D
Deleted member 28361
Guest
Ja michelle wij hebben nog steeds oranda vissen op dit moment geen kweek dat staat in de planning voor februari
K1? Herdershond? Ja sperma laten invriezen is wel een tikje ultimate hobby voering maar dat komt wel goed uit met je vissen keus. Voor het houden van sluiers moet je toch ook een kronkeltje in je hersens hebbenTja, het zijn inderdaad geen goedkope vissen, maar goed, daar kies je dan ook voor...de rood witte vis zwemt nu (ogenschijnlijk) even dartel en vrolijk rond als de donkere 'dino'vis. Ze hebben ongeveer dezelfde maat, enkel de aankooprijs en genen zijn verschillend. Maar als je een vis wil die verder uitgeselecteerd is, verder is uitgegroeid, dan is het normaal dat deze meer kost dan een vis die naar hier komt, met lagere transportkosten, lagere quarantainekosten(minder tijd, meer in een bak, enzovoort).
Ik liet indertijd sperma overvliegen voor een KI, uit Zuid-Afrika...had in Universiteit van Utrecht sperma opgeslagen zitten van m'n eigen reu en nog een reu uit UK...reed vóór dekkingen altijd minstens een keer of 4 over en weer naar een dierenartsenpraktijk diep in Nederland voor de progesterontesten-soms 2 dagen na mekaar. Ik wil maar zeggen, ik heb de neiging om al eens (te) ver te gaan in m'n hobbies. 😉 🙂
En ja, dat water uitwisselen is wel een goed idee, zodat ze mondjesmaat kunnen wennen. De donkere heeft hier 17 dagen in quarantaine gezeten alvorens ie bij de andere ging, denk dat ik een volgende een week of 3 ga apart houden. Eerst de boel hier nog wat laten betijen.
Haha, herdershond...neen Kunstmatige Inseminatie doelde ik op...99% van de dekkingen gebeuren toch op die manier, althans bij het ras wat wij hadden.K1? Herdershond? Ja sperma laten invriezen is wel een tikje ultimate hobby voering maar dat komt wel goed uit met je vissen keus. Voor het houden van sluiers moet je toch ook een kronkeltje in je hersens hebben
ik las het als K oneHaha, herdershond...neen Kunstmatige Inseminatie doelde ik op...99% van de dekkingen gebeuren toch op die manier, althans bij het ras wat wij hadden.
En ja, zo'n kronkeltje zal wel helpen denk ik. 🙂
Bij sluiers ook hoor.Dat wist ik niet. Maar met Koikarpers zijn dan ook enorme bedragen gemoeid, dus ik kan me er wel iets bij voorstellen. Bij paarden weet ik, dat ze de kostbare dekhengst niet " live" laten dekken, maar een
" probeerhengstje" bij de merrie brengen om te zien of ze al bevrucht is. Ze "slaat af" als dat het geval is, en dat doet ze meestal door met een of twee benen tegelijk naar achteren te trappen, en daar willen ze hun dekhengst natuurlijk niet aan wagen...
Tja...honden doen het anders...maar niet minder doeltreffend...Ze "slaat af" als dat het geval is, en dat doet ze meestal door met een of twee benen tegelijk naar achteren te trappen, en daar willen ze hun dekhengst natuurlijk niet aan wagen...
Engelse bullen...een beetje de oranda's/ranchu's onder de honden...je moet je smaak getrouw blijven vind ik. 😉Het ras?
Eitjes van een appelslak.Oh ja, nog een raadseltje...wat is dit?
Bekijk bijlage 313464
Bekijk bijlage 313465
Zijn dat kleine slakjes ofzo? Hing aan de onderkant van de afdekplaten die boven het aquarium liggen.
Wow, mooie bak zeg! Daar kunnen ze wel mee vooruit!De twee neefjes zijn net terug de deur uit, de bak staat op z'n plaats, nog steeds niks van water erin hoor. Heb eerst de achterwand nog drie lagen krijtverf gegeven, in een soort van donkergrijs. Tussen elke laag zit een droogtijd van 5 à 6 uur. Aquarium stond al die tijd op m'n eettafel in de woonkamer, beetje behelpen en niet bevorderlijk voor de gezelligheid, eten met zicht op twee meter bak op 5 cm van je bord, maar goed...het is voor de goede zaak.
Had er ook nog een lichte glitterflake door de eerste laag verf gemengd, maar die is niet zichtbaar. Een flake komt steeds bovenop de verf te liggen, echter, als je een achterwand verft, kijk je natuurlijk op de 'onderkant' van de verflaag, omdat je door het glas kijkt. Beetje dom geredeneerd van mezelf, maar ok, de intentie was er dan toch maar. 😊
Had gemerkt dat bij de eheim 2080 groene aanzuigbuizen waren en omdat ik de aanzuigbuizen van beide filters ga groeperen (en die van de 2180 zwart zijn)...toch maar nieuwe besteld. Hopelijk komen ze snel binnen. Ook de verlichting is niet zomaar over te zetten, de langste ledbalken passen niet onder de kap, dus zal er een middensteun moeten gefabriceerd worden met uitsparingen voor de verlichting. De standaard uisparingen voor de slangen en kabels zijn ook aangepast, heb met de decoupeerzaag openingen gemaakt waar de volledige slangadapter van de filters doorheen kan-als er dan poblemen zijn met een lek in de kast aan die adapters, kan ik snel reageren zodat m'n woonkamer niet dadelijk blank staat. Tja, soms leert een mens uit z'n fouten...🤣
Heb ineens ook een opening gemaakt, ter hoogte van een stopcontact achter de kast en twee 6-voudige stekkerblokken met schakelaars per stopcontact zijn ook onderweg naar hier. Is overkill, ik weet het, maar beter 5 stopcontacten teveel dan eentje te weinig.
Nu ja de vissen zitten ok en ik wissel elke drie dagen 80%...dat kan dus wel nog even verder zo.
Bekijk bijlage 313779
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.