Ik heb de eerste voor je uit het zicht gehaald.Al wat foutjes gevonden en opgelost. Kon de eerste helaas niet meer verwijderen.
Over het algemeen loop ik niet meteen weg voor wat moeilijkere teksten, maar dit gaat me toch ietwat boven mijn pet. Wat ik eruit kan destilleren is, dat toevoegen van CO2 effect heeft, maar de opstelling, waarin dit is gemeten, lijkt me niet representatief voor een aquarium. Correct?het hoef niet, maar enerzijds kun je jouw CO2 systeem alvast instellen
anderzijds ...maar dat gaat veel te ver om hier over uit te wijden heeft CO2 een invloed op nitrificeerders.
Lab-scale ideal mixed, aerated reactors were employed to test the influence of carbon dioxide (CO2) on the growth rate of a nitrifier community. The buffer medium used did not contain any carbon sources. Reactors were inoculated alternatively with sludge from a nitrifying membrane assisted bioreactor, reflecting autotrophic material, or with sludge from a plant having denitrification and nitrification steps, which reflects mixed heterotrophic and autotrophic material. CO2 was added as a gas with the intake air supply. Nitrification rates were related to the CO2 in the intake air as well as to the total inorganic carbon in the medium. The batch experiments show a relationship between CO2 concentration and growth rate. The first part of the kinetic graph can be described by Monod kinetics. Overall, the resulting graph can be described by Haldane kinetics.
Op zich niet zo vreemd met zo weinig bellen hoor. Ik heb zelf op 200 liter met een kh van 9 altijd zo n 150 bellen moeten toevoegen om de ph van 8 naar 6.8 te verlagen. Ik denk ook niet dat het voor nu zo belangrijk is hoeveel co2 je hebt maar dat kan Jan je vast beter zeggen. In elk geval zul je straks als je planten hebt het aantal bellen fors moeten opvoeren denk ik.Wat CO2 betreft, ik heb zo'n continu metertje in de bak hangen met van die vloeistof, die blauw/groen/geel kan kleuren. Die kleurt nog steeds blauw, nadat ik gisteren de CO2 heb aangesloten en circa 16 bellen per minuut toevoeg. pH daalt nog nauwelijks, maar ik heb een test, die van 3,0 tot 10,0 gaat, niet de meest nauwkeurige dus. Eén die van 6,0 tot 7,8 gaat is onderweg.
Bactosprint is een heel apart flesje, naast enzymen zit er voor mij de gevriesdroogde heterotrofen in.Maar hoe kan de NH3/4 op 5> uitkomen als men zich aan de dosis houd?
Geen Bactosprint dus. Je raadt Dr. Tim One and Only aan, maar als ik dat via Amazon bestel ben ik drie weken verder. Rechtstreeks gaat het vermoedelijk sneller, maar dan betaal je iets van $ 40 verzendkosten. Wat is een goed alternatief, dat gewoon in Nederland verkrijgbaar is?Bactosprint is een heel apart flesje, naast enzymen zit er voor mij de gevriesdroogde heterotrofen in.
Die delen zich zeer snel, en zetten organisch materiaal om naar ammonium.
Zou in het zand nog resten materiaal achtergebleven zijn, kan dat meerwerken aan de verhoging.
Daarnaast.....dat afwegen moet nauwkeurig gaan, dan is er nog de factor zuiverheid van de ammoniumchloride....
Geen Bactosprint dus. Je raadt Dr. Tim One and Only aan, maar als ik dat via Amazon bestel ben ik drie weken verder. Rechtstreeks gaat het vermoedelijk sneller, maar dan betaal je iets van $ 40 verzendkosten. Wat is een goed alternatief, dat gewoon in Nederland verkrijgbaar is?
Ik ga nu zo'n tweederde van het water vervangen.
Zij hebben het niet, maar Ocean & Lake wel Ik ga er nu heen.iIk zag toevallig van de week dat de Diebo in Nieuwegein dr Tim had staan.
Zou ze even bellen voor de zekerheid en als het qua afstand te doen is dat halen of anders op laten sturen.
Heb het gevoel dat Tetra nog heel veel teert op successen uit het verleden...toen er weinig anders was.Zover mij bekend is naar die van Dr Tim ook die van Tetra goed.
neem anders Microbe lift.Zij hebben het niet, maar Ocean & Lake wel Ik ga er nu heen.
Werkt dat ook in zoetwater dan Jan?neem anders Microbe lift.
Ik las je bericht pas toen ik alweer thuis was van mijn bezoek aan Ocean & Lake. Zij verkopen ook Microbe Lift.. En ik heb nog staan twijfelen.Ik dacht al dat je met de marine versie thuis zou komen, vandaar dat ik schreef neem anders microbe lift.
Er is wel degelijk tussen zoet en zeewater, in zeewater zul je ook geen last hebben van nitrietpieken vanwege het zoutgehalte.
het is niet totale onzin wat je doet, osmotisch gezien zullen de bacterieeen cellulair zout zijn, door de toename van zoet zal er een verandering plaats vinden...die nadelig kan uitpakken.
Op hoop van zegen zou ik zeggen
Dat doorschieten verbaasde mij ook. Daarom heb ik ook maar 0,2 gram salmiak toegevoegd (die overigens afkomstig is van Pit&Pit).wat ik vreemd vind is dat je steeds behoorlijk meer omhoog gaat dan berekend is.
Als je nu afweegt doe dan eens de helft daarvan nemen.
Bij AOB ammonium oxidators is het zo dat de start traag is, maar als er settling heeft plaats gevonden gaat het rap.
dan komt de nitriet piek, en mag je wederom geduldig zijn, in de regel korter dan bij ammonium.
TAN is ammonium.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.