Lido 120 (Killerfish)


En omdat ik niet meer foto's toe kon voegen, even hier de before (gedimde leds) en after (volle verlichting)
20190929_215955.jpg
20191005_130448.jpg
 
En jeetje wat heb je de bak veranderd, het heeft wel iets met die lange takken zo omhoog, maar ik vond de ''before'' toch mooier
 
En jeetje wat heb je de bak veranderd, het heeft wel iets met die lange takken zo omhoog, maar ik vond de ''before'' toch mooier
Klopt, was ook zeker gaaf. Maar merkte aan de vissen dat die toch meer in het onderste deel van de bak zwommen en minder bovenin. In de avond wel meer als de verlichting laag stond, maar nog niet echt zoals ze horen. Vandaar de andere inrichting, om ook in de hoogte meer beschutting te creëren. Lijkt goed te werken. Net wel een extra ledstrip besteld ter vervanging van de ledbalk die hierin zit. Dit zodat ik de balk kan dimmen en een mooiere sfeer neer kan zetten met de bak, er hangt nu teveel verlichting boven en ik merkte vanmorgen dat met een meer gedimde verlichting ik de bak nog mooier vind. Goedkoper en beter in mijn ogen dan een dimmer tussen de huidige ledbalk zetten. Daarbij kan ik dan ook beide aquaria op 1 timer zetten, zodat dit tegelijk aan- en uitgaat. Moet het dan even aankijken met de planten hoe die het gaan doen, die moeten natuurlijk wel genoeg licht blijven krijgen. Wellicht dat een paar uurtjes ledbalk ook nog kan helpen, we shall see.
Zal vanavond even een foto maken met wat ik bedoel, maakt het wat duidelijker denk ik
 
Het sfeertje is wel leuk zo, beetje biotoop achtig, welke biotoop weet ik dan weer niet :juggle:
De takken heb je ook mooi tot de waterhoogte, alsof ze doorsteken.
 
Het sfeertje is wel leuk zo, beetje biotoop achtig, welke biotoop weet ik dan weer niet :juggle:
De takken heb je ook mooi tot de waterhoogte, alsof ze doorsteken.
Tnx, heb ik ook wel naar gekeken dat ze het oppervlakte zouden bereiken om voor die sfeer te gaan. Vanmiddag de ledstrip binnengekregen dus mooi kunnen installeren. Overdag minder fel en in de avond lekker donker.
20191007_172005.jpg


Vissen zwemmen nu veel meer door de hele bak, maar schieten nog wel wat weg als ik voor de bak sta. Even wennen. Ook de corydoras laten zich steeds meer zien, kan niet wachten tot de planten wat gegroeid zijn en ze zich nog veiliger wanen
20191007_212251.jpg
 
Mooi hoor zoals op die laatste foto.
 
Mooi zo met die verlichting, de visjes zullen het ook wel leuk vinden om zo tussen die stammen door te zwemmen.
 
Doen ze zeker, zitten nu door de hele bak van voor naar achteren. Die waarderen het enorm
 
Leuke inrichting en de school axelrodia is inderdaad van een mooi formaat.
 
Weer een paar weken verder en de vissen waarderen echt de bak meer dan ik had gehoopt. Planten doen het vooralsnog prima onder de toch wel flink gedempte verlichting en de vissen laten zich steeds meer zien, al zijn ze wat fotoschuw en als ik echt dicht op de bak kom duiken ze toch nog wel iets naar beneden. Van de planten kwamen er hier wat van los doordat ik toch te weinig zand had gebruikt, dus vanmiddag maar in de aquaria wat zand bijgevuld. De bak is daarom ook nog wat mistig, heldere foto's volgen nog.
20191030_185316.jpg
20191030_185325.jpg
20191030_185441.jpg
20191030_185441_capture.jpg


