Verschil vloeibare plantenvoeding


Die 4 ml op 100 liter is per week hoor Ben, anders zou ik 56 ml per week moeten geven, dat lijkt me wel een beetje gortig.
Daar zat ik dus helemaal fout! Maar toch even: Ik zou dan op 150 liter netto zo'n 6 ml. kunnen geven. Ik doseer per week 21 ml.!
Je hebt dus gelijk hoor maar dit is een advies "begin" dosering per week zoals ook aangegeven in de gebruiksaanwijzing. Men stelt dat je de gegeven milliliters langzaam op kan voeren aan de hand van de planten vraag. . In de praktijk lijkt me dat je altijd hoger uitkomt.
 
Ik voeg het niet extra toe en het zal zoals ik dacht Patrick al zei ook afhangen van de belichting. Bij wat minder licht zal de vraag minder zijn.
 
De toegevoegde Kalium aan de Tenso voegt ook weinig toe, hooguit 2 ppm bij dubbele advies dosering.
Als je het perse wilt bestel je een zakje mee, kwaad kan het niet kost je alleen 3 euro extra :D
 
De toegevoegde Kalium aan de Tenso voegt ook weinig toe, hooguit 2 ppm bij dubbele advies dosering.
Als je het perse wilt bestel je een zakje mee, kwaad kan het niet kost je alleen 3 euro extra :D
Dan laat ik die gewoon lekker ff zitten haha
 
Ik heb net 2 bossen waterpest erbij gedaan hopelijk kunnen ze de strijd aan met mijn algen... of is dit een rare gedachte?
 
IMG_20190713_193545.jpg

Zo staat hij er nu bij...
 
Dan hoop ik dat ze flink zullen groeien en mijn steeds iets toenemende algen in toom.weten te houden...
Het is een snelgroeier, en zal zorgen dat je plantmassa word vergroot alsmede staan ze bekend dat ze silicaten opnemen welke een voeding is voor diverse algen.
 
Het is een snelgroeier, en zal zorgen dat je plantmassa word vergroot alsmede staan ze bekend dat ze silicaten opnemen welke een voeding is voor diverse algen.
Nou eens zien hoe goed ze t gaan doen bij me...
Ik heb ze ook rechtsachter in de hoek geplaatst... daar is wel een stuk minder licht hebben ze veel licht nodig of valt t mee...?
Zal de rest on topic houden na deze vraag...
 
Normaal groeit dat spul als de pest, bij mij in bak groeide het voor geen meter, weet je zeker dat je de aquarium variant hebt?
 
Nou eens zien hoe goed ze t gaan doen bij me...
Ik heb ze ook rechtsachter in de hoek geplaatst... daar is wel een stuk minder licht hebben ze veel licht nodig of valt t mee...?
Zal de rest on topic houden na deze vraag...
Je kan ze ook laten drijven.
 
Ik heb ze drijven in een nano met 3W aan led en daar doet het het ook nog goed hoor. De groei is dan niet enorm maar wel gestaag.
 
weet iemand wat er in de volgende voeding zit?
Dit zijn ook gewoon Micro's, alleen bevat het wat minder elementen (of in mindere mate) dan de meeste andere plantenvoedingen.
 
Laatst bewerkt:
Dit zijn ook gewoon Micro's, alleen bevat het wat minder elementen (of in mindere mate) dan de meeste andere plantenvoedingen.
Het is eigenlijk een soort profito, die je zelf mengt?
 
Slecht is het niet hoor, maar daar hebben ze geen fosfaat en nitraat, dus moet je dat weer ergens anders gaan bestellen.
 
Slecht is het niet hoor, maar daar hebben ze geen fosfaat en nitraat, dus moet je dat weer ergens anders gaan bestellen.
ja dat was misschien niet heel handig, ik denk dat ik eerst dit toe ga voegen, en dan bij de volgende bestelling ook de macro's mee bestel....
 
Op zich is plantenpracht ook voldoende als je de goede dosering toevoegt. Ik ken oude leden die hier jaren een mooie bak mee hadden.
 
macro's mee bestel....
Dat hebben ze daar niet meer, dus dat zal je ergens anders vandaan moeten halen.
Ik snap jouw gedacht wel (denk ik) je ziet staan Plantenpracht! dat moet ik hebben om de slechte groei en algen te lijf te gaan, maar zo werkt het helaas niet, het complete plaatje moet in orde zijn.
 
Op zich is plantenpracht ook voldoende als je de goede dosering toevoegt. Ik ken oude leden die hier jaren een mooie bak mee hadden.
Dat hebben ze daar niet meer, dus dat zal je ergens anders vandaan moeten halen.
Ik snap jouw gedacht wel (denk ik) je ziet staan Plantenpracht! dat moet ik hebben om de slechte groei en algen te lijf te gaan, maar zo werkt het helaas niet, het complete plaatje moet in orde zijn.

Met alleen plantenpracht is dat dan voldoende?
 
wat is een goede start om mee te beginnen qua bemesting....
 
lees dit topic even terug, daar staat al genoeg over hoe en wat ;)
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan