Verschil vloeibare plantenvoeding


Voor dat geld loop je ook weinig risico en ik denk dat deze best wel betrouwbaar zijn.
 
Als ik alles goed heb bereken,
Heb ik bij aquarium bemesting voor 25 euro, en bij http://aquarium-fertilizer.eu voor 18 euro incl verzenden en weegschaal...
dus dan heb ik voor €43,- genoeg bemesting om 3.5 jaar te kunnen toevoegen.....
 
Je kan toch ook alles bij een bestellen want het is handiger om alles te kopen waar je ook de weegschaal koopt toch?
 
Je kan toch ook alles bij een bestellen want het is handiger om alles te kopen waar je ook de weegschaal koopt toch?

aquariumbemesting heeft de micromix niet....
 
Ik bedoelde eigenlijk ook dat alles bij de verkoper van Micromix kopen voordeliger is want dat scheelt porto.
 
Ik zou gewoon daar de losse poeders kopen en de hoeveelheden aanhouden die ik eerder noemde. De taal is daar soms erg lastig inderdaad maar kaliumnitraat is daar gelijk aan die van aquariumbemesting denk ik en dat is bij de kaliumfosfaat hetzelfde vermoed ik. Je kan dan gewoon de al eerder genoemde hoeveelheden aanhouden. Ik heb het een keer bij Aquaflora besteld en hou ook de eerder genoemde hoeveelheden aan.
 
Als ik t daar bereken zou t niet echt goedkoop worden... 120ml zou ik per keer moeten toevoegen en de kosten aan poeder zou 60euro zijn...
Dat ben ik kwijt voor 9 maanden op m’n 1000L aquarium..
Weet je zeker dat je hem had ingesteld op poeders zelf mengen?
 
Ik zou gewoon daar de losse poeders kopen en de hoeveelheden aanhouden die ik eerder noemde. De taal is daar soms erg lastig inderdaad maar kaliumnitraat is daar gelijk aan die van aquariumbemesting denk ik en dat is bij de kaliumfosfaat hetzelfde vermoed ik. Je kan dan gewoon de al eerder genoemde hoeveelheden aanhouden. Ik heb het een keer bij Aquaflora besteld en hou ook de eerder genoemde hoeveelheden aan.


Celkem
16,28 EUR​
itemspricequantitypackagespackingVATtotalon stock
potassium nitrate pure - KNO3
0.00320​
1000g​
1​
0.12EUR
0,58​
3,32 EUR​
temp. unavailable
Potassium phosphate monobasic p.a. - KH2PO4
0.01600​
100g​
1​
0.16EUR
0,31​
1,76 EUR​
yes
digitaln scale 500gx0,1
6.40000​
1​
1​
0EUR
1,11​
6,40 EUR​
yes
MicroMix plus
0.05200​
90g​
1​
0.12EUR
0,83​
4,80 EUR​
yes



dan zou mijn bestelling er zo uit komen te zien



De nitraat KNO3 1000 gram (dus daar zou ik dan 12x 500ml mee kunnen maken) 83gr per 500ml.
De fosfaat KH2PO4 100 gram (dus daar zou ik 12x 500ml mee kunnen maken) 8gr per 500ml.

en met 90 gram van de micromix zou ik zou ik 9 x 500ml moeten kunnen maken 10gr per 500ml.

De macro's dan 40ml per week toevoegen
De Micro's dan (volgens hun website) 30ml per week toevoegen

Dan kan ik zowel met de Macro's & de Micro's 150 weken vooruit....

(als t goed is moet dit een complete en juiste berekening zijn voor mijn 200L aquarium)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Van de macro moet je zoals ik berekende 20 ml per 100 liter toevoegen als je 83 en 8 gram oplost om te verhogen met 20/2.
 
Dus van de macro's moet ik 40ml toevoegen, en van de micro's 30ml... als ik t goed begrijp
 
Ja dat snap ik hoor maar het is vrij simpel want van chemie en scheikunde heb ik ook geen verstand maar de EI is eigenlijk voor elke leek goed te doen. Ook met de poeders.
 
ik heb mijn berekening hier iets boven aangepast, zoals ik t nu heb moet hij kloppen als t goed is......
 
jammer genoeg is de nitraat niet verkrijgbaar haha;)
 
Dus van de macro's moet ik 40ml toevoegen, en van de micro's 30ml... als ik t goed begrijp
Hoeveel je daadwerkelijk moet toevoegen zal de tijd uitwijzen. Zo ben ik, bij het gebruik van de producten van aquariumbemesting, voor eerst uitgegaan van de doseringsadvies van de leverancier. Later kan je door goed naar je planten te kijken plus eventuele metingen zo nodig bijsturen.
 
Hoeveel je daadwerkelijk moet toevoegen zal de tijd uitwijzen. Zo ben ik, bij het gebruik van de producten van aquariumbemesting, voor eerst uitgegaan van de doseringsadvies van de leverancier. Later kan je door goed naar je planten te kijken plus eventuele metingen zo nodig bijsturen.
ik bedoelde t ook als om mee te beginnen....
 
Dus van de macro's moet ik 40ml toevoegen, en van de micro's 30ml... als ik t goed begrijp
Ja dat is prima om te beginnen, met 40 ml macro's dien je dan wel iedere week 50% te verversen anders lopen de waardes te hoog op.

En de 30 ml micro's is volgens advies van de producent, dus oké
 
Ja dat is prima om te beginnen, met 40 ml macro's dien je dan wel iedere week 50% te verversen anders lopen de waardes te hoog op.

En de 30 ml micro's is volgens advies van de producent, dus oké
50% verversen doe ik zowieso iedere week haha, dus dat gaat goedkomen!
 
wel een aardig bedrag, moet 14,40 betalen voor het verzenden van de spullen.....
 
Mijn vermoeden wordt sterker en sterker... Je hebt aandelen bij Micromix!
;););)

Haha nee hoor maar de bakken (prachtige zoals we weten) van Cornelius draaien er ook op.

wel een aardig bedrag, moet 14,40 betalen voor het verzenden van de spullen.....

Dan heb je denk ik een aardig gewicht want ik moest voor 200 gram Micromix incl porto tegen de 15 euro betalen.
 
Haha nee hoor maar de bakken (prachtige zoals we weten) van Cornelius draaien er ook op.



Dan heb je denk ik een aardig gewicht want ik moest voor 200 gram Micromix incl porto tegen de 15 euro betalen.
Ik heb besteld wat ik in mijn berichtje had staan...
 
Haha nee hoor maar de bakken (prachtige zoals we weten) van Cornelius draaien er ook op.



Dan heb je denk ik een aardig gewicht want ik moest voor 200 gram Micromix incl porto tegen de 15 euro betalen.
Heb jij t ook via een bankoverboeking moeten doen?
 
Heb je t geld onder vermelding van je bestelnummer naar dat iban nummer wat bij contact staat over gemaakt?
 
Ik zeg er alvast bij dat ik zo n 3 weken moest wachten op de spullen en ik heb begrepen dat het vaak niet binnen enkele dagen binnen is. Daarom heb ik ook gelijk een voorraadje besteld.
 

Terug
Bovenaan