Overigens wat extra crypto toegevoegd, vond het toch wat kaal aan de voorkant en iets met gebrek aan geduld om te planten te laten groeien. Ook wou ik een keer wat anders in de bak van Henk, omdat ik het idee had dat de crypto's het daar niet zo goed in deden. Ook hadden de anubias daar toch nog teveel verlichting, dus daar een nieuw plantje voor gehaald en de crypto's maar naar deze bak gehaald. Eerste foto met overdag verlichting, toch wel redelijk overbelicht zie ik maar dan zie je de inrichting wel weer goed. Tweede foto van de avondverlichting, ook dit is nog donkerder in het echt, maar mijn telefoon haalt de belichting omhoog
20191031_183712.jpg
20191031_221422.jpg
 
Ondertussen al wat helderder, was het niet dat de nieuwe verwarming het niet deed. Vanmiddag gelijk even terug naar de winkel en netjes een nieuwe meegekregen. Deze even los in de bak gehangen en doet het, die gaat morgen dus even vast, geen zin meer nu na het werk, en dan volgt de foto deze week. Water is weer bijna helder namelijk :D
 
Leuk sfeertje zo hoor, de twee rechter foto's vind ik erg mooi..
 
Tnx allen. Bak is inmiddels zo goed als helder, maar moet nog even kort aan de slag met de verwarmingen. Hangen nu 2 kleine elementen in omdat de nieuwe dus defect was. Vervanger doet het prima, maar moet nog even z'n definitieve plaatsje krijgen. In de loop van de week nieuwe foto's, met een heldere bak :D

Dit is natuurlijk geen gezicht :juggle:
20191103_215216.jpg
 
Dat is in idd geen gezicht, maar dat komt vast goed.
 
Lijkt wel Halloween decoratie met die rode lampjes :D
 
Of de vissen mn handen heel leuk vinden is te betwijfelen, maar even alles op de juiste plek gehangen/weer opgeborgen. Bewust de heater aan de zijkant, zodat ik vanaf mn bureau mooi de temperatuur in de gaten kan houden.
20191104_200739.jpg
20191104_200529.jpg
 
Heel erg mooi Mike!
 
Binnenkort maar eens een nieuwe overzichtsfoto maken
 
  • Leuk
Waarderingen: Rubz
Op aanraden van Ruben gisteravond maar even de koopavond gebruikt om wat blad te halen. De goldstripes zijn nog steeds niet echt zichtbaar, enkel met het voeren. Was was te laat voor de training dus dat vannacht pas toegevoegd :oops: Bladeren drijven er nu een goede 20 uur in denk ik, staat op het doosje dat het een dag of 2 kan duren. Blad bij Henk in de bak begint al wat te zinken, die in deze nog niet echt. Nog even geduld dus.

Wat betreft de goldstrips; ik twijfel enorm of ik deze ga houden. Ligt ook heel erg aan hoe ik het blad in de scape vind staan en hoeveel ze zich dan zullen laten zien. Kwam gisteren in de LFS namelijk de black venezuela tegen en die blijven toch ook echt enorm gaaf! En ik meen dat die minder schuw zijn? Komende maand mijn afstudeerthesis aan het afronden om die begin januari in te leveren. Voor die tijd gaat er sws niks gebeuren met de bakken behalve dan enorm genieten van de bewoners.

Natuurlijk ook even een foto van vanmiddag, verlichting van mijn bureau zorgt voor wat reflectie maar ach.
20191122_161955.jpg

Zelfde moment, alleen iets bredere hoek en wat minder gedimd met de telefoon. Waterwissel staat voor morgen gepland, dan wordt de bak ook weer aangevuld
20191122_161942(1).jpg
 
Niet helemaal tevreden meer over de inrichting, voor mn gevoel was er wat hout verschoven of omgevallen. Vanmiddag met de waterwissel dus maar even eea anders gezet met dit als resultaat
20191201_000421.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Bov
Niet helemaal tevreden meer over de inrichting, voor mn gevoel was er wat hout verschoven of omgevallen. Vanmiddag met de waterwissel dus maar even eea anders gezet met dit als resultaat
Bekijk bijlage 284578
Erg mooi effect dat hout zo, heel natuurlijk. Doordat de achterzijde zo donker is lijkt het wel of het eindeloos doorgaat. :thumbs:
 

Terug
Bovenaan