar minimaal 10 stuks.
Heb je ook gelijk in en zou mijn voorkeur ook hebben maar goed de term “gezelschapsaquarium” heeft voor iedereen een andere betekenis.
Bij de één zal dat misschien beter gaan en bij de ander iets minder.

Een aquarium vullen met vis is niet zo moeilijk het vreedzaam laten samen leven is dat vaak wel.
Maar ook daar zijn zoveel meningen / ideeën over en dan is het maar net wat je van een aquarium verwacht.

Voor de meeste zal het toch een soort van vreedzaam schouwspel zijn wat iets van rust hoort uit te stralen.

Dat er foute keuzes gemaakt worden of dat er bepaalde vissen gekocht worden wat niet handig is zal iedereen meegemaakt hebben.
En daar leer je uiteindelijk alleen maar van.

Dit soort beschrijvingen veranderen nog wel eens.
Tegenwoordig met de huidige dna technieken zie je ook dat veel een andere naam krijgt en soms zelfs tot een hele andere familie behoort.

Veel mensen hier reageren ook uit ervaring omdat ze deze vissen zelf gehad hebben. Dat is toch de beste info vind ik altijd zelf.
De ene vis van hetzelfde soort is ook de andere niet weet ik weer uit ervaring. dat de gardneri meer een visjager zou zijn dan de australe valt dan bij mij nog te bezien. in ieder geval is hij nu al zeker 4cm en zal waarschijnlijk nog groeien. ik heb trouwens ook meerdere mensen gesproken met enkele koperzalmen in hun aquarium bij andere vissen. en het gedrag wat ik vernoem bij mijn koperzalmen betreft het opjagen van andere vissen herkennen ze niet. mijn black molly man is nog steeds agressief en niet iedere black molly man is dat ook.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan